Технологічна карта уроку

Про матеріал
Технологічна карта уроку української мови. Тема уроку "Джерела українських фразеологізмів" для шостого класу
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку

Тема шкільного курсу: Фразеологія

Урок № 25

ПІБ учителя:

Клас: 6

Тема уроку: Джерела українських фразеологізмів


Цілі уроку:
 

Навчальні – ознайомити з джерелами фразеологізмів; допомогти зрозуміти дивовижний і різнобарвний світ фразеології; формувати вміння знаходити фразеологізми  та визначати їх джерела;

Розвивальні розвивати творчі вміння використовувати фразеологізми у мовленні;  удосконалювати вміння працювати колективно, самостійно; підвищувати комунікативну активність учнів; розвивати пам’ять, логічне мислення, творчі здібності;

Виховні – виховувати любов до фразеологічного багатства української мови, відчуття її   краси; виховувати учнів у дусі народної моралі; розкривати красу, багатство і велич рідної мови;


Обладнання уроку:  презентація уроку, відео файли, інтерактивні вправи, презентація, ПК, тестування.

Тип уроку: комбінований

Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

-         фразеологія;

-         фразеологізми;

-         джерела фразеологізмів.

знає, що вивчає фразеологія;

наводить приклади фразеологізмів;

розуміє та пояснює значення фразеологізмів

усвідомлює роль фразеологізмів у мовленні;

робить висновки про виявлену у фразеологізмах спостережливість і мудрість народу;

 

визначає фразеологізми в реченнях і текстах;

використовує доречно фразеологізми в мовленні;

добирає фразеологічні синоніми та антоніми;

користується фразеологічним словником та фразеологічними довідниками;

визначає синтаксичну роль фразеологізмів у реченнях;

оцінює здібності, вміння, риси вдачі людей, уміє схарактеризувати їх відповідними фразеологізмами.


Перебіг уроку
 

Етап уроку

Час

Завдання етапу

Зміст

Методи і прийоми

ФОНД*

Діяльність
учителя з посиланням на ЕОР (електронні освітні ресурси)

Діяльність
учня з посиланням на ЕОР (електронні освітні ресурси)
 

Способи оцінювання діяльності учнів, форми зворотного зв’язку

1.Організаційний момент.

 

 

2 хв.

Створення сприятливого психологічного   клімату на уроці.

Напишіть назву квітки на першу літеру вашого імені чи прізвища

Вправа «Яка я квітка»

Ф

Налаштовує учнів на співпрацю на уроці.

Учні сприймають повідомлення від вчителя і однокласників та налаштовуються на роботу

(ZOOM, чат)

2. Мотивація навчальної діяльності

3 хв.

Розвиток внутрішньої мотивації до вивчення теми та предмета в цілому

Спробуйте зрозуміти чим ці картинки пов’язані між собою і темою нашого заняття.

Метод «Кросенс»

Ф

Закликає  розв’язати кросенс і дізнатись тему уроку. Визначає мету уроку.

Розв’язують кросенс.  Усвідомлення змісту фразеологізмів, їх пов’язаність між собою.

 

3.Оголошення теми і мети уроку

1 хв.

Визначення теми і мети уроку

 

 

 

Повідомляє тему і мету уроку

З’ясовують тему уроку, сприймають повідомлення вчителя.

 

4.Актуалізація опорних знань

4 хв.

Пробудження зацікавленості в учнів пригадати те, що вони знають.

Дати відповіді на питання.

Гра «Хто хоче стати мільйонером»

 

І

 

 

Дає інструкції у проходженні гри

https://learningapps.org/18263447

Обдумовують, формулюють відповіді

https://learningapps.org/18263447

5.Усвідомлення змісту

5 хв.

Ознайомлення учнів з інформацією, її аналіз та особисте розуміння учнями.

Які джерела української фразеології.

Вправа «Квітка знань»

Ф

Пояснює тему.

 

Сприймають нову інформацію. Аналізують почуте. Відповідають на питання.

 

 

5 хв.

Закріплення навчального матеріалу

Ланцюжком учні виконують групування фразеологізмів

Інтерактивна вправа «Джерела фразеологізмів»

І

Ф

 

Повідомляє завдання.

https://learningapps.org/18265168

Групують фразеологізми за походженням

 

https://learningapps.org/18265168

 

1 хв.

Виконання вправ для відпочинку очей

Гімнастика для очей

Фізкультхвилинка для очей

І

Ф

Проводить фізкультхвилинку

https://www.youtube.com/watch?v=8gvoPGoxnxA&list=PLUbeR5ILeI-Nw4LJaGHziOHc47gksTig4

Виконують гімнастичні вправи для очей

 

6. Підсумок уроку.

5 хв.

Підсумовування основних понять

Повторити основні поняття теми

Вікторина «Колесо фразеології»

І

Ф

Повідомляє завдання, організовує вікторину

https://wordwall.net/ru/r

Відповідають на питання.

https://wordwall.net/ru/r

 

7.Рефлексія

3 хв.

Прояснення змісту опрацьованого.

 

Використовуючи віртуальну дошку ліно, написати враження від уроку. Сьогодні на уроці я навчився…

-Було важко…

-Мені здалося важливим…

-Я зрозумів, що…

-Я відчув,що … .

 

І

Пояснює завдання

http://linoit.com/users/annaolefir88/canvases/%D0%94%D0%B6%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%B0%20%D1%84%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B5%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97

Прояснюють для себе зміст опрацьованого, аналізують що відбулося на уроці.

http://linoit.com/users/annaolefir88/canvases/%D0%94%D0%B6%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%B0%20%D1%84%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B5%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97

8.Домашнє завдання

1 хв.

1. Пройти тестування. Код доступу 1143584 https://naurok.com.ua/test/dzherela-frazeologi-819001.html 2. Виписати з фразеологічного словника 10 фразеологізмів з словом «рука», з 4-ох із них складіть речення.

3. Написати міні-есе на тему «Справжня дружба», використовуючи фразеологізми: обоє рябоє, два чоботи  - пара, з одного тіста, на один аршин, одним миром мазані, одного поля ягоди, як дві каплі води.

Учитель одночасно задає д/з двох та трьох рівнів.

Перший рівень — обов’язковий мінімум.

Другий рівень завдання  — тренувальний

Третій рівень -  творче завдання.

 

Прийом «Три рівні д/з» (за Гіном)

 

Ф

І

 

Пояснює д\з.

Учні записують д\з у щоденники

Пройти тестування. 

31. 03. 2021 до 12.00 к.ч.

Домашні роботи відправити через Google Classroom. До 04.04.2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*ФОНД - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).
 

Інструкції учням з опрацювання теоретичного матеріалу та виконання завдань із зазначенням очікуваних результатів, яких має досягти учень, та дедлайнів виконання.

1. Пройти тестування. Код доступу 1143584 https://naurok.com.ua/test/dzherela-frazeologi-819001.html 2.

(31. 03. 2021 до 12.00 к.ч.)

2. Опрацювати §13,  с. 41-43.

3. Виписати з фразеологічного словника 10 фразеологізмів з словом «рука», з 4-ма із них складіть речення. Домашні роботи відправити через Google Classroom. До 04.04.2021

depositphotos_26403815-stock-photo-empty-open-woman-hand-on.jpg

4. Написати міні-есе на тему «Справжня дружба», використовуючи фразеологізми

Без названия (23).jpg

Відправити через Google Classroom. До 15.04.2021

 

Література:
 

Для вчителя

Для учнів

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5–9 класи / Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р.).   

Українська мова: підруч. Для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. В. Заболотний,      В. В. Заболотний. – К.: Генеза, 2014. – 256 с.

Українська мова: підруч. Для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. В. Заболотний,      В. В. Заболотний. – К.: Генеза, 2014. – 256 с.

 

Всеукраїнська школа онлайн. Фразеологія.

https://www.youtube.com/watch?v=HFnXUTeDggA

Словник фразеологічних синонімів

http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/73117/17-Skopnenko.pdf?sequence=1

Всеукраїнська школа онлайн. Фразеологія 2.

https://www.youtube.com/watch?v=x2KHjRxVQNM&t=417s

Словник фразеологічних антонімів

http://194.44.152.155/elib/local/r203.pdf

Фразеологічний словник

http://kropivnitsky.maup.com.ua/assets/files/slov557.pdf

Методика вивчення фразеології в школі

http://grinch-home.at.ua/publ/metodika_navchannja_ukrajinskoji_movi/teoretichnij_material/metodika_vivchennja_budovi_slova_ta_slovotvoru/57-1-0-207

 

 

docx
Додано
10 серпня 2023
Переглядів
577
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку