Техніка з використанням елементів маскотерапії
«Я та маска»
(Для роботи вам буде потрібно: фліпчарт, маски тварин, людей, супергероїв та ін.)
Добрий день, шановні колеги! Хочу запропонувати вам цікаву техніку, яка допоможе по іншому подивитися на своє внутрішнє та зовнішнє «Я».
Я пропоную вам попрацювати з технікою Маскотерапія, яка стане корисною не тільки в роботі з дорослими, а й дітьми. Тема досить цікава, адже кожна людина хоч раз в своєму житті «одягала» ту, чи іншу маску. Часто ми це робимо для того, щоб захистити себе в стресовій ситуації. Ми можемо одягати маску вдома, на роботі, з дітьми чи колегами… ховати себе чи навпаки видавати за іншу людину, щоб пристосуватися до тієї чи іншої ситуації. Маска – це захисний механізм, під якою ми ховаємо, щось дуже особливе. І якщо для когось притаманна лише одна маска, то у іншого їх може бути безліч лише протягом одного дня.
Є тисячі масок, деякі з них стали частиною нас. Іноді ми це усвідомлюємо, а іноді ні…
Вправа, яку я хочу вам запропонувати «Я і маски» призначена для того, щоб усвідомити те, як часто ми використовуємо ту чи іншу маску, і чи полегшує вона наше життя, можливо навпаки, є перешкодою для побудови щасливого життя. Сьогодні ми спробуємо це зрозуміти і дати деякі відповіді на питання, які можливо кожен з нас задавав собі вже не один раз.
Учасникам дається хвилина для того, щоб кожен подумав, яку маску він використовує найчастіше у своєму житті. Яка маска є ототожненням нас в тій чи іншій ситуації. Маска, до якої ми настільки звикли, що можливо навіть не уявляємо без неї свого життя. Можливо в цій масці ховається якась риса вашого характеру, яка не притаманна вам в повсякденному житті. (Учасники підходять до столу і обирають маску, яка їм підходить).
Наступна хвилина дається для того, щоб відчути цю маку: приміряти її, спробувати на дотик. Коли учасники будуть готові, їм пропонують наступні питання, які заздалегідь написані на фліпчарті
Учасники по бажанню презентують свою маску та відповідають на запропоновані запитання, роблять висновки, діляться думками.
Завдяки цій техніці ми можемо проаналізували роль маски в нашому житті. Зрозуміли наскільки важливо залишатися собою.
Цю техніку також можна використовувати в роботі з дітками. Наприклад в роботі з агресивними дітьми. За допомогою маски, ми можемо дати спробувати дитині себе в більш слабкій ролі (дати маску зайчика, якого постійно ображає сірий вовчик і наш маленький зайчик нічого не може з цим вдіяти). Знову ж таки досить популярна тема булінгу, коли ми можемо поясними діткам, що це таке за допомогою масок, розігравши якусь казку чи ситуацію або навпаки допомогти дитині стати більш впевненою примірявши на себе роль сильнішої тваринки.
Існує безліч різних методів і форм, які ми можемо з користю застосовувати в своїй роботі. Це буде не лише корисно, а й цікаво!
1