Застосування змішаного навчання в освіті

Про матеріал
Переваги та недоліки астосування змішаного навчання в освіті. Проєктування змішаного навчання вчителем.
Перегляд файлу

ЗАСТОСУВАННЯ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ В ОСВІТІ

Змішане навчання дуже часто називають гібридним. Це – інтеграція  онлайн-навчання з традиційним навчанням у класі. Змішане навчання передбачає використання двох або більше різних методів навчання, наприклад чергування очних занять з онлайн-навчанням.

На думку українських вчених (В. Кухаренка, Ю. Тріус, А. Стрюк), змішане навчання — це цілеспрямований процес здобування знань, умінь, навичок в умовах аудиторної та поза аудиторної діяльності суб’єктів освітнього процесу на основі використання і взаємного доповнення технологій традиційного, електронного, дистанційного та мобільного навчання за наявності самоконтролю тим, хто навчається, часу, місця, маршруту та темпів навчання.

Проєктування змішаного навчання вчителем.

Важливою частиною у проєктування змішаного навчання є визначення обсягу та мети запровадження дистанційних технологій, акцентування уваги на співпраці учнів між собою та з вчителем, зворотного зв’язку і використання зустрічей в класі для коригування отриманих знань. Крім того, потрібно зробити:

• аналіз освітніх програм та наявних електронних освітніх ресурсів (чого ми маємо навчити і які ресурси є нам на допомогу);

• аналіз власного досвіду дистанційного викладання (які цифрові інструменти спростили Вашу роботу, чи готові учні до використання тих чи інших цифрових інструментів);

• планування викладання свого предмета за дистанційною (синхронно, асинхронно) та очною формами навчання, зокрема створення таблиці для розуміння, які елементи уроків.

Важливо щоб здобувачі освіти мали інформацію про:

• місце розміщення новин і оголошень з питань дистанційного навчання за предметом (сайт або блог школи, або блог, електронна пошта тощо); посилання на профілі у месенджерах, якщо Ви їх використовуєте; розклад уроків;

• методи дистанційного навчання: концепція введення синхронного, асинхронного дистанційного навчання, опис запровадження групової роботи або виконання навчальних, дослідницьких проєктів онлайн.

• вимоги до цифрових навичок учасників, перелік ресурсів, інформація про використання комунікаційних ресурсів, навчальні матеріали та програмне забезпечення (перелік цифрових інструментів з гіперпосиланнями на відеоролики чи інструкції з користування ними).

• способи передачі завдань на перевірку та політику їх оцінювання: спосіб отримання виконаних учнівських завдань; графік онлайн-консультацій вчителів для різних класів; терміни оцінювання робіт за потребою; спосіб отримання учнями оцінок і коментарів вчителя; політика оцінювання для невиконаних і запізнілих завдань; можливі засоби подолання технічних труднощів.

• вимоги до учнівської поведінки, присутності: опис очікувань щодо поведінки учнів в онлайн-класі; дії в разі відсутності на уроці з поважних причин, запізнення тощо.

• за потребою методичні (теоретичні та практичні) рекомендації щодо розробки й використання педагогічно-психологічних та інформаційно-комунікаційних технологій дистанційного навчання; критерії, засоби і системи контролю якості дистанційного навчання; змістовне, дидактичне та методичне наповнення веб ресурсів (дистанційних курсів) навчального плану / навчальної програми підготовки.

Недоліком змішаного навчання є залежність від технічних засобів навчання – вони повинні бути надійними, легкими у користуванні, а також сучасними, інакше бажаного впливу не буде. Отже, питання технічної підтримки є дуже важливим. Також відмічається нерегулярність перегляду лекцій і, як наслідок, відставання студентів. Крім того, комп’ютерна неграмотність може стати на заваді тим, хто хоче отримати доступ до матеріалів курсу. З іншого боку, необхідність отримати кращу підготовку роботи з комп’ютером може призвести до підвищення мотивації, спонукаючи людину опановувати комп’ютерну науку.

Серед переваг змішаного навчання можливість аналізувати зібрану інформацію, пристосувати процес навчання та оцінювання відповідно до індивідуальних особливостей кожного. Відмічають також можливість отримання позитивного навчального досвіду як при індивідуальній роботі, так і під час спільного навчання у віртуальному класі, що призводить до відчуття успіху. Підсумовуючи, можна стверджувати, що перевагами змішаного навчання є:

- індивідуалізація навчання;

- можливість саморозвитку, самостійного навчання;

- мотивація студентів, виникнення відчуття успіху;

- можливість проведення тестування великої кількості студентів та отримання негайного зворотного зв’язку;

- збільшення навчального часу та кількості матеріалів;

- використання автентичних навчальних матеріалів;

- охоплення великої кількості учасників навчання;

- можливість покращити умови роботи;

- можливість долучити кращих викладачів та консультантів;

- економія матеріальних ресурсів.

Висновки. Змішане (гібридне) навчання через комбінації найкращих сучасних педагогічних підходів та технологій, методів може забезпечити синергетичний ефект та високу ефективність навчання, формувати нову особистість 21 століття. Це вимагає підвищення кваліфікації викладача та поступової підготовки студента до навчального процесу у нових умовах.

Для підготовки викладачів бажано використовувати змішане навчання з використанням відкритих дистанційних курсів з підтримкою локальних тьюторів, які можуть показати у дії змішане навчання.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
7 квітня 2021
Переглядів
737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку