Тема: Технічні конструкції. Виготовлення іграшкового парашута за малюнком
Мета: навчити виготовляти модель парашута; розвивати навички конструювання; учити використовувати в своїй праці різні матеріали; збагачувати трудовий досвід дітей; виховувати охайність та бажання дотримуватися правил техніки безпеки.
Обладнання: папір, ножиці, клей, нитки, пензлик, серветка.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання.
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Упорядкування робочого місця.
ІІ. Оголошення теми та мети уроку
Сьогодні ми говоритимемо про парашути. Ви вже знаєте, що люди здавна хотіли літати. Вони тривалий час випробовували і досліджували, перш ніж піднятися у повітр’я.
А зараз відгадайте загадку.
В синім небі путь моя,
Швидше всіх літаю я.
Маю крила, хоч не птах,
Люди звуть мене……… (літак).
«Що це? Що це?» - всі кричать,-
Парасольки он летять.
-- Що це за парасольки такі?
-- Так, це парашути. А для чого вони потрібні?
ІІІ. Новий матеріал
Вступна бесіда
Парашути використовують не тільки для м’якої посадки людей-парашутистів із літака на землю, а й для того, щоб доставити в безлюдні місця різноманітні вантажі ( необхідну техніку, різні продукти, ліки тощо). Купол парашута виготовляють із тонкої, але дуже міцної тканини (шовку). До нього прикріплюють за допомогою строп ( міцних тросів) спорядження для утримання людини або вантажу. Дуже важливо правильно скласти парашут, від цього залежить розкриття куполу у повітрі, а також успішне приземлення.
IV. Демонстрація та аналіз зразка
-- Як потрібно користуватися ножицями?
-- Яких правил гігієни необхідно дотримуватися під час роботи з клеєм?
2. Послідовність виготовлення парашута
- Виріжте квадрат і зігніть його, як зазначено на малюнках 1 – 7
- Відріжте зайвий папір по лініях відрізу.(7)
- Із восьми відрізів ниток зробіть стропи і приклейте їх за допомогою маленьких квадратиків. (8, 9)
- Щоб на парашуті не виявилося зайвого клею, не потрібно його наносити на папір, а варто лише нитку вмочити у клей.
- Порівняйте стропи, зв’яжіть їх у вузлик та прикріпіть легеньку іграшку або пластилінову кульку.
V. Фізкультхвилинка
Швидше, діти, треба встати,
Будем дрова ми рубати.
Раз – підняли руки вгору,
Два – змахнули всі додолу,
І рубаємо завзято,
Хай тепло приходить в хату!
VI. Практична робота учнів
Учитель допомагає учням індивідуально.
-- Парашут можна зробити різнокольоровим або розмалювати фломастером. Працюйте разом у парах, допомагайте один одному.
VII. Виставка та оцінювання робіт
-- Який парашут вам сподобався найбільше? Чому?
-- Що ви обрали для вантажу?
-- Яких помилок припустилися?
2. Оцінювання робіт
VII. Підсумок уроку
- Що ми виготовляли на уроці сьогодні?
- Для чого потрібні парашути?
- Якими якостями відзначаються парашутисти?