Тарас Григорович Шевченко
1. Заповни сторінку життя Тараса Шевченка
Освіта __________
3. Кроссенс «Тарас Шевченко»
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
4. Вікторина «Чи знаєте ви Т.Г.Шевченка?» «Доповніть речення»)
1. Батьківщиною для Т. Шевченка, місцем де він народився є… (Черкащина)
2. Перші скупі знання малий Тарас отримав … (з церковнослов’янської книги у школі сільського дяка)
3. Чому життя для малого Тараса було нестерпним? (Батько одружився вдруге, мачуха була злою)
4. З якого часу Тарас залишився круглим сиротою? (З одинадцяти років)
5. Змалку в обдарованій від природи дитині був талант … (художника)
6. Чим малював майбутній митець? (Вугіллям, крейдою, олівцем)
7. У якого пана малий Тарас служив казачком? (П. Енгельгардта)
8. З якими талановитими митцями познайомився Шевченко? (І. Сошенком, К. Брюлловим, В. Жуковським)
9. Де і в якому закладі навчався Тарас Григорович, після чого став відомим художником? (У Петербурзі, в Академії мистецтв)
10. За яку суму було викуплено Т. Шевченка з кріпацтва? (2500 крб.)
11. Які композитори звернули свою увагу на творчість Т. Шевченка? (К. Стеценко, С. Людкевич, Я. Степовий, М. Лисенко)
12. За що Шевченка було прозвано Кобзарем? (У 1840 р. побачила світ перша книжка поезій письменника «Кобзар»)
5. Кроссенс в числах
Розкажіть про кожну дату з життєпису Кобзаря
1814 рік |
1823
1825 |
1829 |
1861 |
Тарас Шевченко
|
1838
|
1857 |
1847
|
1840 |
6. Прочитай поезію Тараса Шевченка. Визнач тему, ідею, основну думку
Тече вода в ,
Та не витікає,
Шука свою долю,
А долі немає.
Пішов світ за ;
Грає .
Грає козацькеє,
А думка говорить:
«Куди ти йдеш, не спитавшись?
На кого покинув
, неньку старенькую,
Молоду :
На чужині не ті люде –
Тяжко з ними жити!
Ні з ким буде ,
Ні поговорити».
Сидить на тім боці,
Грає .
Думав, доля зустрінеться –
Спіткнулося горе.
А летять собі
Додому .
Заросли .
7. ЗАВДАННЯ: Заповніть стовпчик таблиці
Визначте поняття |
||
Епітет – це _____________________ _____________________ _____________________ _____________________ |
Метафора – це ____________________ ____________________ ____________________ ____________________ |
Риторичне запитання – це ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ |
Знайдіть художній засіб\стилістичну фігуру у вірші Т.Г. Шевченка |
||
- - - - |
- - - - |
- - - - |
8. Із хмари тегів склади асоціативний ряд «Патріотизм – це …». Доповни своїми думками
9. Складіть сенкан, користуючись пам’яткою алгоритмом складання сенкану
1 варіант |
2 варіант |
Сенкан «Доля» 1. 2. 3. 4. 5.
|
Сенкан «Козак» |
Алгоритм складання сенкану
Творчість Т.Шевченка має велике значення для українського народу. Про що говорять такі прислів’я: