Танок сонячного зайчика Конспект логопедичного заняття для дітей старшої групи з ФФНМ

Про матеріал

Танок сонячного зайчика

Конспект логопедичного заняття для дітей старшої групи з ФФНМ

Мета: ознайомити з іменниками на позначення осіб за характерною ознакою (негативний відтінок). Вчити розуміти дискантні конструкції. Формувати вміння додавати слова у речення для логічного завершення за допомогою предметних картинок. Розвивати фонематичне сприймання, артикуляторну та дрібну моторику, пам'ять, увагу, уяву, фізіологічне та мовленнєве дихання.

Перегляд файлу

Танок сонячного зайчика

 

Конспект логопедичного  заняття для дітей старшої групи з ФФНМ

Моргун Інна Сергіївна

          вчитель-логопед

 Дошкільного навчального закладу

    (ясла - садок) «Зірочка» 

      м.Білопілля , Сумської обл..

 

 

Мета: ознайомити з іменниками на позначення осіб за характерною ознакою (негативний відтінок). Вчити розуміти дискантні конструкції. Формувати вміння додавати слова у речення для логічного завершення за допомогою предметних картинок. Розвивати фонематичне сприймання, артикуляторну та дрібну моторику, пам'ять, увагу, уяву, фізіологічне та мовленнєве дихання.

 

Матеріал: дзеркало, дидактичний посібник «Звукова мозаїка», предметні картинки до речень, пінктограми до гри «Склади речення».

 

Хід заняття:

Сюрпризний момент: поява Сонячного Зайчика

Логопед Сьогодні сонячно на дворі,

Промінчик заглядає у вікно!

Із дзеркала раптово стрибнув…

Зайчик!

І закружляв в веселому танку!

Логопед: Зайчик пропонує нам весело провести час з ним, по подорожувати по його улюбленим місцям, познайомитись з його друзями і знайомими, а якщо пощастить то погратись в улюблені ігри. Тож у подорож!

Артикуляційна гімнастика «Веселий Язичок і Сонячний Зайчик»

Дітям пропонується виконати комплекс віршованої артикуляційної гімнастики з показом рухів язика та щелеп за допомогою пальців рук.

Зайчик сонячний, малята,

З Язичком схотів пограти!

Вчить Язик він наш стрибати,

Трубочкою враз згортати,

А коли вже згорнув, то…

Тихесенько дмухнув!

Ось іще раз Зайчик – стриб!

Й відпочине наш Язик..

Як млинець Язик лягає

На  якийсь час засинає.

Й знов, як маятник, годинник –

Не стиха  ні на хвилину.

Зайчик Сонячний, малята,

Далі йде собі пограти!

Дихальна гімнастика

Логопед пропонує дітям виконати  чистомовки з вивченими звуками. Нагадує, що звуки в чистомовці потрібно вимовити чітко, дотримуючись правильного видиху.

  • Сна - сна - сна -  до нас прийшла весна.
  • Сна – сна – сна – після зими до нас прийшла весна.

Багато в Зайчика завдань!

Швидко пробіга вухань…

Вже придумав чистомовки для веселої промовки.

За диханням слідкувати,

Зайчика цьому навчати!

 

Наш Сонячний Зайчик такий вередливий!

Стриба то на книгу, а то на картину…

І нам пропонує щоб в ігри пограти –

До друзів у ліс завітати!

Дидактична гра «Утвори нове слово»

Мета: ознайомити з іменниками на позначення осіб за характерною ознакою (негативний відтінок).

Опис: пропонуються слова(підкріплені картинками) – назви тварин, до яких потрібно додати – иськ

 

А друзі у лісі у Зайця живуть,

Та як подразнити  -  страшніші стають!

Знайшли ми ведмедя, а він – ВЕДМЕДИСЬКО!

Ось вовчик сіренький, а ось він - ВОВЧИСЬКО…

Ось Зайчик стрибає з зими у весну!

Ми скажем: ЗАЙЧИСЬКО, сьогодні йому…

 

Мандрує наш Сонячний Зайчик все далі

І баче – у лісі є й сніг і трава..

А ось і у відповідь нам оця гра:

Дидактична гра «Звукова мозаїка» (розбір слів зима, весна)

Мета: продовжувати вправляти в звуковому аналізі слова, диференціювати голосні – приголосні звуки, довжину звука, виділяти перший та останній звук. Розвивати фонематичне сприймання.

Хід

Логопед пропонує викласти слова, використовуючи потрібні фішки, виділити на слух перший та останній звук у слові, визначити який він (голосний, приголосний). Потім логопед замінює  фішки шнурами різної довжини і діти визначають, якою може бути довжина звука, чи вірно звучатиме слово.

Розумник - бешкетник наш вирушив далі,

Стрибаючи вгору, чи вниз!

І знову нове нам завдання

Із темного лісу приніс:

Дидактична гра «Склади речення»(мнемотехніка/пінктограми)

Мета: вчити розуміти дистантні конструкції, додавати слова у речення для логічного завершення, за допомогою предметних картинок. Розвивати зв’язне мовлення.

Хід

Логопед пропонує дітям скласти речення, до яких за змістом потрібно додати картинку, а речення відтворити повністю, використовуючи поданий початок.

 

В завданні картинки є, є і слова…

Присутня весна і холодна зима!

Уважно послухати й не бешкетувати!

Запрошує Сонячний Зайчик вухатий!!!

 

  • Взимку діти їздили з гори, яку залив (тато).
  • Маринка носить ту шапку, яку зв’язала (бабуся)
  • На весні шпак прилетів до шпаківні, яку змайстрував (дідусь)
  • Скоро біля будинку розквітнуть квіти, які восени посадила (матуся)

 

Вам дякує зайчик за дружбу й слова

І …знову хутенько кудись заховавсь!

То темною хмарою сонце закрилось,

Мабуть за сьогодні воно приморилось…

Промінчик підстрибнув … і потайки зник,

Як Зайчик із вухами - стриб в ліс і стриб!

 

Висновок:

  • З ким ми сьогодні подорожували?
  • Що вам найбільше запам’яталось?
  • Що вам сподобалося робити найбільше?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток1 пінктограми

  • Взимку діти їздили з гори, яку залив (тато).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Маринка носить ту шапку, яку зв’язала (бабуся)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • На весні шпак прилетів до шпаківні, яку змайстрував (дідусь)

 

 

 

 

Картинки по запросу птичка картинки нарисованные карандашом для детей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Скоро біля будинку розквітнуть квіти, які восени посадила (матуся)

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
2114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку