Техніка мовлення вчителя як засіб педагогічної праці

Про матеріал
Практична робота Поняття техніка мовлення. Особливості педагогічного мовлення. Джерела формування педагогічного мовлення: особистий досвід учителя, наслідування традицій, навчання, самоосвіта. Методики розвитку вмінь і навичок педагогічного мовлення: формування мовленнєвих умінь і навичок; оволодіння допоміжними засобами педагогічного мовлення; розвиток навичок, умінь активного слухання. Дихання і голос як елементи педагогічної техніки. Адаптація і розвиток професійного дихання. Педагогічні засади практичної роботи над текстом. Дикція як елемент педагогічної техніки.
Перегляд файлу

Техніка мовлення вчителя як засіб педагогічної праці

 

Практична робота

 

 

Педагогічна  ситуація    1

Молода вчитель - Оксана Василівна тільки закінчила навчання і прийшла викладати у школу. Хвилювання  і  передчуття  чогось незвичайного. Ось і дзвінок на урок. Її  перший урок у школі. Учні сидять за партами і з цікавістю дивляться на неї. А вона має пояснити  навчальний  матеріал. Стає перед класом, глибоко вдихає   і  починає свою розповідь. Учні  Спочатку слухали   Оксану Василівну, а потім  в класі стала  порушуватись дисципліна.

Вчителька  намагалася  змусити учнів її слухати, кричала на них, вимагала тиші, проте все марно, діти вже втратили інтерес до розповіді та до уроку в цілому.

Продзвенів  дзвінок з уроку. Потім Оксана Василівна зрозуміла, що допустилась помилки. Мова  вчительки на уроці була  тихою, постійно були присутні неприємні призвуки, складалось враження, що Оксана Василівна  задихалась.

 

-Яких помилок допустилась вчителька?

- Як можна виправити  вчинені  помилки?

 

 

Педагогічна  ситуація  № 2

В клас прийшов новий учень. На уроці його викликали до дошки. Він почав відповідати, але  вчитель  посадив учня поставивши йому незадовільну оцінку, хоча  хлопчик знав матеріал. Вчитель мотивував  свій вчинок: Ото якби ти не тараторив, не мямлив, то й отримав би  хорошу оцінку. А так нам нема часу чекати поки ти зберешся  і вирішиш порадувати нас своєю відповіддю.

 

  •         Яких помилок допустився учень при відповіді?
  •         Чи правильно вчинив вчитель?
  •         Що можна порадити учневі для вирішення ситуації?
  •         Як потрібно було вчинити вчителю?

 

 

Педагогічна ситуація № 3

На  відкритий урок по математиці   вчителька підготувала багато яскравої наочності, різноманітні завдання, учні володіли  матеріалом. Але урок чомусь не задався?Вчителька стояла біля дошки і щось бубоніла собі під ніс, постійно ходила по кабінеті, розповідала  матеріал монотонним голосом від якого хотілося спати і т.д.

Після уроку  старші колеги  почали аналізувати  захід. І вказували на помилки, проте вчителька не могла зрозуміти де помилилася?

  •    Чому  урок математики не  вдався?
  •    Як можна виправити помилки, щоб у майбутньому такого більше не повторювалося?

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
25 січня 2020
Переглядів
912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку