Техніка мовлення вчителя як засіб педагогічної праці
Практична робота
Педагогічна ситуація № 1
Молода вчитель - Оксана Василівна тільки закінчила навчання і прийшла викладати у школу. Хвилювання і передчуття чогось незвичайного. Ось і дзвінок на урок. Її перший урок у школі. Учні сидять за партами і з цікавістю дивляться на неї. А вона має пояснити навчальний матеріал. Стає перед класом, глибоко вдихає і починає свою розповідь. Учні Спочатку слухали Оксану Василівну, а потім в класі стала порушуватись дисципліна.
Вчителька намагалася змусити учнів її слухати, кричала на них, вимагала тиші, проте все марно, діти вже втратили інтерес до розповіді та до уроку в цілому.
Продзвенів дзвінок з уроку. Потім Оксана Василівна зрозуміла, що допустилась помилки. Мова вчительки на уроці була тихою, постійно були присутні неприємні призвуки, складалось враження, що Оксана Василівна задихалась.
-Яких помилок допустилась вчителька?
- Як можна виправити вчинені помилки?
Педагогічна ситуація № 2
В клас прийшов новий учень. На уроці його викликали до дошки. Він почав відповідати, але вчитель посадив учня поставивши йому незадовільну оцінку, хоча хлопчик знав матеріал. Вчитель мотивував свій вчинок: Ото якби ти не тараторив, не мямлив, то й отримав би хорошу оцінку. А так нам нема часу чекати поки ти зберешся і вирішиш порадувати нас своєю відповіддю.
Педагогічна ситуація № 3
На відкритий урок по математиці вчителька підготувала багато яскравої наочності, різноманітні завдання, учні володіли матеріалом. Але урок чомусь не задався?Вчителька стояла біля дошки і щось бубоніла собі під ніс, постійно ходила по кабінеті, розповідала матеріал монотонним голосом від якого хотілося спати і т.д.
Після уроку старші колеги почали аналізувати захід. І вказували на помилки, проте вчителька не могла зрозуміти де помилилася?