Технологічна карта уроку

Про матеріал
Технологічна карта до уроку біології 9 класу на тему Закони Г. Менделя (1,2), їх цитологічні основи та статистичні закономірності.
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку

біології

 9 клас

Тема шкільного курсу Закономірності успадкування ознак

Урок № 34

Дата 28.01.2022

П.І.Б. вчителя: Копин С.В.

Клас: 9

Тема: «Закони Менделя (1,2), їх статистичний характер та цитологічні основи»

Мета:

       формування предметних компетентностей:

  • ознайомити з основними закономірностями успадкування ознак на прикладі законів Г. Менделя;
  • з’ясувати значення процесу генетики для успадкування певних ознак;
  • ознайомитися з формами та методами  розв’язування генетичних задач;
  • ознайомитися із законами Г. Менделя та їх практичним застосуванням під час розв’язування задач;
  •  розкрити значення законів Менделя для генетики;
  • проаналізувати зміни нащадків у порівняні з батьками під час прояву нових ознак;

       формування ключових компетентностей:

  • вміння вчитися самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;
  • формувати знання про генетичну символіку, гібридологічний метод досліджень;
  • формувати інтерес до предмета;
  • формувати вміння складати схеми схрещування;
  • розвивати образне й логічне мислення, пам'ять, увагу, вміння  висловлювати власну думку, аналізувати й систематизувати інформацію;
  • розвивати допитливість, пізнавальний інтерес, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, удосконалювати навички роботи з онлайн ресурсами та додатковими джерелами інформації;

       формування загальнокультурних компетентностей:

  • дотримуватися норм мовленнєвої культури;
  • виховувати доброзичливого, ввічливого, комунікабельного, тактовного учня;
  • виховувати вміння застосувати знання на практиці та у житті.

       Формування здоров’язбережувальних компетентностей:

  • виховувати життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю;
  • виховувати дбайливе ставлення до природи та власного здоров’я;


Тип уроку: засвоєння нових знань

Форма проведення: онлайн-конференція на платформі Zoom

Спосіб зворотного  зв’язку: обговорення в режимі відеоконференції на платформі Zoom, чат, обмін приватними повідомленнями, месенджер,  Viber, електронна пошта.

 

Основні терміни та поняття: генетика, алелі, гомозигота, гетерозигота, моногібридне схрещування, закони Г. Менделя, домінування, символи генетики.

Міжпредметні зв’язки: хімія, основи здоров’я, історія, медицина.

Обладнання: презентація, підручники, відеоматеріали, засоби ІКТ, портрет  Г. Менделя, малюнки схем схрещування, ігрові онлайн  за стосунки.

 

Хід уроку

 

Етап уроку

Час (хв.)

Методи і прийоми

Діяльність учителя

Діяльність учня

І

 Організаційний момент

 

2

Бесіда.

Прийом «Психологічний настрій»

Вітання. Повторення правил роботи у  Zoom. Завдання наші такі: Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати.

Вітання. Учні приймають правила роботи на уроці

ІІ

Мотивація навчально-  пізнавальної діяльності учнів.

 

 

3

Вправа «Зацікав »

Чому одні квіти – червоні, а інші – білі? А волошки завжди сині? А кошенята в кішки не завжди схожі на неї за кольором шерсті. Чому? А якщо в одного з батьків очі блакитні, а в іншого – карі, яким буде колір очей у їхньої дитини?

Учні дають усно відповіді на питання

ІІІ

Визначення теми і мети уроку

5

Метод «Біологічний крос»

Життя людини починається з тієї самої миті, коли в материнському організмі зливаються дві …..клітини: жіноча, яка називається …….. та чоловіча – це …….., які повинні нести здорові ……. Відтоді відбувається магія, утворюється новий організм. Спочатку це лише клітина, яка називається … в ній ……. хромосом, у яких записана вся історія роду жінки та чоловіка. Відбуваються перетворення, і з’являються нові ознаки, ознаки дитини, яка буде містити інформацію…. батьків, тобто -  50 % батька і на 50 % - матері, це буде нова жива істота, з її характером, здібностями, талантом. Тепер ці новоутворені ознаки будуть визначати, ким виросте ця нова людина.

https://learningapps.org/display?v=psr1dd96522

Учні усно вставляють пропущені  слова у  текст, а витель записує ці слова під час демонстрації екрану

IV

Повідомлення теми, мети уроку

2

Озвучення теми, мети

Генетика відіграє надзвичайно важливе місце у житті кожного з нас, саме вона  забезпечує яким буде колір волосся та очей у дітей,  яка форма носа та обличчя, а ще хвороби, які діти можуть успадкувати від своїх батьків. Завданням генетики є не тільки успадкування ознак у людини, але і у тварин та рослин. Успадкуванням ознак вперше займався Г. Мендель, який і становив 3 закони генетики.

Тема нашого уроку: «Закони Г.Менделя (1,2), їх статистичний характер та цитологічні основи»

Запис теми у зошит

V

Засвоєння нових знань

10

 

 

 

 

 

 5

Бесіда.

Демонстрація відео зі схемами схрещувань, які відповідають 1 та 2 законам Г. Менделя

 

 

Бесіда з демонстрацією презентації

 

 

 

 

Вправа «Логічний наслідок»

Усне пояснення теми.  Демонстрація відео

https://www.youtube.com/watch?v=G-xgg8yIFpY

https://www.youtube.com/watch?v=dL5eXy45i5Q

 

Демонстрація презентації

https://docs.google.com/presentation/d/1Egnc0eI1Gsew8x9rWM5ZWOg3ZFyJIhX83-hsJYYw1DI/edit?usp=sharing

 

Описати усно задачі за схемами схрещувань

Сприйняття інформації, усні відповіді, записи у зошитах

 

Розв’язування генетичних задач

 

 

 

Запис інформації у зошит

 

 

 

 

Опис задач

Узагальнення та систематизація знань

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

Вправа «Закінчити речення» через додаток

  Learning.Apps.org

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра через додаток Learning.Apps.org

1.У генетиці символом Р позначають__________

2. У генетиці символом G позначають _________

3.У генетиці символом позначають____________

4. Різні стани одного гена це_____

5.Домінантна алель ______

6. У генетиці аа позначає________________________

7.У генетиці символом F1 позначають__________

8. У генетиці символом ♂позначають _________

9.У генетиці символом × позначають____________

10. Перший закон Менделя має назву__________

11. Другий закон Менделя має назву______

12. Рецесивна алель - це______

https://learningapps.org/display?v=pfig7yy7j22

 

Виконати ігрову вправу через посилання  https://learningapps.org/display?v=poypwei2a22

 

Учні завершують речення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні виконують завдання у ігровій формі

 

VІІ

Рефлексія

4

Заповненя Google презентації.

Прийом «Психологічний настрій»

Пропонується учням написати коментар до уроку та вибрати на слайді презентації смайлик, який відповідає їхньому настрою після завершення уроку

Учні пишуть коментар до уроку та вибирають смайлик, який відповідає їхньому настрою від уроку

VІІІ

Підсумки уроку

2

Бесіда

Вербальне оцінювання

Сприйняття інформації

ІХ

Домашнє завдання

2

Усне повідомлення

Повідомлення домашнього завдання,пояснення щодо його виконання

Учні записують завдання, які необхідно виконати до наступного уроку

 

 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
29 січня 2022
Переглядів
601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку