Технологічна карта уроку
ПІБ вчителя: Макорта Людмила Олексіївна
Предмет: Трудове навчання Дата: 25.11.2020
Клас: 7
Тема уроку: Підставка під гаряче
Мета уроку:
Навчальна: ознайомити учнів із послідовністю виготовлення підставки та основними швами в ході виготовлення; удосконалити навички учнів при виконанні ручних швів; дотримуватись правил безпеки праці та санітарно – гігієнічних вимог під час виконання роботи;
Розвивальна: розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів;
Виховна: виховувати охайність під час виконання роботи; виховувати любов до праці.
Реалізувати наскрізні змістовні лінії: змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» націлена на на усвідомлення важливості безвідходного виробництва; розуміння шкідливого впливу штучних матеріалів на навколишнє середовище; змістова лінія «Громадянська відповідальність» націлена на на здатність обґрунтовувати власну позицію щодо галузей застосування конструкційних матеріалів, технології їх обробки; уміння оцінювати результати власної діяльності; усвідомлювати власний вибір майбутньої професії, змістова лінія «Здоров'я і безпека» орієнтує на: дотримання правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій; розуміння шкідливого впливу фарбових матеріалів на здоров'я людини та способи запобігання від їхньої дії; змістова лінія «Підприємливість та фінансова грамотність» орієнтує на: формування уміння економно використовувати природні матеріали під час їх обробки; визначати необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу; визначати призначення та функціональність виробу та відповідно розробляти його конструкцію; визначення орієнтовної вартості виробу як готового продукту; добір інструментів та пристосувань відповідно до визначених завдань.
Обладнання уроку: голка, шпильки, ножиці, лекала, крейда, олівець, кольоровий фетр, нитки «муліне», клей, наповнювач (синтепон), фурнітура (штучні очі).
Тип уроку: комбінований
Компетенції учнів на уроці:
уміння вчитися впродовж життя: формулювати власну потребу в навчанні, шукати та застосовувати потрібну інформацію для реалізації проекту; організовувати власний навчальний процес , зокрема шляхом ефективного керування ресурсами та інформаційними потоками;
інформаційно-цифрова компетентність: робота з цифровими пристроями під час вибору моделей-аналогів, пошуку технологій виготовлення та оздоблення виробів;
ініціативність і підприємливість: уміння проектувати власну професійну діяльність відповідно до своїх схильностей, переваг і недоліків, мислити творчо;
соціальна та громадянська компетентності: уміння безпечно поводитися з інструментами та обладнанням;
екологічна грамотність і здорове життя: уміння розрізняти штучні матеріали як шкідливі та володіти прийомами їх безпечного застосування.
Етап уроку |
Час |
Зміст етапу |
Методи і прийоми |
Форма організації навчальної діяльності |
Діяльність учителя |
Діяльність учня |
1.Організа-ційна частина |
1 хв. |
взаємне вітання вчителя й учнів; перевірка присутності учнів на занятті |
словесний (бесіда) |
фронтальна |
застосовує ЕОР (платформа «Освіта без меж») |
вітають-ся |
2.Актуалі-зація опорних знань та життєвого досвіду учнів |
5 хв. |
сприяє усвідомленню, поглибленню, систематизації та закріпленню навчального матеріалу |
словесний наочний |
фронтальна |
застосовує ЕОР (платформа «Освіта без меж») |
знайом-ляться з презентацією |
3.Мотива-ція навчально-трудової діяльності учнів |
5 хв. |
мотивування вчителем навчально-пізнавальної діяльності учнів має відбуватися протягом всього уроку, воно спрямоване на формування і розвиток в учнів широких інтересів, потреб в різноманітних знаннях, чітких життєвих перспектив, професійної орієнтації та самовдосконалення |
словеснийнаочний |
фронтальна |
застосовує ЕОР (платформа «Освіта без меж») |
знайом-ляться з презентацією |
4.Повідом-лення теми, мети та завдань уроку |
3 хв. |
важливо чітко її сформулювати, визначити завдання уроку й основні питання, які учні мають засвоїти |
наочні методи (показ, демон-страція) |
фронтальна |
застосовує ЕОР (платформа «Освіта без меж») |
Знайом-ляться з презентацією |
5.Вивчення нового матеріалу |
10 хв. |
цей етап повинен відповідати таким вимогам: учитель повинен говорити голосно і чітко; темп розповіді має бути розміреним; мова доступною; при цьому важливо спиратися на попередній досвід учнів; виділяти істотне й головне в навчальному матеріалі; послідовно викладати тему; |
наочні методи (показ, демон-страція) |
фронтальна |
застосовує ЕОР (платформа «Освіта без меж») |
використовують інструкційні карти |
6.Практич-на робота |
15 хв. |
формування навичок і вмінь; разом із засвоєнням навчального матеріалу учні засвоюють різноманітні навички та вміння, що формуються на основі знань; вдосконалення й автоматизація навичок; закріплення досягнутого рівня навичок та використання їх на практиці |
практич-ний метод (практич-на робота, вправи) |
індивіду-альна |
учитель спостерігає за роботою учнів, при необхідності допомагає, спрямовує їх діяльність у необхідне русло з урахуванням їх індивідуаль-них особливос-тей, застосовує ЕОР (платформа «Освіта без меж») |
самостійна робота, використовують інструкційні карти |
7.Підбиття підсумків |
2 хв. |
підбиваючи підсумки уроку, вчитель коротко повідомляє мету уроку і визначає, чи досягнуті вони, оцінює дисципліну як окремих учнів, так і всього класу |
метод контролю і самокон-тролю |
фронтальна |
рефлексія, застосовує ЕОР (платформа «Освіта без меж») |
самооцінка |
8.Повідомлення домашнього завдання |
4 хв. |
визначення і конкретизація окремого домашнього завдання; визначення часу на ознайомлення з ним учнів; дохідливість домашнього завдання; інструктаж про його виконання |
словеснийнаочний |
фронтальна |
дає рекомендації щодо виконання домашнього завдання, застосовує ЕОР (платформа «Освіта без меж») |
самостійна робота |