Технологічна карта уроку математики в 5 класі "Дії з натуральними числами""

Про матеріал
Матеріал поданий у вигляді Технологічної карти уроку математики в 5 класі. ТЕМА: Дії з натуральними числами у дослідженні сімейного бюджету (Формування складових громадянської компетенції на уроці математики, 5 клас) МЕТА: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа»; розвивати обчислювальні навички; вдосконалювати вміння переносу знань та способів дій у практичні умови життя; формувати вміння аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, користуючись математичними методами; навчати аргументувати та відстоювати свою позицію; ощадливість і поміркованість; ознайомити зі структурою та розрахунком сімейного бюджету, поглибити розуміння прав людини. Тип уроку. Урок узагальнення та систематизації знань До розробки уроку додається презентація.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дії з натуральними числами. Чи готові ми до подорожі влітку? «Числа не крутять світом, але вони показують,як ним керувати». Д. Пойя

Номер слайду 2

Добрий день! В добрий час! Рада, діти, бачить вас! Ви почули всі дзвінок? Він покликав на урок. Кожен з вас приготувався – На перерві постарався. Зараз сядуть всі дівчатка, А за ними і хлоп’ятка.

Номер слайду 3

Сьогодні ми з вами будемо розв’язувати задачі на розрахунок і оцінку сімейних бюджетів деяких родин. Для цього спочатку пригадаємо, що ми знаємо про натуральні числа та які дії можемо з ними виконувати:

Номер слайду 4

Давайте пригадаємо: Як називаються числа, які використовуються для лічби? - Яке найменше натуральне число? А яке – найбільше? - Які дії з натуральними числами ви знаєте? - Який порядок виконання дій? Сьогодні на уроці ми продовжимо виконувати приклади на всі дії з натуральними числами, а також кожен учень навчиться розраховувати бюджет своєї родини, щоб дати відповідь на питання: Як заощадити сімейний бюджет для літньої подорожі.

Номер слайду 5

Закріплення знань, умінь та навичок

Номер слайду 6

Фізкультхвилинка Працювати перестали І тепер всі дружно встали. Будемо відпочивати, Нумо, вправу починати! Руки вгору, руки вниз І легесенько пригнись. Покрутились, повертілись, На хвилинку зупинились. Пострибали, пострибали, Раз — присіли, другий — встали. Всі за парти посідали.

Номер слайду 7

Структура розрахунку сімейного бюджету Сімейний бюджет – це сукупність доходів і витрат сім’ї за певний період часу (найчастіше за місяць, бо витрати й доходи орієнтовано саме на цей період). Складається він із двох частин: доходів і витрат. Перша з них – це джерела поповнення сімейного бюджету, а друга – витрати сім’ї. Запорукою міцності сімейного бюджету є перевищення доходів над витратами https://simeinyi-budzhet.ua/moneyandlove/simeinyi-budzhet/

Номер слайду 8

Сім`я № 1 Питання: яким буде бюджет сім’ї? чи можливо зібрати деяку суму на відпочинок влітку?   Дохід за місяць Тато 15000 грн Мама 10000 грн Доходи від цінних паперів 2000 грн Витрати за місяць Комунальні послуги 2300 грн Продукти харчування 7560 грн Засоби гігієни 1586 грн Одяг, взуття 3000 грн Проїзд 300 грн Харчування у школі 350 грн Розваги 2000 грн Інші витрати 2000 грн

Номер слайду 9

Сім`я № 2 Яким буде бюджет сімї за рік? Дохід за місяць Витрати за місяць Тато 10000 грн Мама 8000 грн Бабуся 5000 грн Комунальні послуги 3687 грн Продукти харчування 8660 грн Засоби гігієни 1790 грн Одяг, взуття 4000 грн Проїзд 600 грн Харчування у школі 700 грн Розваги 3000 грн Інші витрати 1000 грн

Номер слайду 10

Сім`я № 3 Яким буде бюджет сім’ї? чи можливо зібрати деяку суму?   Дохід (за місяць) Тато 20000 грн Мама 6000 грн Витрати за місяць Комунальні послуги 2590 грн Продукти харчування 8560 грн Засоби гігієни 1784 грн Одяг, взуття 3370 грн Проїзд 400 грн Харчування 670 грн Розваги 2000 грн Інші витрати 3500 грн

Номер слайду 11

Домашнє завдання: Опрацювати обрахунки сімейного бюджету разом зі своєю сімєю. Підготувати коротку презентацію своєї доповіді.

Номер слайду 12

Підсумок уроку Що нового дізнався на уроці? Що сподобалося найбільше? Що було найскладнішим при виконанні завдань? Що треба ще вивчити вдома?

Перегляд файлу

Технологічна карта уроку

 

Предмет: Математика   

Клас:  5

Тема уроку:    Дії з натуральними числами

 

П.І.Б учителя:   Семеренко Наталя Василівна

Цілі уроку: 

 

Навчальні – узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа»

Розвивальні -  розвивати обчислювальні навички; вдосконалювати вміння переносу знань та способів дій у практичні умови життя; формувати вміння аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, користуючись математичними методами;

Виховні – виховувати впевненість у власних силах, навчати аргументувати та відстоювати свою позицію, зацікавленість до пізнання світу. ощадливість і поміркованість, поглибити розуміння прав людини.

 

 

 

 

Обладнання уроку: презентація, мультимедійне обладнання (комп’ютер, проектор), мобільні телефони, планшети з доступом до Інтернету. 

 

Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань

 

 

 

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

Натуральні числа, число 0, натуральний ряд

 

дії з натуральними числами

 

Розв'язувати сюжетні задачі з реальними даними щодо озрахунку сімейного бюджету

 

 

Хід уроку

 

*ФОНД - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).

 

 

Етап уроку

Час/ хвилини

Зміст

Методи і прийоми

Ф

О

Н

Д*

Діяльність учителя

Діяльність учня

 

Самовизначення до діяльності

1

Епіграф до уроку:

«Числа не крутять світом, але вони показують, як ним керувати».

    Д. Пойя

Словесно- де-монстраційний метод

 

Ф

Представлення вчителя

Спостерігають, записують в зошитах дату

Постановка цілей і завдань, загальна мотивація

2

Постановка проблемного питання: Діти, чи любите ви подорожувати влітку? Як ви вважаєте, що батькам потрібно мати, щоб організувати вам цю подорож?

А як можна обрахувати, чи вистачить на це коштів?

Метод стимулювання й мотивації навчально -пізнавальної

діяльності

 

Ф

Вчитель разом з учнями розв’язує поставлену проблему

 

Сл. №1-3 (презентація до уроку)

 

  https://docs.google.com/presentation/d/1dg-Kdc_9LXMXJ_v52I6GiGsEXj8kv0vg/edit?usp=sharing&ouid=104069191364777936514&rtpof=true&sd=true

 

Учні формулюють тему уроку та планують шляхи досягнення цілей уроку.

Перевірка знань та навичок учнів

2

Актуалізації опорних знань учнів.

Вправа «Мозковий штурм»

Метод організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності словеснодемонстраційний

Ф

І 

Залучає учнів  до актуалізації знань

Сл.4

Активізація розумової активності учнів

 

Закріплення набутих знань

5

Розв`язування вправ

 

Робота в парах

П

Організовує роботу в парах

для розв`язання вправ за посібником

 

https://ru.calameo.com/read/006191963e77ea657d821?authid=hywF5jBTlsxV

 

 

 сл.5

№510(а),

№ 511(б),

взаємоперевірка

 

Організація сприйняття та осмислення інформації

5

Вправа «Роздобудь інформацію»

Словесно-демонстраційний метод

 

д

Ф

Пропонує учням знайти інформацію про розрахунки сімейного бюджету та пропонує коротку інформаційну довідку

Сл. 7

Самостійно шукають інформацію в інтернеті

 

 https://simeinyi-budzhet.ua/moneyandlove/simeinyi-budzhet/

 

перевірка розуміння нової інформації

5

Вправа «Мікрофон»

Метод організації та здійснення навчальнопізнавальної діяльності інформаційно-рецептивний та евристичний

 

Ф

викликає інтерес учнів та заохочує їх самостійно приймати рішення

 

Учні опрацьовують знайдену інформацію, узагальнюють та роблять висновки

Застосування нових знань

10

Робота в групах

Практичне застосування знань та вмінь

 Клас ділиться на три групи, завданням кожної з яких буде дослідження сімейного бюджету: збалансований, дефіцитний, надлишковий.

.

 

 

Г

Слідкує за виконанням   завдання.

Розвиває групу компетентностей , яких потребує сучасне життя , а саме Підприємливість та фінансова грамотність, Громадянські та соціальні компетентності, Математичну,

Навчання впродовж життя ,та інші.

Навчальна робота під керівництвом учителя.

І група  отримує картку з відомостями про сім’ю №1: тато, мама і донька, учениця 1 кл. Питання: яким буде бюджет сім’ї? чи можливо зібрати деяку суму на відпочинок влітку?

Сл.№ 8

 

ІІ група отримує картку з відомостями про доходи та витрати сім’ї №2: тато, мама, бабуся, син 15 років і донька 7 років.

 

Питання: яким буде бюджет сім’ї? чи можливо зібрати деяку суму за рік?

Сл. №9

ІІІ група отримує відомості про сім’ю №3: тато, мама, донька 10 років, донька 8 років і донька 4 роки

Питання: яким буде бюджет сім’ї? чи можливо зібрати деяку суму?

Сл.№ 10

 

 

Контроль над результатами навчальної діяльності,

10

Доповіді спікерів команд

Коригуючий метод оцінювання, що допомагає з'ясувати причини труднощів

 

І

Г

Коментує доповіді спікерів кожної команди,

зясовує труднощі в обрахунках

Обговорення результатів досліджень та пропозицій щодо складання бюджетів кожної з сімей.

Рефлексія

Підсумок уроку

5

Рефлексія «Що було цікавим для тебе, що нового, які труднощі»

Дом. завдання:

Вчитель пропонує вдома  з допомогою батьків опрацювати сімейний бюджет вашої родини

Словесно -демонстраційний метод

 

 

Ф

І

Організовує зворотний зв'язок

Учні активно приймають участь у рефлексії та підведенні підсумків уроку.

Сл. 11, 12

 

 

zip
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
15 січня 2022
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку