Техніка гофрування - послідовне складання "Горою-долиною"

Про матеріал

Конспект відкритого уроку.

Мета:

  • -ознайомити дітей з одним із прийомів в орігамі - гофруванням, операціями перегинання і складання паперу;
  • -удосконалювати навички роботи з папером;
  • -розвивати просторову уяву, фантазію;
  • -виховувати акуратність, бережливе ставлення до матеріалів та інструментів;
  • -виявляти ознаки гармонічної єдності форми і декору;
  • -розвивати у вихованців оригінальність мислення, фантазію в створенні декоративних композицій.
Перегляд файлу

colourback_1005C:\Users\Татьяна\Desktop\2018-03-25_23-49-03.pngВідділ освіти Татарбунарської райдержадміністрації

КЗ «Татарбунарський районний будинок дитячої та юнацької творчості

Татарбунарської районної ради Одеської області»

 

 

 

 

Конспект відкритого заняття

у гуртку «Орігамі»

 

 

 

 

 

 

 

   Підготувала

                                        керівник гуртка «Орігамі»

                                                                         Приходько Т. А.

 

 

2018

Мета:

  • ознайомити дітей з одним із прийомів в орігамі - гофруванням, операціями перегинання і складання паперу;
  • удосконалювати навички роботи з папером;
  • розвивати просторову уяву, фантазію;
  • виховувати акуратність, бережливе ставлення до матеріалів та інструментів;
  • виявляти ознаки гармонічної єдності форми і декору;
  • розвивати у вихованців оригінальність мислення, фантазію в створенні декоративних композицій.

Матеріали та інструменти: ножиці, клей ПВА, кольоровий квадратний папір для тренувальних вправ та для виготовлення виробу.

Роздатковий матеріал: технологічні картки.

Наочність: таблиця «Умовні знаки, прийняті в оригамі», таблиця «Перегинання — складання паперу», «Правила складання паперу», «Правила користування ножицями», зразки виробів, мистецька абетка («гофрування», «панно», складка «гора», складка «долина»).

ТЗН: комп’ютер, презентація фотографій виробів у техніці гофрування.

Форма заняття: нетрадиційна.

Тип заняття: вивчення нового матеріалу; ознайомлення з новою темою.

Методична тема: використання інтерактивних методів навчання.

Використані інтерактивні методи:

Метод «Мікрофон»: вихованці швидко по черзі висловлюються з приводу проблеми, передаючи один одному уявний “мікрофон”.

Метод «Мозковий штурм»: спонукає дітей проявляти уяву та творчість, дає можливість вільно висловлювати свої думки.

Метод «Навчаючи – учусь»: вивчення блоку інформації. Дає можливість дітям узяти участь у передачі своїх знань одногрупникам.

Головні питання: що таке гофрування, складка «долина» та «гора», «панно»?

Мовленнєвий розвиток: формувати вміння висловлюватися з приводу проблеми, вільно висловлювати свою думку, вміння передати свої знання іншим.

Міжпредметні зв’язки: природознавство, навколишній світ, логіка.

Пізнавальні завдання: ребуси

Кооперативні форми роботи: паралельна робота двох груп.

Завдання для самостійної роботи гуртківців: тренувальні вправи – складки «Гора» та «Долина»; виготовлення елементів квітки та листя.

Облік і контроль знань: тестування.

Методи заохочення: фішки за правильну відповідь (за найбільшу кількість набраних фішок подарунок у вигляді виробу у техніці «гофрування»).

Етап рефлексії: повторення вивченого матеріалу.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Оформлення дошки: таблиця умовних знаків, мистецька абетка, «Правила складання паперу», «Правила користування ножицями», на столі зразки виробів

I. ОРГАНІЗАЦІЙНІ ПИТАННЯ

Керівник гуртка перевіряє організацію робочих місць вихованців і наявність необхідних матеріалів та інструментів. Наведення порядку, налаштування дітей на роботу.

- Встали, діти, підтягнулись!

Один одному так щиро посміхнулись!

На урок увагу не забудьте взяти!

Сіли всі рівненько, починаєм працювати!

  • Діти, сьогодні за кожну правильну відповідь ви отримаєте фішки, наприкінці заняття, у кого буде найбільше фішок, той отримає від головних героїв казки, яку я пізніше зачитаю, сюрприз. Будьте активними.

На минулих заняттях ви виготовляли вироби у техніці «Айріс-фолдінг». Давайте з вами пригадаємо як це робиться.

Метод «Мікрофон»: в уявний мікрофон вихованці по черзі говорять етапи виконання виробів у техніці «Айріс-фолдінг» (Відповіді вихованців).

  1. На картоні з виворітної сторони намалювати контур фігури.
  2. Вирізати фігуру.
  3. З кольорового паперу нарізати смужки шириною 3 см.
  4. Скласти смужки навпіл по довжині.
  5. Прикласти шаблон малюнка зі схемою до лицьової сторони картону.
  6. Прикріпити картон шаблоном вниз до парти скотчем.
  7. Приклеюємо смужку потрібного кольору на виворітну сторону картону по схемі на цифру 1.
  8. Приклеюємо смужку на цифру 2 і т. д.
  9. Важливо, щоб між смужками не залишалося відкритих ділянок.
  10.  Куточки смужок не повинні виходити за рамки вирізаного контуру малюнка.
  11.  Скотч не повинен виходити за рамки вирізаного контуру малюнка.
  12.  Зняти шаблон. Оформити виріб у рамку.

 

ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

 

Мотивація навчальної діяльності. Методи заохочення (фішки).

  • Скажіть, будь-ласка, які ви знаєте умовні знаки, прийняті в оригамі?
  • А який згин ви робили, коли згинали папір для виробів у техніці «Айріс-фолдінг»? (Одні діти відповідають – «Гора», інші – «Долина»)
  • Начебто робили усі однакову роботу , а виходить що різну? А знаєте чому одні з вас робили згин «Гора», а інші «Долина»? Тому, що це вас заплутали два згини, які постійно сваряться. Послухайте казку «Як сварилися два згини».

Казка «Як сварилися два згини»

В одному звичайному наборі кольорового паперу  жили-були різні умовні знаки, лінії, згини та складки. Всі вони були різні і, ясна річ, призначення мали неоднакове. Всі намагалися жити дружно та злагоджено працювати. З їхньою допомогою з набору кольорового паперу з’являлися чудові тварини, виростали прекрасні квіти та утворювалися різні предмети. Однак не всім вдавалося знаходити спільну мову один з одним. Були два таких згини, які завжди сварилися, хто в яку сторону повинен згинати папір. Це згин «Гора» та згин «Долина» тому в них завжди виходила велика плутанина у виробах. Пан Папір зовсім було втратив голову, гадаючи, як би їх примирити та навчити працювати разом. На щастя, йому підказали Ножиці: «Треба їм обом дати одне завдання, тоді вони примиряться» Допоможемо згинам помиритися? (Так!) А яке завдання виконають згини «Гора» та «Долина» ви мені скажете, коли послухаєте загадку.

                  Твір декоративного призначення, вставлений у сті­ну архітектурного інтер'єру. У сучасному вигляді воно може бути виконане різними засобами (напр., фото або поліграфічними засобами). Виділене певним обрамленням й заповнене мальовничим або скульптурним рельєфом або мозаїкою. Що це? (Панно).

(Вивішується на дошку значення слова «Панно»)

- Сьогодні ви спробуєте поєднати дві техніки згинання разом («гора» і «долина»). А хто вже здогадався, що вийде, якщо поєднати ці дві техніки? (Відповіді дітей). Так, правильно, це гофрування. Ви дізнаєтеся, що таке гофрування та які вироби можна зробити у техніці гофрування.

 

ОСНОВНИЙ ЕТАП

 

ІІ. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ТЕМИ.

Отже, тема заняття «Техніка гофрування – послідовне складання «горою – долиною».

 

III. НАДАННЯ НЕОБХІДНОЇ ІНФОРМАЦІЇ

Гофрування - один із відомих прийомів в техніці паперопластики та орігамі.

 

МИСТЕЦЬКА АБЕТКА

ГОФРУВАННЯ — утворення хвилеподібних, паралельних зборок на картоні, тканині та ін. матеріалах.

Гофрування бувають різними за складністю виконання.

Складка «Гора» - згин від себе.

Складка «Долина» - згин на себе.

За допомогою послідовних складок «гора» і «долина» майстер може створити безліч гофрованих виробів.  Яскравим прикладом гофрованого виробу є віяло. (Демонстрація виробу).

E:\ТАТЬЯНА\БДЮТ\проведені програми\2014-2015\У гуртках\Відкритий урок Оригамі 09.12.14\origami-veer.png

Безліч конструкцій розробили і створили різні дизайнери світу. Покажу декількох з них  це англійці

Поль Джексон (СЛАЙД)

C:\Users\Татьяна\Desktop\Поль Джексон\origami.jpgC:\Users\Татьяна\Desktop\Поль Джексон\origami_4.jpgC:\Users\Татьяна\Desktop\Річард Суіні\81240_bumaga13.jpg

Річард Суіні (СЛАЙД)

C:\Users\Татьяна\Desktop\Річард Суіні\81240_bumaga12.jpgC:\Users\Татьяна\Desktop\Річард Суіні\37e9d_bumaga09.jpgC:\Users\Татьяна\Desktop\Річард Суіні\37e9d_bumaga08.jpgC:\Users\Татьяна\Desktop\Річард Суіні\a9355_bumaga11.jpg

 

Метод «Мозковий штурм»

  • Діти, як ви розумієте прислів'я: «Чим більше науки, тим розумніші руки»? (Відповіді дітей).
  • А щоб ваші руки дійсно ставали розумнішими, ви навчитесь правильно згинати і складати папір. Тоді ваші саморобки будуть красивими й подобатимуться вам, вашим друзям та рідним.

 

ІV. ПРАКТИЧНА РОБОТА

Перед тим, як почати працювати треба дещо нам згадати.

 

 

 

Поточний інструктаж.

  • Кожен майстер повинен знати правила роботи ножицями та правила складання паперу. А ви знаєте їх? Зараз перевіримо. Пропоную кожному по черзі озвучити по одному правилу користування ножицями.

 

Правила користування ножицями

  1. Користуйся ножицями із заокругленими кінцями.
  2. Не працюй тупими ножицями і ножицями з послабленим шар­нірним кріпленням.
  3. Під час роботи уважно стеж за лінією розрізу.
  4. Не тримай ножиці кінцями догори.
  5. Не залишай ножиці розкритими.
  6. Не ріж ножицями під час руху.
  7. Передавай ножиці товаришеві тільки закритими, тримаючи за робочу частину.
  8. Зберігай ножиці у відведеному для цього місці.
  • Тепер пропоную кожному по черзі озвучити по одному правилу складання паперу.

Правила складання паперу

  1. Складання використовується як для робіт в техніці орігамі, так і для виготовлення інших виробів із паперу.
  2. Складання паперу здійснюється на парті.
  3. Відпрацьовуючи техніку складання, слід звернути увагу на правильне виконання згинів. Вони повинні бути практично «гострими».
  4. Кожен згин треба ретельно прогладжувати.
  5. Шари паперу в згинах повинні щільно прилягати один до одного.
  6. Усі куточки паперу повинні збігатися.
  7. Працювати з папером треба чистими руками.
  8. Папір треба зберігати у спеціальній папці для запобігання його деформації.

 

1. Тренувальні вправи.

Візьміть квадратики паперу, які лежать у вас на партах. Давайте потренуємось робити складки «гора» та «долина». Точно дотримуйтесь інструкції.

C:\Users\Татьяна\Desktop\Відкритий урок\origami-veer - копия.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Потренувались, давайте підведемось зі своїх місць, зробимо невеличку фізкультхвилинку.

 

Фізкультхвилинка.

Я до тебе повернуся

Й щиро-щиро посміхнуся. (Посміхнулися один-одному)

Ми пограємось з тобою

І присядемо обоє. (Присіли)

Руки вгору підніміть

І тихенько опустіть. (Підняли-опустили руки)

Відпочили ручки, ніжки?

Попрацюємо ще трішки.

 

Пізнавальне завдання.

Пропоную вам розгадати ребус. Об’єднайтеся у дві команди – «Гора» та «Долина». Яка команда швидше здогадається з чого буде складатися панно?

http://lion.ucoz.co.uk/_bd/1/87150289.jpg

КВІТКА

C:\Users\Татьяна\Desktop\Презентация1.jpg

ЛИСТЯ

Панно буде складатися з квітки та листя. Квітку виготовляє команда «Гора», листя виготовляє команда «Долина».

 

2. Практична діяльність вихованців.

  • Давайте згадаємо, за допомогою чого ми обробляємо лінію згину? (За допомогою кілець ножиць).

Кожна група буде виконувати по одній і тій же схемі тільки своє завдання.

1 група: виконує квітку                                                              2 група: виконує листя

     червоного кольору                                                                      зеленого кольору

 

 

 

 

 

 

 

Метод «Навчаючи-учусь»

А тепер визначте, хто у ваших групах зможе розповісти, що ви робили та розказати послідовність виконання виробу. (Діти у командах розповідають).

 

ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП

Перевірка та оцінювання учнівських робіт.

Оформлення панно.

- Діти, а ви помітили, як добре поєдналися два згини «Гора» та «Долина»? Яке чудове панно вийшло? А це означає, що тепер вони не сваритимуться і будуть працювати разом та злагоджено. Пан Папір вам щиро дякує за допомогу.

V. РЕФЛЕКСІЯ

Тепер закріпимо знання, отримані сьогодні. (Кожен вихованець отримує ручку та аркуш, на якому записує відповідь на запитання).

Тест

  1. За допомогою чого ми обробляємо лінію згину? (За допомогою кілець ножиць).
  2. Що таке гофрування? (Утворення хвилеподібних, паралельних зборок на картоні, тканині та ін. матеріалах).
  3. Як ми робимо складку «долина»? (Згин на себе).
  4. Як ми робимо складку «гора»? (Згин від себе).
  • Назвіть твір декоративного призначення, вставлений у сті­ну архітектурного інтер'єру. У сучасному вигляді воно може бути виконане різними засобами (напр., фото або поліграфічними засобами). Виділене певним обрамленням й заповнене мальовничим або скульптурним рельєфом або мозаїкою. (Панно).
  • А тепер перевіримо, чи усі відповіді правильні. (Керівник зачитує правильні відповіді, діти перевіряють). Скільки правильних відповідей, стільки й фішок ви отримуєте.

Тепер підрахуйте усі ваші фішки. (Підрахунок фішок. Визначення переможця. Вручення подарунка (виріб у техніці оригамі)).

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Принести білий та кольоровий картон, ножиці, кольоровий папір, клей.

 

Використані джерела:

http://www.athenna.com/book-review-folding-techniques-for-designers-by-paul-jackson/athenna/web_design/design-foz/

http://www.krasfun.ru/2010/10/bumazhnye-raboty-richarda-suini/

САМОАНАЛІЗ

Зміст, мета і тип даного заняття повністю відповідають вимогам навчальної програми.                                                                    

На попередніх заняттях вихованці мали можливість вивчати та удосконалювати свої практичні навички складання згинів «гора» та «долина» шляхом виготовлення виробів у техніці «айріс-фолдінг».

При проведені заняття я дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст заняття відповідно до вимог програми гуртка, враховуючи підготовку вихованців; вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток дітей.

Для проведення цього заняття я обрала саме роботу в групах. На мою думку, обраний тип і структура заняття відповідають його цілям і завданням. Виходячи з психологічних основ навчання, прагнучи забезпечити активну інтелектуальну та практичну роботу вихованців на занятті використовувала різні методи, прийоми та завдання, що становить певний інтерес для дітей.

На занятті були застосовані такі методи, форми і прийоми навчання:

1.Інформаційно – рецептивний: розповідь – пояснення, опис, бесіда, інструктаж, повідомлення вихованців, робота з ілюстраціями, демонстрація зразків виробів, ТЗН (активізація уваги та мислення).

2. Репродуктивний: словесні, наочні і практичні методи, робота за схемою.

       Вибір методів, прийомів і засобів навчання повною мірою відповідають змістові навчального матеріалу.

       Заняття повністю відповідає віковим особливостям вихованців.

          Структура заняття відповідала його типу – вивчення нового матеріалу; ознайомлення з новою темою.

Належна увага надавалась повторенню практичних знань та навичок з техніки безпеки при роботі з ножицями та правилам складання паперу, а також збагаченню словникового запасу. Доцільно використано наочність і технічні засоби навчання.

         На занятті домінували групові форми навчання. Вихованці працювали творчо і тому досягли певних результатів. Вони оволоділи такими способами особистісного розвитку: умінням спілкування, співпраці і взаємодопомоги, самодисципліни, визначення завдання та його виконання, рефлексії тощо.  

Настрій дітей на занятті був піднесений. Всі достатньо були завантажені роботою і в результаті отримали радісне відчуття успіху при складанні колективного панно.

         Відхилень від плану не було. Недоліків при проведенні заняття я не помітила. Поставлені завдання вдалося реалізувати повністю. Вважаю,  що мета заняття була досягнута і результат роботи вихованців дає підстави це стверджувати.

          У повній мірі реалізовані цілі. Раціонально використано час. Були дотримані правила педагогічного такту, етики, норми стосунків керівника й вихованців.

      Доцільно й уміло  поєднано колективну роботу з самостійною. Вправно були заохочені індивідуальні здобутки в навчанні кожного вихованця фішками й інтригою з сюрпризом до кінця заняття.

    Атмосфера заняття сприяла вихованців повністю показати свої знання, вміння і навички при вивченні нової теми.

       Вважаю, що заняття проведено методично правильно.

       Заняття сприяло здійсненню в процесі оволодіння знаннями саморозвитку, самовираженню кожного вихованця, розвиткові його мислення, емоційної сфери, збагаченню особистого досвіду.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ільчук Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
5017
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку