"Танцювальна етнічна та популярна музика"

Про матеріал
Розробка конспекту уроку з музичного мистецтва для 5 класу "Танцювальна етнічна та популярна музика"
Зміст архіву
Перегляд файлу

Усі конспекти уроків музичного мистецтва на сайті «Шкільне життя»

Урок 14

Тема: Танцювальна етнічна  та  популярна  музика.

Мета: Ознайомити  з  етнічною танцювальною  музикою  та  класифікацією  танцювальної  музики, розглянути  особливості  латиноамериканських  танцювальних  композицій, ознайомитися  з  творчістю композиторів  Ж.Бізе, Р.Щедріна.

Розвивати  вміння  учнів  уважно  слухати  етнічну танцювальну   музику, знаходити спільні  та  відмінні  риси  між  етнічною  музикою  різних  країн,  розрізняти  на  слух етнічну  музику  України, латиноамериканські  композиції, розвивати  вміння  аналізувати  етнічну  музичну  культуру  рідного  краю та  інших  народів,  розвивати  вміння  виконувати  пісні  під  фонограму.

Виховувати  ціннісне ставлення  до  української  музичної  культури  та  етнічної  культури  різних  країн, інтерес до  творчості  композиторів Ж.Бізе, Р.Щедріна.

Тип  уроку: комбінований, урок  поглиблення  в  тему.

Обладнання: музичний  інструмент, програвач, ілюстрації  до  музичних  творів  та  пісні, портрети  композиторів Ж. Бізе, Р.Щедріна, Є. Крилатова.

Основні  поняття  для  засвоєння: етнічна  танцювальна  музика, класифікація  танцювальної  музики, латиноамериканські  танцювальні  композиції.

Твори, що вивчаються  на  уроці:

  • Уривки  з  творів: жок, краков’як, болеро, фламенко, індійський  танець.
  • Ж. Бізе  Хабанера  з  опери  «Кармен»
  • Ж.Бізе, Р.Щедрін  Хабанера  із  «Кармен - сюїти».
  • «Троє  білих  коней» сл. Л. Дербеньова переклад М. Мигаль, муз. Є. Крилатова.

Хід  уроку:

Вхід  під  етнічну  українську  музику. Організаційний  момент. Мотивація  до  навчання.

 Сьогодні  ми  принесемо  у  світ  танців  народів  світу. Чи готові  ви  до  мандрівки?

Актуалізація  опорних  знань. Фронтальне   опитування  класу.

  • Яка  музика  називається  етнічною?
  • Що  ви  про  неї  знаєте?
  • Розкажіть  про  давні  етнічні  інструменти.
  • Звуки  яких  інструментів  ви  зможете  упізнати  на  слух?
  • У  творчості  який  композиторів  та  сучасних  виконавців  зустрічаються  етнічні  мотиви?

Новий матеріал  для  засвоєння. Розповідь  про  танцювальну  етнічну  музику.

 Танець – один  із  найвідоміших  видів  мистецтва. Танці  народів  світу  розкривають  колорит  і  особливості  будь – якої  національності.

 Найдавнішими  є ритуальні  танці, які  виконувалися  під  час  церемоній  та  ритуалів.

Музичний словничок

Танець, танок – вид  мистецтва, де  художні  образи  створюються  засобами  пластичних  рухів  людського тіла. У танці  відображається  емоційно – образний  зміст  музичних  творів.

Танці  народів  світу – вираження  характерних  національних  особливостей  культури  і  традицій  народу  в  пластиці  і рухах  у  супроводі  музики.

  • Існує  багато  різновидів  танцю.

 

 

 

 

 

 

 

Народний  танець – це  яскраве  вираження  менталітету  і  творчості  кожного  народу.

Класичний  танець є  основою  мистецтва  балету  і  вимагає  спеціальної  підготовки.

Естрадний  танець має  власну  специфіку  та  існує  як  підтримка  виступу  естрадного  співака.

Народні  танці займають  значне  місце  в  культурі  кожної  країни  поряд  із  народною  піснею  та  народними  звичаями.

Серед  відомих  українських  народних  танців – гопак, метелиця, козачок, коломийка, аркан та інші.

До  танців  інших  народів  відносяться  жок, жемжурка, краков’як, тропак, лезгинка, болеро, фламенко, полька.

Історичними танцями називають  здебільшого  європейські  танці,  що  були  популярні  в певну  епоху  на  балах  знаті.

Багато  з  них  виникло  з  народних  танців, набравшись  вишуканого  стилю. Популярні  історичні  танці  змінювалися  з епохами.

До  них  належать павана, гальярда, контрданс, менует, мазурка, полонез, кадриль.

Музичне  сприймання. Музична  вікторина «Танці  народів  світу». Уривки  з  творів: жок, краков’як, болеро, фламенко, індійський  танець.

Ознайомлення  з  хабанерою.

 Пропоную  вам  познайомитися  з  іспанським  танцем, який  отримав  друге  життя  в  опері  та  балеті.

 Хабанера (від назви  міста La Habana - Гавана) – іспанський  танець  кубинського  походження, який  за  своїм  ритмом  наближений  до  танго.

Музичне  сприймання Ж.Бізе Хабанера з опери  «Кармен» Ж.Бізе, Р.Щедрін  Хабанера  із  «Кармен - сюїти».

Аналіз  музичних  творів.

  1. Розкажіть  про  своє  враження  від  танцювальної  музики.
  2. Порівняйте  звучання  танцю  хабанери  в  опері  та  балеті.
  3. Назвіть  характерні  ознаки танцю  та  засоби  музичної  виразності  творів.
  4. Які  інструменти  створили  неповторний  музичний  образ  іспанського  танцю?

Знайомство  з  творчістю  композиторів  Ж.Бізе  та  Р.Щедріна.

 Жорж  Бізе – французький  композитор, диригент, піаніст епохи  романтизму, автор  опер, оперет, симфонічної  та  хорової  музики.

 «Кармен» - опера  в  чотирьох  діях, написана  композитором  за  новелою  П.Маріме.

 Родіон  Щедрін – російський  композитор, автор  симфонічних  творів, опер  і  балетів («Кармен - сюїта», «Анна  Кареніна», «Дама з собачкою»).

 «Кармен - сюїта» - його  одноактний  балет, заснований  на  опері  Ж.Бізе  «Кармен», музичний  матеріал  якої  істотно  пере компонований, стиснутий  і  пере оркестрований  Р.Щедріним.

Розповідь  про  бальні  танці.

 Бальний  танець – сучасна  назва  танців, призначених  для  масового  виконання  на  вечорах  відпочинку, танцювальних  майданчиках, вечірках.

 До  стандартної  програми  бальних  танців  входять  повільний  вальс, квік-степ (швидкий  фокстрот), танго, фокстрот, віденський  вальс, а до  латиноамериканської – ча-ча-ча, джайв, румба, самба та пасадобль.

 Аргентина  подарувала  любителям  танців  танго. Бразилія  ж  відома  своєю  самбою. Багато  танців  зародилося  на  Кубі. Так, румба  і  ча-ча-ча згодом  були  кодифіковані  й  стали  частиною  латиноамериканської  програми бальних  танців. Свого  часу  були  популярними  й  інші  танці  кубинського  походження: мамбо, сальса.

Виконання  творчого  завдання

  • Розгляньте  ілюстрації на с. 81.
  • Які  танці  ви  впізнаєте?
  • Охарактеризуйте  їх.

Музичне  сприймання. Музична  вікторина  «Бальні  танці». Уривки  з  творів: танго, вальс, самба, ча-ча-ча, румба.

Фізкультхвилинка «Танцюють  всі».

Поспівка. Вправи для  розвитку  музичного  слуху  та  голосу.

Розучування  пісні. «Троє  білих  коней» сл.. Л.Дербеньова, переклад  М.Мигаль, муз. є.Крилатова.

Знайомство  зі  містом  пісні.

Розучування  першого  куплету  пісні.

Виконання  мелодії  а капела, проплескування  ритмічного  малюнка  куплету і приспіву.

Показ рукою  руху  мелодії.

Виконання  першого  куплету  ланцюжком.

Узагальнення  вивченого  матеріалу. Рефлексія.

  • Які  танці  народів  світу  вам  відомі?
  • В  яких  творах  зазнав  аранжування  іспанський  народний  танець  хабанера?
  • Назвіть  імена  авторів  і  жанри  цих  творів.
  • Пісня    якого  фільму  нагадала  вам  про  чудові  зимові  свята?

Домашнє  завдання.

 Чи  часто  у  вас  вдома  звучить  танцювальна  музика? Які  танці  народів  світу  ви  зможете  відтворити  перед  рідними?

Приєднайтеся до  проекту.

Вихід  з  класу  під  мелодію  пісні  «Троє  білих  коней».

Для  допитливих – виконання  музичного  проекту.

Музичний  проект  «Різдвяні  пісні»

Мета: створити  ілюстрований  пісенник  із  різдвяними  композиціями.

Очікуваний  результат: пісенник.

Типологія  проекту: індивідуальний, короткотривалий, практико – орієнтований, музично – образотворчий.

План  створення  проекту:

  1. Із  паперу  створи  невеличку книжечку, в яку  запиши  слова  своїх  улюблених  різдвяних  пісень.
  2. Намалюй  до  кожного  твору  яскраві  ілюстрації  та  оформ  титульну  сторінку  свого  пісенника  «Мої  улюблені  різдвяні  пісні».

Влаштуйте  із  друзями  свято  різдвяних  пісень  та  зробіть  виставку своїх  пісенників.

Яка  різдвяна  пісня  стане  найпопулярнішою? Заспівайте  її  разом  із  однокласниками.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Герасименко Евгений
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
29 грудня 2020
Переглядів
2261
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку