Технології інтерактивного навчання

Про матеріал
Сучасний учитель залежно від різних чинників має знати і володіти сучасними технологіями навчання і обирати найбільш ефективні з них для всебічного та гармонійного розвитку особистості учня, вдосконалення особистої педагогічної майстерності.
Перегляд файлу

Отже, дозвольте запропонувати вашій увазі кілька технологій інтерактивного навчання, досить широко застосовуються мною на уроках.

Технологія «Карусель»

Як і багато інтерактивні технології, карусель запозичена з психологічних тренінгів. Дітям такий вид роботи, як правило, дуже подобається. Утворюється два кільця: внутрішнє і зовнішнє. Внутрішнє кільце-це стоять нерухомо учні, що звернена до зовнішнього колі, а зовнішнє - це учні, що переміщаються по колу через кожні 30 секунд. Таким чином, вони встигають проговорити за кілька хвилин декілька тем і постаратися переконати в своїй правоті співрозмовника. Прекрасно відпрацьовуються діалоги етикетної характеру, тема знайомство, національності, розмова в громадському місці і т.д. Хлопці захоплено розмовляють, заняття проходить динамічно і результативно.

Технологія «Театр» чимось схожі на спектаклю, де глядачі виступають в ролі спостерігачів, експертів, критиків і аналітиків. Кілька учнів розігрують ситуацію в колі, а інші спостерігають і аналізують. Завдання акторів передати відповідний настрій, емоцію, особливість характеру, а завдання глядачів - помітити, пояснити свої висновки, сказати на чому вони грунтувалися, чим керувалися.

Технологія «Соціологічне опитування» передбачає рух учнів по всьому класу з метою збору інформації за запропонованою темою. Кожен учасник отримує аркуш з переліком питань-завдань. Учитель допомагає формулювати питання і відповіді, стежить, щоб взаємодія велося англійською мовою.

Технологія «Незакінчене речення» Дітям пропонується прочитати незакінчену пропозицію і швидко продовжити його будь-якими словами, першою прийшла в голову думкою. Пропозиції починаються досить невизначено, тому у хлопців практично необмежені можливості закінчити його. Вони стосуються різних життєвих сфер і можуть охоплювати будь-які теми.

Технологія «Групова розповідь» реалізується двома способами. Під час першого способу, кожен учень додає одне речення до вже розпочатого розповіді. За певним сигналом (через хвилину) лист з незакінченою розповіддю передається далі по колу. Другий спосіб добре підходить для відпрацювання теми «Питальні слова». Учитель задає питання в певному порядку, кожен учасник процесу пише відповідь, складає аркуш паперу так, щоб ніхто його не бачив і передає сусідові. Рух відбувається по колу. Таким чином, в кінці виходять відразу кілька несподіваних оповідань.

Технологія «Чи вірите ви, що ...» даний вид мовної практики можна використовувати на будь-яку тему. Причому учням спочатку пропонується «повірити» вчителю, а потім придумати свої висловлювання в рамках заданої теми.

Технологія «Брейн-ринг» дуже добре підходить для уроків-узагальнення вивченого матеріалу. Змістовне наповнення раундів може бути абсолютно різноманітним, і охоплювати такі розділи як лексику, граматику, читання, аудіювання та письмо. Дана технологія вимагає серйозної підготовчої роботи, яка включає в себе: вибір теми, складання завдання, створення презентації, продумування питань на увагу, заготівля бланків відповідей, дипломів. На початку гри відбувається вибір журі, розбиття учнів на команди. Кожен раунд триває 3 хвилини, після чого, відповіді здаються в журі в письмовому вигляді. Правильність відповідей перевіряється і обговорюється після кожного раунду, а потім задається серія питань на увагу, що теж приносить додаткові очки командам.

Технологія «Рольова гра» Рольова гра - це мовна, ігрова та навчальна діяльності одночасно. З точки зору учнів, рольова гра - це ігрова діяльність, в процесі якої вони виступають в різних ролях. Навчальний характер гри ними часто не усвідомлюється. Для вчителя ж мета гри - формування та розвиток мовних навичок і умінь учнів. Рольова гра керована, її навчальний характер чітко усвідомлюється вчителем. Оскільки рольова гра будується на міжособистісних відносинах, вона викликає потребу в спілкуванні, стимулює інтерес до участі в ньому на іноземній мові, тобто виконує мотиваційно-спонукальну функцію. Рольову гру в значній мірі визначає вибір мовних засобів, сприяє розвитку мовних навичок і умінь, дозволяє моделювати спілкування учнів у різних мовних ситуаціях. Іншими словами, вона являє собою вправу для оволодіння навичками і вміннями в умовах міжособистісного спілкування. В цьому плані рольова гра забезпечує навчальну функцію. Рольова гра формує у школярів здатність зіграти роль другого.Существует величезна кількість форм рольових ігор на уроках англійської мови: презентації, клуби за інтересами, інтерв'ю, заочні подорожі, круглі столи, прес-конференції, екскурсії, казки, репортажі та т.д.Как показують результати навчання, застосування рольової гри на уроках іноземної мови сприяє позитивним змінам у мовленні учнів як в якісному відношенні (розмаїтість діалогічних єдностей, ініціативність мовних партнерів, емоційність висловлювання), так і в кількісному (правильність мови, обсяг висловлювання, темп мови).

Нижче запропонований приблизний план рольової гри «У готелі»

Етап 1

Оголошується тема уроку і відбувається введення в ситуацію. Викладач (керівник гри) ставить задачу, пояснює умови гри, роздає теми-завдання для спілкування англійською мовою. Весь матеріал розбивається на фрагменти і пропонується програма гри. Всі можливі в ході гри діалоги і ситуації детально розробляються в ході вивчення теми.

На першому ж занятті учні отримують імена іноземних фахівців. Програма рольової гри наступна.

1. Ситуація «В аеропорту. Знайомство ».

2. Ситуація «Пристрій в готель». Наберіть код.

3. Ситуація «Проблеми, що виникають в ході проживання в готелі». Вирішення цих проблем.

4. Прес-конференція. Розповіді про своїх рідних країнах.

5. Відгук про проживання в готелі.

Етап 2

В ході підготовки до рольової гри учні повинні знайти матеріал про своїх «рідних» країнах, що сприяє формуванню навичок самостійної роботи, збирають фотографії, картинки, самі готують деякий наочний матеріал: візитні картки, таблички "Manager", "Receptionist". Отже, завданням кожного студента є: підготувати свою «легенду», щоб взяти участь в ситуації «Знайомство»; підготувати діалог, щоб взяти участь в ситуації «Пристрій в готель»; придумати проблему, яка може виникнути в ході проживання в номері (несправність устаткування, шум, створюваний сусідами, і так далі) .В типовий ситуації «Правила поведінки в готелі» необхідно уважно прослухати текст і виконати завдання; взяти участь в прес-конференції, присвяченій звичаїв і традицій різних країн; написати відгук про проживання в готелі.

Використовується вивчений фонетичний, граматичний та лексичний матеріал за темами:

Ситуація «В аеропорту»

Робота по тексту «Hotels».

а) Читання тексту. б) Перевірка розуміння прочитаного.

Ситуація «У готелі» Бронювання номерів. Реєстрація в готелі.

а) Виступ менеджера. б) Замовлення номера в готелі. в) Служби побуту і сервісне обслуговування.

Гравці відтворюють побут і сцени з життя готелю, з якими вони познайомилися під час ділової поїздки. Особлива увага приділяється використанню професійної лексики.

Кожен учасник отримує картку відвідувача готелю і заповнює ліву частину її зовнішньої сторони. в) Усні висловлювання про своїх номерах в готелі. Менеджер пропонує гостям інші номери, вирішує проблеми.

Прес-конференція. Хлопці підготували розповіді про своїх «рідних» країнах, картинки і фотографії з видами міст і визначних пам'яток.

Складання відгуків. Учні пишуть відгуки на правій частині зовнішньої сторони картки відвідувача готелю. Етап 3. Підбиття підсумків.

Керівник аналізує роботу гравців, оголошує переможців у парних і колективних формах спілкування англійською мовою. Студентам пропонується заповнити карти самооцінки після проведеної рольової гри. Враховується етикет ділового спілкування, звертається увага на фонетику, вимову, використання лексичного матеріалу, особливо професійної лексики.

Перелік використовуваних технологій можна продовжувати до нескінченності, все залежить від творчості і вміння педагога. Технології "Мовний Портфель" способствуютдемонстраціі учнями своїх досягнень. Цьому сприяє робота дітей з наступним розділом - "Моя скарбничка" і їх участь в виставках. Це розділ, з яким діти працюють постійно. "Скарбничка" - це спеціальна папка, в яку діти складають продукти своєї праці - результати діяльності з оволодіння англійською мовою: твори, творчі і проектні роботи, малюнки з підписами англійською мовою, граматичні таблиці, схеми, фотографії дітей, аплікації, вироби. Учні отримують завдання працювати в парах, демонструючи свої "Скарбнички" один одному, самі вибирають матеріали, які вважають найбільш цікавими і цінними.

docx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку