Театральна зустріч з казкою

Про матеріал

Інтегрований урок з української мови та образотворчого мистецтва з використанням інтерактивних технологій для 3 класу на тему: " Театральна зустріч з казкою ".

Перегляд файлу

Тема.  Театральна зустріч з казкою

Мета. Вчити писати оголошення, точно і послідовно викладати думки; удосконалювати вміння виокремлювати тексти за стильовою ознакою; ознайомити учнів із поняттям «афіша» як одним із видів реклами; поглибити знання про творчість видатного українського композитора М.В. Лисенка (опера “Коза- Дереза”), визначати характер персонажів у музичному творі;  навчи­ти створювати театральну афішу, виділяючи головне у творі; розвивати фантазію, мислення, уяву, окомір; виховувати інтерес до театрального мистецтва, охайність.

Обладнання: зразки театральних афіш, конверт з елементами паперової фігури казкового героя, олівець, гумка, фарби, пензлики, посудина для води, палітра, серветки.

Хід уроку

І ХВИЛЯ - МУЗИЧНА

  1.        Музичне вітання

«Урок музики у нас …»

  1.        Організаційний момент

Сьогодні у нас чудовий урок:

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми зустрічались не раз,

І знову вона завітає у клас.

В казках є завжди перешкоди, та знаю:

Для творчих дітей їх ніколи немає.

  1.        Розкриття теми уроку

- До нас у гості завітала казка. А от яка казка у нас у гостях здогадайтесь самі,  підказкою для вас будуть малюнки на дошці. Вірно, молодці, усі здогадалися – це українська народна казка «Коза – дереза».  Ми із вами знаходимося на уроці музичного мистецтва, тож і казочка у нас буде музичною, а точніше -  казка – опера, автором якої є великий український композитор Микола Лисенко.

 (Показ портрета композитора)

- Я хочу вам нагадати, що опера – це така музична вистава, де усі дійові особи співають. А співати вони можуть як сольно так і ……….(хором).

- Я думаю ви пам`ятаєте зміст казки «Коза – Дереза». Давайте дуже коротко за допомогою ляльок згадаємо його.

(Діти у скороченому варіанті розігрують казку)

- А тепер ми із артистів перетворюємося у глядачів і слухаємо фрагменти з опери М. Лисенка «Коза – Дереза».

 (Обговорення прослуханого)

- Діти, вам сподобалася «Пісня Кози»

Виконання розспіванок та вправ на розвиток дихання по методиці Стрельникової)

Розучування «Пісні Кози» з опери М. Лисенка «Коза – Дереза» та виконання її  у русі.

 

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трішки відпочити.

Руки в гору, руки в боки,

Зробимо чотири кроки.

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть,

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу, все гаразд!

 

ІІ ХВИЛЯ - РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ.

(Забігає глашатай. Звучать фанфари)

- Слухайте всі  і не кажіть, що ви не чули!

Шановні третьокласники! Якщо ви дбаєте про свій культурний розвиток і хочете поринути у світ мистецтва, то театр розкриває перед вами двері!

( Глашатай передає вчителю сувій. Вчитель розгортає, а там надпис.)

ВІДБУДЕТЬСЯ ТЕАТРАЛЬНА ВИСТАВА. ЗАПРОШУЄМО.

Робота над оголошенням.

- Прочитайте.

- Чи все вам зрозуміло?

- Яких помилок припустився глашатай?

- Що вам нагадує цей запис? ( оголошення)

- Що таке оголошення? Де з ним ви зустрічалися  в повсякденному житті?

- Що треба удосконалити, щоб запис набув форми оголошення?

 Опрацювання правила підручника. ( самостійне прочитання)

Побудуємо модель оголошення ( листки А-4 у формі пазла, довільно розміщені на дошці)

Оголошення               Дата                Місце                Зміст                Подія                Підпис

Пролонгована проблема.

- Доберіть синоніми до слова «оголошення» ( реклама, об’ява, афіша)

Написання оголошення. ( заготовка на листках А – 4)

                                              Оголошення

____ травня ____ року     о ____ год. У Київському театрі ляльок відбудеться   ______.

ІІІ. ХВИЛЯ – МИСТЕЦЬКА ( ОФОРМЛЕННЯ АФІШІ)

З’являється Лисичка та запрошує учнів на рухливу музикальну паузу

Все у мене вже в порядку,

Вийшла я на зарядку,

Лапки вгору, лапки вниз

Й подивляюся геть скрізь.

І на місці я скакаю,

Присідаю і встаю.

Головою покручу,

Вітрячка я ще зроблю,

Лапки тихо опускаю

І за парту вже сідаю.

Лисичка. Діти! Я прийшла до вас за порадою та підтримкою. Нікому в нашому місті нічого невідомо про виставу, яку ми підготували з друзями. Ми дуже чекаємо на глядачів, а вони не йдуть до нас! Як ви вважаєте, хто нам може допомогти?

Діти. Художник!

Лисичка.  Худож­ник? То ви погоджуєтесь допомогти артистам та оформити театральну афішу.

Діти. Так!

Лисичка.  Я буду зі своїми артистами вам дуже вдячна, а ви буде першими глядачами цікавої вистави.

Слово вчителя

-  Сьогодні ми намалюємо театральну афішу, яка допо­може сповістити глядачів про підготовлену  виставу.

Афіші дивляться на нас зі стін будинків, із рекламних щитів і тумб, з вітрин магазинів. Вони привертають увагу перехожих, які так поспішають у справах. У чому секрет? Художник намагається у простій гармонічній фор­мі зображення передати якнайбільше думок і почуттів, крім того, він обирає яскраві кольори, надає перевагу ефектному і виразному рисунку.

- Що має бути зображено на афіші, щоб глядач знав, коли і куди йому приходити, щоб переглянути виставу?( Відповіді дітей)

Афіша — один з видів реклами, оголошення про виставу, кон­церт, виставку та ін., яке розміщують у людних місцях.

Якщо на афіші ми намалюємо тільки зображення (наприклад, головних дійових осіб вистави), глядач зрозуміє, на яку виставу його запрошують. Але він не знатиме час початку вистави.

Тому наша театральна афіша вже містить текст та буде ще й зображення.

Учні об’єднуються в групи згідно з обраною технікою виконання афіші 

Робота в групах. Вправа «Сконструюй»

На кожній парті конверти з елементами паперової фігури казкового героя, який з’явиться на афіші. Учні повинні якнайшвидше знайти частини своєї фігури та скласти  зображення персонажа, а ще колективно відгадати загадку.

Діти, спробуйте відгадати загадку і дізнайтеся, про яку українську народну казку йдеться.

Відгадування загадки.

Вигнав дід Козу із хати,

Та й пішла вона блукати.

Довго лісом Кізка йшла,

Там хатиноньку знайшла.

В тій хатинці Зайчик жив.

Довго плакав він, тужив,

Бо Коза хатинку вкрала

І сіренького прогнала.

Всі Козу ту виганяли,

Від страховиська втікали,

Та знайшовся там і Рак,

На прізвисько Неборак.

Він Козу ту ущипнув –

Зайцю хатку повернув!

- Розпочинає роботу по створенню театральної афіші до вистави-казки «Коза - Дереза»   три творчих групи.

1 група –  робота фарбами.

2 група – малювання олівцями.

3 група – колаж.

Вправа «Закінчи речення»

 

Згадаємо правила роботи на уроці.

*Роботу розпочинати  тільки … ( з дозволу вчителя).   

*У процесі роботи бути (уважним, не розмовляти, не відволікатися).

*Під час роботи тримати своє робоче місце .. (в належному вигляді), а після роботи(акуратно прибрати його).


Перш ніж розпочати роботу, подумайте, пофантазуйте.

 Працюйте в групах охайно!

Уявіть героя або героїв казки, яких хочете зобразити на своїй афіші.

Пам’ятайте: зображення має передавати головне, привертати увагу перехожих.

 

Інстуктаж проводиться індивідуально по групах.

 

1 група

*Оберіть формат афіші.

*Олівцем намалюйте ескіз.

*Промалюйте деталі.

 

2 група

*Продумайте, як ви розташуєте  аркуш - горизонтально чи вертикально.

*Визначте головне і другорядне у вашій роботі, продумайте, де буде композиційний центр, що буде розташовано на передньому плані.

*Особливу увагу потрібно приділити відтворенню настрою і характеру героїв.

 

3 група

*Виділіть головне кольором, використайте контраст.

*Перед тим, як розмістити приготовані вами елементи, найкраще створити ескіз на аркуші паперу, щоб зрозуміти, як композиційно будуть поєднуватися всі елементи.

*Після цього ви повинні підготувати основу, намітивши, де будуть розташовуватися всі елементи твору, відповідно до розробленого вами ескізу.

 

 Пам’ятайте, що кращі колажі виходять тільки в тому випадку, якщо всі елементи щільно укріплені.

 

Учні беруться до виконання завдання під музичний супровід.

У процесі роботи вчитель консультує ді­тей із добору кольорів, надає допомогу тим, хто її потребує.

 

Виставка й оцінювання дитячих робіт.

- Діти, ось і підходить до завершення наша творча зустріч, тож прошу висловити свої думки. Підводячи підсумок нашого уроку.

У мене декілька капелюшків різного кольору. Кому дістанеться жовтий капелюшок поділиться своїми враженнями від настрою, який панував у нас на уроці, чи було цікаво?

Той, хто отримає синій капелюшок проаналізує активність учнів на уроці.

 Володар зеленого капелюшка поділиться із нами тим, чого ж ви навчилися під час уроку.

А той учень, який одягне червоний капелюшок, розповість про те, що ж нового ви дізналися під час спілкування на уроці.

(Діти підводять підсумки)

- Що ж, підсумки підведено, і мені хочеться побажати вам, щоб у ваших душах завжди жила добра і чарівна казка, звучала музика, а серце переповнювалося любов`ю до всього живого і прекрасного!

 Лисичка. Я дякую вам за допомогу, але не прощаюся, а говорю: “До побачення! До зустрічі на виставі!” “Краще один раз побачити,ніж сто разів почути”. Театр завжди радий бачити вас серед своїх глядачів!

Віртуальна екскурсія до театру.

Правила поведінки у театрі. «Незакінчене речення»

Охайним завжди до театру … ходи

І причепурись, як ідеш ти … туди.

Той до театру вчасно… прибуває, 

Хто ввічливим завжди себе… вважає

Одяг в гардеробі… залишають

Це правило і діти , навіть,… знають

Ти іншим присутнім не…заважай

І гучно з сусідом не … розмовляй.

Виховані діти мусять…знати –

Під час вистави не треба ---жувати

В антракті ти зможеш піти до … буфету

Щоб чаю напитись чи з’їсти … конфетку

Скінчилась вистава, ти геть не…спіши

А краще акторам «спасибі» … скажи.

Якби не казка, хто б і знав,

Що стільки є чудес на світі,

І хто б завісу відкривав у світ,

В якому радіють діти!

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
1262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку