Технологічна карта уроку хімії в 10 класі на тему "Гомологічний ряд етину"

Про матеріал
Технологічна карта для уроку допоможе правильно побудувати та організувати урок.
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку хімії в 10 класі на тему:

«Гомологічний ряд етину. Загальна формула алкінів. Фізичні властивості. Ізомерія. Номенклатура.»

Етап уроку

Діяльність вчителя

Діяльність учня

Організація класу

 

 

 

           Привітання учнів, налаштування позитивного настрою на урок, встановлення емоційного контакту з учнями.

Розподіл учнів на групи для формування наскрізної змістовної лінії - громадянська відповідальність: навчатися працювати в команді, відповідально ставитись до завдань, визначених колективом, та ретельно виконувати свою частину роботи

Учні вибирають кольорові смужки, які відповідають їхньому емоційному стані, беруть листочок із назвою речовини і займають місце в певній групі

Актуалізація опорних знань.

Прийом «Хімічна розминка»

Вчитель ставить питання до учнів.

  • Які елементи входять до складу органічних сполук?
  • Як класифікують органічні сполуки?
  • Як класифікують вуглеводні?

Реалізуються  основні компетентності у природничих науках і технологіях, вміння вчитися протягом життя. Стимулюють самоосвітню діяльність учнів, розвивають пізнавальні потреби

Дають відповіді на запитання

Мотивація навчальної діяльності

Прийом «Відгадай, хто я»

 Робота в групах

Вчитель ставить задачу, в якій зашифровано речовину, яку учні будуть вивчати на уроці.

Формується математична компетентність.

 

Учні в групах розв'язують задачу: виводять молекулярну формулу і обчислюють молярну масу речовини, група, яка першою розв’язала доповідає, інші групи перевіряють

Оголошення теми і мети уроку

Вчитель повідомляє тему уроку, допомагає учням сформулювати мету уроку

Учні записують тему уроку в зошит, формують мету уроку

Активізація пізнавальної діяльності Робота в групах

Прийом «Доміно»

 

 

 

Прийом «Хімічний крос»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прийом «Творча лабораторія»

 

 

 

 

Самостійна робота в групах з підручником

Прийом «Мікрофон»

 

 

Вчитель дає визначення поняттю «Алкіни». Проводить прийом «Доміно». Перевіряє гомологічний ряд алкінів.

 

 

 

 

 

 

Вчитель роздає учням алгоритми назви алкінів та складання структурної формули сполуки за назвою і пояснює їх. Проводить прийом «Хімічний крос». Після завершення завдань учнями, правильні відповіді проектуються на екран

Вчитель розповідає і пояснює структурну ізомерію. Ставить до учнів запитання, яке допомагає визначити міжкласову  ізомерію з акладієнами.

Пояснює завдання, організовую роботу учнів з кулестержневими моделями для складання ізомерів речовини, яка захована в задачі.

 

 

 

Вчитель організовує роботу з підручником

Надає план,  за яким учні розповідають про фізичні властивості алкінів та доповнює відповіді за потреби

Вчитель організовує роботу таким чином, щоб сприяти формуванню таких ключових компетентностей, як саморозвитку й самоосвіти – створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати задачі; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально – трудової – вміння самостійно складати ізомери гомологічного ряду алкінів; комунікативної, соціальної та громадської – вміння працювати в групах. Реалізовує формування наскрізних ліній: громадянська відповідальність: навчатися працювати в команді, відповідально ставитись до завдань, визначених колективом, та ретельно виконувати свою частину роботи; підприємливість і фінансова грамотність: взаємозв’язок між вуглеводнями, розв’язування розрахункових задач на виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та відносною густиною; здоров'я і безпека: небезпека ацетилену (вибухонебезпечність).

Записують поняття в зошит, виконують прийом «Доміно» до формули алкіну добирають назву і складають гомологічний ряд алкінів, на основі чого виводять загальну формулу

Учні виконують завдання «Хімічного кросу» і обмінюються із групами: перша з другою, друга з третьою, третя з четвертою, четверта з першою

 

Учні дають відповідь на запитання.

 

 

Учні розв'язують задачу і визначають, що потрібно скласти ізомер гексану. Працюють з конструктором кулестрижневих моделей. Кожний учасник групи складає один ізомер.

Учні працюють з підручником, розповідають про фізичні властивості алкінів за планом у прийомі «Мікрофон» (відповідає той учень, у руках якого знаходиться мікрофон)

Закріплення вивченого матеріалу

Індивідуальна робота

Вчитель організовує роботу з QR-кодами для виконання інтерактивної вправи LearningApps.org . Сприяє розвитку інформаційно-цифрової компетентності.

Учні сканують QR-код і виконують завдання, класифікують вуглеводні на групи алканів, алкенів, алкінів за формулами

Підбиття підсумків уроку Рефлексія

Вчитель здійснює даний етап уроку у вигляді рефлексивної мішені, яку роздає кожному учню

Звертає увагу на емоційний стан учнів після уроку за допомогою таких же кольорових смужок, які використовувались на початку уроку.

Кожен учень робить «постріл» у кожен сектор по одному, оцінюючи себе, вчителя, урок та методи, форми, які вчитель використовував на уроці.

Учні вибирають знову кольорові смужки і порівнюють її з попередньою.

Домашнє завдання

Вчитель повідомляє домашнє завдання.

Вчитель закінчує урок і дякує учням за працю.

Учні записують домашнє завдання у щоденники

 

 

docx
Додав(-ла)
Балясна Юлія
Додано
25 серпня 2022
Переглядів
287
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку