18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Дітям пам’ятати слід, що іменник має рід."

Про матеріал
Працюючи над методичною проблемою«Розвиток комунікативних компетенцій на уроках української мови засобами інтерактивних технологій», намагаюсь на кожному уроці використовувати інтерактивні форми навчання, що сприяють кращому сприйманню навчального матеріалу. Пропоную урок з використанням різноманітних методів та прийомів організації навчального процесу.
Перегляд файлу

 

Дітям пам’ятати слід,  що іменник має рід.

Урок української мови для 3 – го класу

 

 

                                          Тетяна Кравченко, вчитель  початкових класів

                                          Смородинського НВК Тростянецького району

                                          Сумської області.

 

          Працюючи над методичною проблемою  «Розвиток комунікативних компетенцій на уроках української мови засобами інтерактивних технологій», намагаюсь на кожному уроці використовувати інтерактивні форми навчання, що сприяють кращому сприйманню навчального матеріалу. Пропоную урок з використанням різноманітних методів та прийомів організації навчального процесу.

 

Тема.  Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній

 

Мета: ознайомити учнів із поняттям роду іменників; формувати вміння визначати рід іменників, орфоепічні та орфографічні навички;

розвивати  мислення, збагачувати    словниковий запас;

виховувати культуру мовлення.

 

Обладнання: ноутбук, магнітофон, картки для опитування , презентація, будиночки для дидактичної гри, підручник «Українська мова, 3 клас» ( М. Д. Захарійчук), малюнок казкового героя.

 

ЛІТЕРАТУРА. Програми  1 – 4 класи. М. Д. Захарійчук « Українська  мова»  2  клас.      Нетрадиційні  уроки  2  клас. Збірник  диктантів  і  завдань  для  тематичного опитування. Журнал «Розкажіть  онуку» №2,  2014р.

 

МЕТОДИ  І  ПРИЙОМИ. Словесні,  наочні,  бесіда,  розповідь,  робота  в                  парах, робота в группах «мікрофон».

 

ТИП  УРОКУ. Урок формування  умінь і навиків.    

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Щоб урок пройшов не марно.

                                           Треба сісти рівно й гарно,

                                           Дарма часу не втрачати,

                                           Думати треба і працювати!

                                                  (Автор невідомий) (Слайд№1)

  • Що необхідно взяти с собою на урок?
  • Подивіться уважно на сигнальні картки і оберіть ту, яка нам допоможе на уроці.

1картка                                                                            2 картка

Знання                                                                             Грубість

Усмішка                                                                          Лінь      (Слайд№2)

 ІІ. Повторення вивченого з теми « ІМЕННИК».

  - Наш урок сьогодні незвичайний до нас завітало багато поважних гостей. Вони будуть уважно слідкувати та ваші знання перевіряти. Та ще одна гостя забарилася, а хто це ви дізнаєтеся, відгадавши загадку. (Слайд№3)

Працювала я у хатці,

Танцювала у палаці.

Є така у мене звичка -

Десь губити черевички. (Попелюшка) (Слайд№4)

(Автор невідомий)

 

- Ми сьогодні з вами теж спробуємо відшукати черевички Попелюшки. Та злий чаклун доклав свою руку. Він переплутав безліч черевичків. Але ми будемо дуже уважні і спробуємо їх відшукати. Та черевички будуть зявлятися лише тоді, коли ми виконаємо завдання.

А ось і перший черевичок.

 

1. Технологія « Мікрофон»

- На що вказує  іменник?

- На які питання відповідає?

- На які питання відповідають назви істот?

- На які питання відповідають назви неістот?

 

А ось і наступний черевичок.                  

   2.Гра « Вибери слово». 

              Робота в парах.

 Підкреслити словосполучення  вжите в прямому значенні.

Хребет людини

Гірський хребет

Перо птаха

Ключ дверний

Ключ журавлиний

Крапля води

Крапля надії

- А зараз зробимо самоперевірку  (Слайд№5)

 

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку. 

  - Сьогодні на уроці ми будемо вивчати дуже цікаву і важливу тему, яку саме, ви дізнаєтесь пізніше.

Наступний черевичок.

1.Каліграфічна хвилинка.

 

Зробив діло – гуляй сміло

Добрий початок – половина роботи.  (Слайд№6)

 

 - Виберіть те прислів’я,  яке сподобалось і запишіть, дотримуючись норм каліграфії.

Наступний черевичок.

2.Словникова робота.

- А зараз сядьте рівненько і приготувалися до написання словникового диктанту.

Абрикос, адреса, айстра,             (Слайд№7)

автомобіль, велосипед, верблюд.  (Слайд№8)

- А зараз ви обміняєтеся зошитами та виконаєте взаємоперевірку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Наступний черевичок.

