Тарас Шевченко. Сторінки життя.

Про матеріал

Сторінки життя великого Кобзаря.

Презентація за новою програмою 3 клас.

Ознайомлення дітей із життям і творчістю Тараса Григоровича Шевченка

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Літературне читання 3 клас (за новою програмою)Черниш Світлана Петрівна вчитель-методист Білоцерківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1 з поглибленим вивченням слов’янських мов. Розділ. Тарас Шевченко. Сторінки життя. Тема. Тарас Шевченко «Не цурайтеся того слова» «Малий Тарас»

Номер слайду 2

Маршрутна криптограма. Не-ма-є без а без ха-ти ро-ди-ни Шев-чен-ка Ук-ра-їни. Немає хати без родини, а Шевченка – без України.

Номер слайду 3

Скарбничка-цікавинка. Прізвище «Шевченко» пов’язане з назвою професії швець. Шевцем був прадід по батьковій лінії. Син шевця – шевченко-Шевченко. Ім’я Тарас прийшло до нас із грецької мови, в якій слово «тарактіос» означає бунтівливий, бунтівник.

Номер слайду 4

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»Знаю Хочу знати Вивчу. Шевченко – відомийукраїнськийпоет і художник. Про дитячі роки поета, познайомитися з автобіографічними віршами. Вірш «Не називаю її раєм…», «…мені тринадцятий минало»

Номер слайду 5

Щовесни, коли тануть сніги,І на рясті просяє веселка,Повний сил і живої снаги,Ми вшановуєм пам’ять Шевченка

Номер слайду 6

В похилій хаті, край села,Над ставом чистим і прозорим. Життя Тарасику дала. Кріпачка-мати, вбита горем.

Номер слайду 7

Того дня народилася панові Енгельгардтові ще одна кріпацька душа, а Україні – її гордість і слава, її великий народний співець. Жили батьки в злиднях, багато працювали, щоб прогодувати сім’ю, а вона була чималенька – п’ять сестричок Тарасових і двоє братів. А звали їх: Катерина, Ярина, три Марії, Микита і Йосип.

Номер слайду 8

Та минали літа, і було йому вже 15. Ось і відплив він від берега дитинства. Разом із дворовими поміщика Енгельгардта попадає Шевченко в Петербург. У світлі петербурзької ночі молодий Тарас бігав у літній сад малювати статуї, адже змалку відчув великий потяг до мистецтва. На все життя у нього залишилося поетичне відчуття природи і хвилювання перед справжньою красою, перед мудрістю і талантом. Його молоде серце заговорило віршами. Не помилився батько Тараса Шевченка – із нього вийшов великий художник і народний поет, що і нині живе в серці кожного українця.

Номер слайду 9

Так, ти живеш у наші дні,Ти з нами в праці і борні,Ти з нами йдеш до сонця сходу,Ти правди вольності пророк.(М. Т. Рильський)

Номер слайду 10

Фізкультхвилинка

Номер слайду 11

Опрацювання статті про поета(ст.130-131)Тарас Шевченко прожив усього 47 років. Трагічною була його доля, але, водночас, і прекрасною. Удача посміхнулась Тарасу тоді, коли йому було 24 роки. Які зміни відбулись у його житті, дізнаєтесь, прочитавши статтю за підручником. Самостійне мовчазне читання статті учнями.

Номер слайду 12

Гра «Торбинка запитань і відповідей»(робота в парах)

Номер слайду 13

Читання твору Антона Лотоцького «Малий Тарас чумакує»Які нові факти з життя Тараса Шевченка ви дізналися?

Номер слайду 14

Вправа «Луна»(вчитель-учень)Обабіч ясневоли милопасинки козацькітовариство вольниця

Номер слайду 15

Словникова робота. Діти-пасинки – нерідні діти. Баня – купол, дах, що має форму півкулі. Ясир – бранці, полонені.

Номер слайду 16

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»Скільки було років Тарасику, коли він чумакував?Де жила сім’я Шевченків? Знайдіть в тексті опис села Кирилівка. Як сприйняв новину про чумакування хлопчик? Доведіть свою думку словами тексту. Куди найбільше мріяв потрапити малий Тарас? Чому?Розглянь малюнок. Як художник передав почуття хлопчика? Якими рядками тексту можна зробити підпис під малюнком?Які картини малювала його дитяча уява? Прочитайте.

Номер слайду 17

Характеристика головного героя. Тарас. Уважний. Спостережливий. Кмітливий. Вразливий. Мрійливий

Номер слайду 18

Інтерактивна вправа «Ланцюжок»Які риси характеру ви запозичили б собі?

Номер слайду 19

«Сплетемо павутинку»Мені сподобалось … Тепер я знаю …

Номер слайду 20

Домашнє завдання. Читати ст.131-134.І група - Скласти продовження оповідання «Малий Тарас чумакує».ІІ група – Написати лист автору оповідання зі своїми міркуваннями.ІІІ група – Вивчити напам’ять автобіографічний вірш «Не називаю її раєм…».

Номер слайду 21

МОЛОДЦІ!

pptx
Пов’язані теми
Українська література, Презентації
Інкл
Додано
18 березня
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку