Технологічна карта уроку для 9 класу "Сучасна модель атому. Досліди Резерфорда. Протонно-нейтрона модель атому"

Про матеріал

Тема уроку: Сучасна модель атома. Досліди Резерфорда. Протонно-нейтронна модель ядра атома.

Цілі уроку:

Навчальні - повторити, систематизувати знання учнів про будову атома; сформувати знання про сучасні погляди на модель атома ;

навчити визначати склад атомного ядра

Розвивальні – розвивати логічне мислення учнів через проведення таких операцій, як аналіз, порівняння, систематизація;

підвищувати стилістичну культуру мовлення.

Виховні – виховувати в учнів доброчесність, самостійність, мислення, доброзичливість, повагу до людей;

бажання творчо працювати, виховувати зацікавленість до історії розвитку атомної фізики в рідному місті та області.

Обладнання уроку: періодична таблиця Д.І. Менделєєва, пластилін, мобільні телефони, підручник, навчальне відео, інтерактивні симуляції для природничих наук: phet.colorado.

Перегляд файлу

 

 

Технологічна карта уроку

 

Тема шкільного курсу: фізика

Клас: 9

Тема уроку: Сучасна модель атома. Досліди Резерфорда. Протонно-нейтронна модель ядра атома.

Цілі уроку:

Навчальні - повторити, систематизувати знання учнів  про будову атома; сформувати знання про сучасні погляди на модель атома ;

навчити визначати склад атомного ядра

 

Розвивальнірозвивати логічне мислення учнів через проведення таких операцій, як аналіз, порівняння, систематизація;

підвищувати стилістичну культуру мовлення.

Виховнівиховувати в учнів доброчесність, самостійність, мислення,   доброзичливість, повагу до людей;

бажання творчо працювати, виховувати зацікавленість до історії розвитку атомної фізики в рідному місті та області.

 

Ключові компетентності, що формуються на уроці:

Математична компетентність (використання логічного мислення для  розв’язання якісних фізичних задач).

Спілкування державною мовою (користуватися сучасною науковою мовою; чітко, стисло формулювати думки, аргументи, висновки; бути здатними до комунікації з іншими учасниками процесу навчання).

Основні компетентності у природничих науках і технологіях (знаходити наукове пояснення фізичних явищ, інтерпретувати результати фізичних  досліджень).

Інформаційно-цифрова компетентність (здатність використовувати інформаційно-комунікаційні технології та відповідні засоби для виконання особистісних і суспільно значущих завдань).

  Ініціативність і підприємливість (працювати в групах, здійснювати поділ завдання на складові, вести діалог, узагальнювати інформацію, приймати рішення).


Обладнання уроку:  періодична таблиця Д.І. Менделєєва, пластилін, мобільні телефони, підручник, навчальне відео, інтерактивні симуляції для природничих наук: phet.colorado.

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань.


                                                                                                                            Хід уроку
 

Етап уроку

Час

Завдання етапу

Зміст

Методи і прийоми

ФОНД

Діяльність
учителя

Діяльність
учня
 

Організаційний

1 хв.

Підготувати учнів до роботи на уроці

1. Психологічний настрій учнів класу до уроку.

2. Правила роботи на он лайн уроці.

Інформаційні

технології

ф

Налаштування на

плідну роботу;

перевірка готовності до уроку;

 

Підготувати

робоче місце;

налаштувати

обладнання;

Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння навчального матеріалу

 

4 хв.

 Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Через практично -

орієнтоване завдання

 

створюються  умови для

формування

внутрішньої потреби

учнів у включенні в

навчальну діяльність

Фронтальна

інтерактивна

робота

ф, і

Спостерігає за процесом

розгадуванням ребусу та опрацювання схеми в 

реальному часі

Знаходять відповідь до ребуса та  працюють зі схемою (логічний ланцюжок)

Визначення теми уроку та його завдань

 

2хв.

Повідомлення  теми уроку та встановлення мети уроку для учнів

інструктування учнів

щодо питань мети уроку

Інформаційно-

рецептивний

 

ф

Інформує учнів та корегує висловлювання учнів що до встановлення мети уроку

Акцентують

увагу на важливість

теми, формулюють

мету уроку

Вивчення нового

матеріалу

 

18 хв.

Дати учням конкретне уявлення про елементи предметно-наукових   та допоміжних (історико-наукових, міжпредметних) знань Знайомство з інформацією у підручнику: схема досліду Е. Резерфорда

 

сформувати знання про сучасні погляди на модель атома ;

навчити визначати склад атомного ядра т

 

Проблемно-

Пошуковий ;  Навчально – 

Дослідницький через

самостійну творчу робота учнів на

здобуття та розширення

знань

 

і

Демонстрація відео, формулює питання до нього; організовує роботу учнів

над інтерактивними

завданням

 

 

Переглядають відео,  виконують модель ядра атома з пластиліну, інтерпретують результати    симуляції для природничих наук: phet.colorado, аналізують  позначення нукліда хімічного елементу

 Усвідомлення змісту навчального

матеріалу

 

 

15

Перевірити наскільки засвоїли матеріал

 

Записати позначення нуклідів, виховування зацікавленості до історії розвитку атомної фізики в рідному місті та області

Наочний метод

г

Фіксує дії учнів, за

необхідності виправляє

помилки та надає

рекомендації.

Об’єднуються в групи (автоматично через віртуальні кімнати Zoom) для  пошуком заданої інформації, презентують її іншім групам

 Рефлексія навчальної діяльності

3 хв.

Отримати зворотній зв'язок від учнів, рефлексія і самооцінка учнями власної навчально-пізнавальної діяльності та емоційного стану.

 Через постановку ретельно продуманої системи запитань підведення учнів до розуміння нового матеріалу та перевірка засвоєння ними уже вивченого

 Діалогічний метод

ф

Надає допомогу і підтримку під час відповідей учнів (у разі необхідності).

Висловлюють власну думку щодо уроку.

Інформація про домашнє завдання, інструктаж про його виконання

2 хв.

Повідомити учням зміст домашнього завдання, пояснити методику його виконання.

Повідомлення домашнього завдання, мотивування та інструктаж щодо його виконання.

Інформаційно-

рецептивний метод

 

ф

Проводить  інструктаж до домашнього завдання

Завершують

проходження

уроку на

платформі;

ФОНД - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
19 березня
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку