Технології .Вітрячок

Про матеріал
Виготовлення вітрячка з паперу. Розробка уроку Дизайн та технології. Також можна використовувати на заняттях гуртка
Перегляд файлу

 

Тема:  Обємні вироби з паперу. Виготовлення яскравого вітрячка з паперу.

Очікувані результати: учень працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; здійснює розмічання ліній на папері і картоні розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів або трафаретів; з’єднує деталі та оздоблює їх з використанням традиційних та сучасних технологій; дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя;

Мета:  формування ключових та предметної проектно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими, культурного й національного самовираження; виконання елементарних графічних зображень; добір матеріалів за їх властивостями; читання інструкційних карток із зображеннями для поетапного виготовлення виробу.

Обладнання для учнів:  альбом-посібник «Маленький трудівничок»з трудового навчання Л.Роговська, Тернопіль «Підручники і посібники» , кольоровий папір, клей, ножиці, простий олівець, лінійка, гумка.

Обладнання для вчителя: зразок вітрячка, відео як зробити вітрячок

 

Хід уроку:

І.   Організаційна частина.

  1. Привітання.

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло!
Привітай нас, рідна школо!
Добрий день!

  1. Перевірка готовності учнів до уроку.

   -Діти, перевіряємо чи все підготоула до уроку?Сьогодні нам для праці треба:

альбом-посібник «Маленький трудівничок»з трудового навчання; дерев*яна паличка, кольоровий папір, клей, ножиці, простий олівець, лінійка, гумка. Все зайве сховайте.

3.Психоемоційне налаштування

-Діти, я називатиму слова, а ви будете вибирати серед них «теплі» та «холодні» слова. Свою думку треба пояснити. Використовуйте цеглинки ЛЕГО: жовту – «тепле» слово, синю – «холодне» слово.

- Дощик, злива, сонечко, добро, осінь,зима, зло, любов,  борошно, буря,  вода, вітер,радість, образа, усмішка тощо.

ІІ. Основна частина.

1. Мотивація навчальної діяльності

  Перегляд мультфільму «В їжаковім вітряку»

2.Повідомлення теми уроку. Усвідомлення нового матеріалу.

- Сьогодні ми будемо виготовляти  іграшку-   вітрячок. 

- Вітряк – це млин, що використовує силу вітру як джерело енергії щоб молотити зерно. Один кілограм зерна на борошно жорнами вручну могли змолотити за 1-2 години, в той час, коли млин молотив мішок зерна за четверть часу.

- Будували вітряки в Україні обабіч дороги, у полі, чи на пагорбах за селом, поодинці, або й навіть групами, інколи до кількох десятків разом. Вітряки відігравали важливу роль у забудові сільських поселень, формували краєвид українського села. Вони були місцем, де збиралася сільська громада для обговорення різних питань та  молодь, яка водила веснянки, влаштовувала різні забави. Вони створювали особливий колорит українських сіл, доріг. Їх оспівували у піснях, описували у віршах, легендах та оповіданнях.

IMG_256

 

  1. Актуалізація опорних знань.

      - Діти, хто пам*ятає, яка країна вперше виготовила папір? З чого він?

(Папір вперше був винайдений у Китаї (ІІІ ст. н. е.). Перший папір виготовляли з молодих пагонів бамбука, подрібненого до волокон. Ці стебла розрізали, товкли в ступі, розводили водою, а потім зневоднювали, накладаючи на масу, що утворилась, сітку. Цю сітку трясли доти, поки вода стікала. Коли вода стекла, паперовий аркуш був готовий. Його залишилося лише спресувати і висушити. Проте всі свої винаходи китайці намагалися тримати в секреті. Не минув цієї участі й папір. Спосіб виготовлення паперу китайський уряд оголосив державною таємницею. Але з часом папір проник спочатку в Середню Азію, звідти до арабів, від арабів — до Іспанії, а з Іспанії — в усі інші країни Європи. До середини ХІХ ст. папір виготовляли з лляного або бавовняного ганчір’я. Згодом папір почали виготовляти з деревини різних порід дерев, соломи, ганчір’я, целюлози та макулатури.)

      - А які є види паперу? (офісний, газетний, дизайнерський, пакувальний, картон, і т.д.)

    - Щоб виготовити вітрячка, будемо згинати папір. Хто може сказати, які бувають згини паперу? (Перегинання, складання, відгинання,вирівнювання)

  1. Демонстрація та аналіз готового вітрячка.

 IMG_256

 -Діти, роздивіться вітрячок, з чого він складається? (паличка або соломинка, канцелярська кнопка, 4 лопості з паперу)

  1. Інструктаж до виконання практичної роботи.

Вітрячок із паперу робиться дуже просто. Ним можна гратися на подвір*ї, адже навіть маленький порив вітру змушує обертатися яскраві лопаті вітрячка.

Послідовність виконання роботи:

1. Виріж зі сторінки 25 заготовку.

  1. Зігни її по зображених лініях.
  2.  За цими лініями зроби надрізи, залишаючи не розрізаними 2-3 см до центру заготовки.
  3. Загни кутики через один до центру і закріпи їх на паличці кнопкою

6.Інструктаж з ТБ при  роботі з ножицями та клеєм

Картинки по запросу тб при роботі з   клеєм

  1. Фізкультхвилинка

Горобцю не до науки, —

Ох, давно вже терплять муки!

Затекли і ніжка, й крила,

Горобчиха зве до діла:

— Ану, славні малюки,

Стали струнко, як грибки,

Крила вгору піднімайте,

Ними добре помахайте,

Головою покрутіть,

Навкруг себе оберніться,

Швидше, швидше, не лініться!

Стане легко й добре враз!

Відпочили всі? Гаразд!

 

  1. Повтор виконання послідовності практичної роботи учнями.

- Діти зверніть увагу в свої  альбоми  “ маленький трудівничок “ст.24...На цій сторінці є послідовність виконання самостійної роботи.

IMG_256

 

ІІІ.  Практична частина.

Діти виконують самостійно завдання. Вчитель підходить індивідуально до кожного учня для корекційного інструктажу.

ІV. Заключна частина.

1.Демонстрація виробів(фотосесія)

2.Рефлексія

  1.               Сьогодні я дізнався …
  2.               На уроці я навчився …
  3.               Мені було важко …
  4.               Мені було незрозуміло …
  5.               Тепер я знаю, що …
  6.               Мене здивувало …
  7.               Я б хотів дізнатися, чому …
  1. Прибирання робочих місць

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Maslennikova Larisa
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
6456
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку