Технологічна карта уроку хімії в 10 класі на тему:
«Гомологічний ряд етину. Загальна формула алкінів. Фізичні властивості. Ізомерія. Номенклатура.»
Етап уроку |
Діяльність вчителя |
Діяльність учня |
Організація класу
|
Привітання учнів, налаштування позитивного настрою на урок, встановлення емоційного контакту з учнями. Розподіл учнів на групи для формування наскрізної змістовної лінії - громадянська відповідальність: навчатися працювати в команді, відповідально ставитись до завдань, визначених колективом, та ретельно виконувати свою частину роботи |
Учні вибирають кольорові смужки, які відповідають їхньому емоційному стані, беруть листочок із назвою речовини і займають місце в певній групі |
Актуалізація опорних знань. Прийом «Хімічна розминка» |
Вчитель ставить питання до учнів.
Реалізуються основні компетентності у природничих науках і технологіях, вміння вчитися протягом життя. Стимулюють самоосвітню діяльність учнів, розвивають пізнавальні потреби |
Дають відповіді на запитання |
Мотивація навчальної діяльності Прийом «Відгадай, хто я» Робота в групах |
Вчитель ставить задачу, в якій зашифровано речовину, яку учні будуть вивчати на уроці. Формується математична компетентність.
|
Учні в групах розв'язують задачу: виводять молекулярну формулу і обчислюють молярну масу речовини, група, яка першою розв’язала доповідає, інші групи перевіряють |
Оголошення теми і мети уроку |
Вчитель повідомляє тему уроку, допомагає учням сформулювати мету уроку |
Учні записують тему уроку в зошит, формують мету уроку |
Активізація пізнавальної діяльності Робота в групах Прийом «Доміно»
Прийом «Хімічний крос»
Прийом «Творча лабораторія»
Самостійна робота в групах з підручником Прийом «Мікрофон»
|
Вчитель дає визначення поняттю «Алкіни». Проводить прийом «Доміно». Перевіряє гомологічний ряд алкінів.
Вчитель роздає учням алгоритми назви алкінів та складання структурної формули сполуки за назвою і пояснює їх. Проводить прийом «Хімічний крос». Після завершення завдань учнями, правильні відповіді проектуються на екран Вчитель розповідає і пояснює структурну ізомерію. Ставить до учнів запитання, яке допомагає визначити міжкласову ізомерію з акладієнами. Пояснює завдання, організовую роботу учнів з кулестержневими моделями для складання ізомерів речовини, яка захована в задачі.
Вчитель організовує роботу з підручником Надає план, за яким учні розповідають про фізичні властивості алкінів та доповнює відповіді за потреби Вчитель організовує роботу таким чином, щоб сприяти формуванню таких ключових компетентностей, як саморозвитку й самоосвіти – створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати задачі; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально – трудової – вміння самостійно складати ізомери гомологічного ряду алкінів; комунікативної, соціальної та громадської – вміння працювати в групах. Реалізовує формування наскрізних ліній: громадянська відповідальність: навчатися працювати в команді, відповідально ставитись до завдань, визначених колективом, та ретельно виконувати свою частину роботи; підприємливість і фінансова грамотність: взаємозв’язок між вуглеводнями, розв’язування розрахункових задач на виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та відносною густиною; здоров'я і безпека: небезпека ацетилену (вибухонебезпечність). |
Записують поняття в зошит, виконують прийом «Доміно» до формули алкіну добирають назву і складають гомологічний ряд алкінів, на основі чого виводять загальну формулу Учні виконують завдання «Хімічного кросу» і обмінюються із групами: перша з другою, друга з третьою, третя з четвертою, четверта з першою
Учні дають відповідь на запитання.
Учні розв'язують задачу і визначають, що потрібно скласти ізомер гексану. Працюють з конструктором кулестрижневих моделей. Кожний учасник групи складає один ізомер. Учні працюють з підручником, розповідають про фізичні властивості алкінів за планом у прийомі «Мікрофон» (відповідає той учень, у руках якого знаходиться мікрофон) |
Закріплення вивченого матеріалу Індивідуальна робота |
Вчитель організовує роботу з QR-кодами для виконання інтерактивної вправи LearningApps.org . Сприяє розвитку інформаційно-цифрової компетентності. |
Учні сканують QR-код і виконують завдання, класифікують вуглеводні на групи алканів, алкенів, алкінів за формулами |
Підбиття підсумків уроку Рефлексія |
Вчитель здійснює даний етап уроку у вигляді рефлексивної мішені, яку роздає кожному учню Звертає увагу на емоційний стан учнів після уроку за допомогою таких же кольорових смужок, які використовувались на початку уроку. |
Кожен учень робить «постріл» у кожен сектор по одному, оцінюючи себе, вчителя, урок та методи, форми, які вчитель використовував на уроці. Учні вибирають знову кольорові смужки і порівнюють її з попередньою. |
Домашнє завдання |
Вчитель повідомляє домашнє завдання. Вчитель закінчує урок і дякує учням за працю. |
Учні записують домашнє завдання у щоденники
|