1.Будь уважний!
На дошці прикріплені 3 будиночки з підписом:

- Діти, відгадайте загадки. Назвіть слова - відгадки. В яких будиночках вони живуть?

 

Сильний, добрий, справедливий,

біля нього ми щасливі.

Знає, вміє він багато.

Гордимось, бо це наш ….( тато)

 

     Пестить, ніжить, і голубить
     розуміє, дуже любить.
    Я до неї пригорнуся,
    бо вона моя (матуся).

- Як правильно сказати:

       Тато  - він мій, вона моя, воно моє?

     -   Мама - він мій, вона моя, воно моє?

- А в мами і тата хто є?

- Дитина – дитя. До якого будиночка ми впустимо дитя?

      - Дитя - він мій, вона моя, воно моє?

      - Діти, яку частину мови ми використали, щоб назвати відгадки?

 

V. Пояснення нового матеріалу

     - Діти, іменники, до яких можна підставити слова він мій, належать до чоловічого роду

- Іменники, до яких можна підставити слова вона моя, належать до жіночого роду

       - Іменники, до яких можна підставити слова воно моє, належать до середнього роду

Над будиночками прикріплюю слова:

     Чоловічий рід                     Жіночий рід                      Середній рід

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображення           Тато                                матуся                               дитя   

 

 

                              

-  Відкрийте підручник. Прочитайте правило.

-  Назвіть слова – помічники для визначення роду іменників.   

 

Дітям пам’ятати слід,

Що іменник має рід.

Чоловічий-значить «він»:

Учень, хвіст, портфель, пінгвін.

А жіночий рід - «вона»:

Дружба, ластівка, весна.

Є й середній рід «воно»:

Вухо, яблуко, вікно. (Слайд№10)

 

 Наступний Черевичок

 Дидактична гра

- Діти, а що ж будиночки до сих пір порожні? Давайте запросимо до них мешканців!

   Дидактична гра « Засели будиночок» ( по 1 представнику від кожного ряду). На картках надруковані слова – іменники. Користуючись новими знаннями,

« заселити» слова по будиночках.

Картка 

Учень, молоко, школа, ворона, село, дерево,пенал, будинок, машина.

 Наступний черевичок

VI. Фізкультхвилинка .

- Діти, Попелюшка помітила, що ви вже втомилися, тому давайте трішки відпочинемо.

Діти виконують вправи під мелодію пісні «Мій край»

Руки в боки, повороти.

Руки вгору, кулаками покрутить.

Крокують.

Колові оберти плечима.

Колові оберти руками.

Крутяться на місці.

Колові оберти тулубом.

Масаж скроні.

Випади.

Крутяться на місці.

Сіли за парти.

Нахили тулуба вперед – назад.

Лягли на парту.

 

V. Закріплення матеріалу.

- Діти, давайте пригадаємо, які слова ми підставляємо до чоловічого роду? (Слайд№11)

- А які до жіночого роду? (Слайд№12)

- А до середнього? (Слайд№13)

1.Первинне закріплення.

Робота в групах.

 - Вам необхідно попрацювати в групах. Визначити рід іменників. Та спершу оберіть секретаря, спікера. Не забуваємо, що в групах ми вислуховуємо кожного і приходимо до одного висновку.

Дорога – ж. р.

ремінь – ч. р.

місто – с. р.

фартух – ч. р.

парасолька – ж. р.

лялька – ж. р.

сіно – с. р.

- А зараз перевірте роботу своєї групи. (Слайд№4)

2. Робота з підручником

- Діти, Відкрийте підручник і знайдіть вправу 272.

Вправа 272. Виписати слова за зразком. (Один учень біля дошки, інші – в зошиті)

 

VІІ. Підсумок уроку.

- Ось і виконали  ми всі завдання Попелюшки, спробуємо відшукати 2 однакових черевички. А як винагороду від Попелюшки ви отримаєте за свою роботу оцінки.

Технологія « Незакінчене речення»

Іменники бувають..

Слова, що допомагають визначити рід.. (Слайд№15)

VІІІ. Домашнє завдання.

Вправа 274, повторити правило.

 

Для мене було цікавим ….                                          

На уроці я дізнався, що … (Слайд№16)

 

- І на останок я хочу вам побажати:

 

Бажаю здоров'я міцного –

без нього не милі ніякі діла,
В здоров'ї - багатство і радість,

і більшого щастя нема.
Всього, що прекрасне є у житті,
Від щирого серця бажаю я всім.
Хай щастя панує у Вашому домі,
І радість хай буде завжди.
Здоров'я міцного і щедрої долі,
Хай Бог посилає на довгі роки!   (Слайд№17)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
1288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку