Технології перевернутого навчання

Про матеріал
Використання технології перевернутого навчання на уроках змішаного навчання . Позитивні та негативні сторони
Перегляд файлу

 

Технології перевернутого навчання

 

Змішане навчання – це форма навчання, при якій проводиться в традиційній очній формі з використанням технологій дистанційного навчання. Оскільки, в нас, у гімназії, проводиться саме така форма навчання, то є досить актуальним застосування технології перевернутого навчання.

Перевернуте навчання (перевернутий клас) – форма активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес навчання таким чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відеофрагментів з навчальним матеріалом наступного уроку (або учні самостійно проходять теоретичний матеріал за підручником), а у класі -  час використовується на виконання практичних завдань.

Цінність перевернутого навчання - у можливості використовувати навчальний час для групових занять, де учні можуть обговорити зміст уроку, перевірити свої знання і взаємодіяти один з одним в практичній діяльності. Під час навчальних занять роль вчителя – виступати тренером або консультантом (координатором), заохочуючи учнів до самостійного дослідження і спільної роботи.

Учні можуть переглядати кілька відеоуроків, що тривають по 5-7 хвилин кожна. Онлайн-опитування або завдання можуть перериватися для перевірки засвоєння пройденого учнями матеріалу.   Це дає можливість відслідковувати свій навчальний прогрес і переглянути за потреби повторно відеоуроки. Для цього дуже зручно користуватися платформою Всеукраїнська школа онлайн (ВШО). Відеоуроки до відповідної теми також можна відшукати на ютуб каналі, а перевірку чи закріплення знань здобувачів освіти можна здійснити за допомогою інших освітянських сайтів (“На урок”, “Всеосвіта”, “EdEra”, “Кахут”, “LearningApps”, Google опитування).

Наприклад, при очній формі навчання на уроці географії при вивченні теми “Літосферні плити. Походження материків та океанів” я дала випереджувальне завдання учням 6 класу підготувати Google Презентацію до відповідного параграфа, який потрібно було самостійно опрацювати. Над слайдами працювали колективно та надали доступ до готової роботи. На настуступному уроці для мотивації навчальної діяльності переглянули уривок з мультфільму “Льодовиковий період” про рухи літосферних плит. Далі - “Круглий стіл”, де було застосовано різні прийоми:

  1.  “Гра в мозаїку” (складання пазлів з вирізаних контурів материків із ксероксу підготовленої карти світу.
  2. Обговорення та відповіді на запитання:
  • “Які висновки можна зробити?”,
  • “Які процеси свідчать про про те, що зовнішній вигляд Землі змінився?”.
  1. “Незакінчені речення”:
  • Учені вважають, що на Землі був єдиний материк…
  • Земна кора материків складається з трьох шарів:...
  • З глибиною температура гірських порід…
  • Астеносфера є частиною…
  • Джерелом енергії , що рухає літосферні плити , є…
  1. Географічний практикум:
  • за картою літосферних плит в атласі визначити, які літосферні плити рухаються з найбільшою швидкістю;
  • місця можливої появи нових океанів у результаті подальшого геологічного розвитку нашої планети.
  1. Проблемні питання:
  • Якими способами вчені вивчають минуле Землі?
  • Якими способами можна спрогнозувати майбутнє Землі?
  • Наведіть докази, що поверхня Землі продовжує змінюватися і сьогодні?
  • В яких місцях, на вашу думку, відбуваються землетруси, вулканізм?

 

В результаті такої діяльності всі учні класу задіяні. Проявляється інтерес до навчального предмета та відчуття потрібності у колективі. А це дає позитивний показник якості знань здобувачів освіти.

 

При проведенні дистанційних уроків даю завдання переглянути відеоурок за покликанням. Наприклад, за темою “ Хто керує  процесами в нашому тілі” у 5 класі, діти за інструкцією по відео створюють модель головного мозку. Кожна дитина має різну моторику рук. Якщо не встигає, то відео можна призупинити. Схожі завдання роботи з пластиліом не в усіх і не завжди получаються на високому рівні. У домашніх умовах діти мають можливість повторити спроби моделювання безліч разів, і ніхто з них не буде кепкувати. Дитина як особистість буде порівнювати лише себе та свої досягнення. Відповідно і щодо оцінювання вивченого нового матеріалу - даю онлайн тестування за покликанням з повторенням безліч разів. Учні, які прагнуть гарного результату, проходять доти, доки самі не будуть задоволені своїм результатом. Таким чином, у дітей піднімається рівень знань та самооцінка.

 Застосовуючи технології перевернутого навчання вчитель виступає в ролі коуча та ментора. Переваги перевернутого класу в тому, що на урок діти приходять підготовленими; в учнів є можливість вивчати відеоматеріали в тому темпі, який їм підходить; в учнів є можливість зупинятися на найбільш складних для сприйняття місцях; підвищується мотивація до навчання; вчителю легше контролювати процес навчання.

Поряд існують і проблеми перевернутого класу - у дітей немає комп’ютера або виходу в Інтернет; відеоконтент, який було задано для перегляду не зацікавив; організація навчання перевернутого класу не відповідає вимогам до рівня знань, умінь і навичок учнів і, як результат - відсутність в учнів мотивації до навчання. Тому потрібно ретельно готувати відеоконтент та види контролю знань. Можна застосовувати і власні, оскільки учні звикли до свого вчителя і їм так легше сприймати матеріал.

docx
Пов’язані теми
Географія, Інші матеріали
Додано
24 травня 2023
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку