Інтегрований урок з української мови та образотворчого мистецтва з використанням інтерактивних технологій для 3 класу на тему: " Театральна зустріч з казкою ".
Мета. Вчити писати оголошення, точно і послідовно викладати думки; удосконалювати вміння виокремлювати тексти за стильовою ознакою; ознайомити учнів із поняттям «афіша» як одним із видів реклами; поглибити знання про творчість видатного українського композитора М.В. Лисенка (опера “Коза- Дереза”), визначати характер персонажів у музичному творі; навчити створювати театральну афішу, виділяючи головне у творі; розвивати фантазію, мислення, уяву, окомір; виховувати інтерес до театрального мистецтва, охайність.
Хід уроку
І ХВИЛЯ - МУЗИЧНА
«Урок музики у нас …»
Сьогодні у нас чудовий урок:
У казку сьогодні ми зробимо крок.
Із казкою ми зустрічались не раз,
І знову вона завітає у клас.
В казках є завжди перешкоди, та знаю:
Для творчих дітей їх ніколи немає.
- До нас у гості завітала казка. А от яка казка у нас у гостях здогадайтесь самі, підказкою для вас будуть малюнки на дошці. Вірно, молодці, усі здогадалися – це українська народна казка «Коза – дереза». Ми із вами знаходимося на уроці музичного мистецтва, тож і казочка у нас буде музичною, а точніше - казка – опера, автором якої є великий український композитор Микола Лисенко.
(Показ портрета композитора)
- Я хочу вам нагадати, що опера – це така музична вистава, де усі дійові особи співають. А співати вони можуть як сольно так і ……….(хором).
- Я думаю ви пам`ятаєте зміст казки «Коза – Дереза». Давайте дуже коротко за допомогою ляльок згадаємо його.
(Діти у скороченому варіанті розігрують казку)
- А тепер ми із артистів перетворюємося у глядачів і слухаємо фрагменти з опери М. Лисенка «Коза – Дереза».
(Обговорення прослуханого)
- Діти, вам сподобалася «Пісня Кози»
Виконання розспіванок та вправ на розвиток дихання по методиці Стрельникової)
Розучування «Пісні Кози» з опери М. Лисенка «Коза – Дереза» та виконання її у русі.
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трішки відпочити.
Руки в гору, руки в боки,
Зробимо чотири кроки.
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть,
Плесніть, діти, кілька раз,
За роботу, все гаразд!
ІІ ХВИЛЯ - РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ.
(Забігає глашатай. Звучать фанфари)
- Слухайте всі і не кажіть, що ви не чули!
Шановні третьокласники! Якщо ви дбаєте про свій культурний розвиток і хочете поринути у світ мистецтва, то театр розкриває перед вами двері!
( Глашатай передає вчителю сувій. Вчитель розгортає, а там надпис.)
ВІДБУДЕТЬСЯ ТЕАТРАЛЬНА ВИСТАВА. ЗАПРОШУЄМО.
Робота над оголошенням.
- Прочитайте.
- Чи все вам зрозуміло?
- Яких помилок припустився глашатай?
- Що вам нагадує цей запис? ( оголошення)
- Що таке оголошення? Де з ним ви зустрічалися в повсякденному житті?
- Що треба удосконалити, щоб запис набув форми оголошення?
Опрацювання правила підручника. ( самостійне прочитання)
Побудуємо модель оголошення ( листки А-4 у формі пазла, довільно розміщені на дошці)
Оголошення Дата Місце Зміст Подія Підпис
Пролонгована проблема.
- Доберіть синоніми до слова «оголошення» ( реклама, об’ява, афіша)
Написання оголошення. ( заготовка на листках А – 4)
Оголошення
____ травня ____ року о ____ год. У Київському театрі ляльок відбудеться ______.
ІІІ. ХВИЛЯ – МИСТЕЦЬКА ( ОФОРМЛЕННЯ АФІШІ)
З’являється Лисичка та запрошує учнів на рухливу музикальну паузу
Все у мене вже в порядку,
Вийшла я на зарядку,
Лапки вгору, лапки вниз
Й подивляюся геть скрізь.
І на місці я скакаю,
Присідаю і встаю.
Головою покручу,
Вітрячка я ще зроблю,
Лапки тихо опускаю
І за парту вже сідаю.
Лисичка. Діти! Я прийшла до вас за порадою та підтримкою. Нікому в нашому місті нічого невідомо про виставу, яку ми підготували з друзями. Ми дуже чекаємо на глядачів, а вони не йдуть до нас! Як ви вважаєте, хто нам може допомогти?
Діти. Художник!
Лисичка. Художник? То ви погоджуєтесь допомогти артистам та оформити театральну афішу.
Діти. Так!
Лисичка. Я буду зі своїми артистами вам дуже вдячна, а ви буде першими глядачами цікавої вистави.
Слово вчителя
- Сьогодні ми намалюємо театральну афішу, яка допоможе сповістити глядачів про підготовлену виставу.
Афіші дивляться на нас зі стін будинків, із рекламних щитів і тумб, з вітрин магазинів. Вони привертають увагу перехожих, які так поспішають у справах. У чому секрет? Художник намагається у простій гармонічній формі зображення передати якнайбільше думок і почуттів, крім того, він обирає яскраві кольори, надає перевагу ефектному і виразному рисунку.
- Що має бути зображено на афіші, щоб глядач знав, коли і куди йому приходити, щоб переглянути виставу?( Відповіді дітей)
Афіша — один з видів реклами, оголошення про виставу, концерт, виставку та ін., яке розміщують у людних місцях.
Якщо на афіші ми намалюємо тільки зображення (наприклад, головних дійових осіб вистави), глядач зрозуміє, на яку виставу його запрошують. Але він не знатиме час початку вистави.
Тому наша театральна афіша вже містить текст та буде ще й зображення.
Учні об’єднуються в групи згідно з обраною технікою виконання афіші
Робота в групах. Вправа «Сконструюй»
На кожній парті конверти з елементами паперової фігури казкового героя, який з’явиться на афіші. Учні повинні якнайшвидше знайти частини своєї фігури та скласти зображення персонажа, а ще колективно відгадати загадку.
Діти, спробуйте відгадати загадку і дізнайтеся, про яку українську народну казку йдеться.
Відгадування загадки.
Вигнав дід Козу із хати,
Та й пішла вона блукати.
Довго лісом Кізка йшла,
Там хатиноньку знайшла.
В тій хатинці Зайчик жив.
Довго плакав він, тужив,
Бо Коза хатинку вкрала
І сіренького прогнала.
Всі Козу ту виганяли,
Від страховиська втікали,
1 група – робота фарбами.
2 група – малювання олівцями.
3 група – колаж.
Вправа «Закінчи речення»
Згадаємо правила роботи на уроці.
*Роботу розпочинати тільки … ( з дозволу вчителя).
*У процесі роботи бути … (уважним, не розмовляти, не відволікатися).
*Під час роботи тримати своє робоче місце .. (в належному вигляді), а після роботи… (акуратно прибрати його).
Перш ніж розпочати роботу, подумайте, пофантазуйте.
Працюйте в групах охайно!
Уявіть героя або героїв казки, яких хочете зобразити на своїй афіші.
Пам’ятайте: зображення має передавати головне, привертати увагу перехожих.
Інстуктаж проводиться індивідуально по групах.
1 група
*Оберіть формат афіші.
*Олівцем намалюйте ескіз.
*Промалюйте деталі.
2 група
*Продумайте, як ви розташуєте аркуш - горизонтально чи вертикально.
*Визначте головне і другорядне у вашій роботі, продумайте, де буде композиційний центр, що буде розташовано на передньому плані.
*Особливу увагу потрібно приділити відтворенню настрою і характеру героїв.
3 група
*Виділіть головне кольором, використайте контраст.
*Перед тим, як розмістити приготовані вами елементи, найкраще створити ескіз на аркуші паперу, щоб зрозуміти, як композиційно будуть поєднуватися всі елементи.
*Після цього ви повинні підготувати основу, намітивши, де будуть розташовуватися всі елементи твору, відповідно до розробленого вами ескізу.
Пам’ятайте, що кращі колажі виходять тільки в тому випадку, якщо всі елементи щільно укріплені.
Учні беруться до виконання завдання під музичний супровід.
У процесі роботи вчитель консультує дітей із добору кольорів, надає допомогу тим, хто її потребує.
Виставка й оцінювання дитячих робіт.
- Діти, ось і підходить до завершення наша творча зустріч, тож прошу висловити свої думки. Підводячи підсумок нашого уроку.
У мене декілька капелюшків різного кольору. Кому дістанеться жовтий капелюшок поділиться своїми враженнями від настрою, який панував у нас на уроці, чи було цікаво?
Віртуальна екскурсія до театру.
Правила поведінки у театрі. «Незакінчене речення»
Охайним завжди до театру … ходи
І причепурись, як ідеш ти … туди.
Той до театру вчасно… прибуває,
Хто ввічливим завжди себе… вважає
Одяг в гардеробі… залишають
Це правило і діти , навіть,… знають
Ти іншим присутнім не…заважай
І гучно з сусідом не … розмовляй.
Виховані діти мусять…знати –
Під час вистави не треба ---жувати
В антракті ти зможеш піти до … буфету
Щоб чаю напитись чи з’їсти … конфетку
Скінчилась вистава, ти геть не…спіши
А краще акторам «спасибі» … скажи.