Технологічна карта уроку української мови

Про матеріал
Технологічна карта уроку вивчення теми "Прикметник як частина мови" з української мови в 6 класі
Перегляд файлу

 

Технологічна карта уроку української мови

ПІБ учителя: Гусарова Світлана Володимирівна

Клас: 6

Тема уроку: Прикметник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
 

Цілі уроку:

Навчальні – навчити учнів визначати прикметники в тексті, визначати граматичні ознаки прикметника та їхню синтаксичну роль.

Розвивальні – розвивати культуру зв’язного мовлення учнів, логічне мислення, увагу, спостережливість; уміння аналізувати, порівнювати та узагальнювати мовний матеріал.

Виховні – виховувати любов та шанобливе ставлення до рідної землі.

 

Обладнання уроку: ноутбук, екран, дошка, роздатковий матеріал ,таблиця  «Прикметник як частина мови»,  підручник,  індивідуальні  картки ,відеозаписи музики для релаксації та фізкультхвилинки, мікрофон.

Тип уроку: засвоєння нових знань
 

Компетентності учнів на уроці:

Навчальна:

  • формувати предметні компетентності: оволодіння новою інформацією про прикметник, узагальнення та систематизація знань про прикметник;
  • комунікативно-мовленнєву компетентність: вміння розуміти зміст сприйнятого на слух або прочитаного тексту;
  • розвивати ключові компетентності:
  • спілкування державною мовою – використовувати українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву; володіти всіма видами мовленнєвої діяльності;
  • уміння вчитися впродовж життя – постійно поповнювати власний словниковий запас; здійснювати рефлексію;
  • мовну: вміння визначати частини мови;
  • орфографічну: вміння правильно писати слова;
  • орфоепічну: здатність правильно озвучувати написане; знання правил вимови слів;
  • функціональну: вміння спілкуватися;
  • інтелектуальну: здатність учнів працювати з різноманітною інформацією, уміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; володіння прийомами самостійного здобуття нових знань.

Розвивальна:

  • соціальні та громадянські компетентності – працювати на результат, запобігати конфліктам і розв’язувати їх, досягати розумних компромісів.

Виховна:

  • шанобливе ставлення до рідної землі;
  • виховувати усвідомлення багатства виражальних засобів української мови;
  • гуманні якості людини – толерантність, почуття відповідальності.

 

 

Хід уроку
 

Етап уроку

Час

Завдання етапу

Зміст

 Методи і прийоми

Діяльність
учителя

Діяльність
учня
 

Форма організації навчальної діяльності

І. Настановчо-мотиваційний етап.

2 хв.

Створення  доброзичли-вої атмосфери, мотивація на навчання, створення ситуації успіху

Емоційне налаштування. Розповідь

Пропонуєю подумки посміхнутися товаришам по навчанню, побажати успіху.

За допомогою епіграфа ставлю проблемне запитання

Емоційно налаштовуються на роботу, включаються в діловий ритм уроку.

Г - групова

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальнгої діяльності.

1 хв.

Знайомляться з поставленими завданнями

Слово вчителя. Розповідь

Повідомляю тему і завдання уроку

Записують

дату і тему уроку

Г - групова

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

3-4 хв.

Учні пригадують граматичні ознаки прикметника

Бесіда з використанням презентації. «Мозковий штурм»

Стимулюю учнів до пригадування набутих раніше знань з використанням презентації

Відповідають на запитання, перевіряють себе за допомогою презентації

Ф - фронтальна,

І - індивідуальна

IV. Вивчення нового матеріалу

6 хв.

Учні осмислюють новий матеріал

1.Лінгвістичне дослідження.

2.Робота із таблицею.

Проводжу з учнями лінгвістичне дослідження, пояснюю навчальний матеріал за допомогою презентації

Учні намагаються визначати граматичні ознаки прикметника та наводять власні приклади.

Г - групова

V. Виконання вправ на закріплення.

12 хв.

Отримані знання застосовують практично

1. Гра «Четверте зайве».

2.Розподільна робота.

3. Редагування тексту.

4. Тести

Проводжу гру, підводжу підсумки. Розподільна робота.

В ході гри за граматичними ознаками визначають частини мови, виконують розподільну роботу, редагують текст та проходять тестування (якщо дозволяє час)

Ф - фронтальна,

І - індивідуальна,

П - парна,

Г - групова

VІ. Д.з Опрацювати параграф, написати есе «Мій образ рідної землі», використовуючи прикметники.

1-2 хв.

Виконують завдання

 

Опрацювання параграфу,

виконання диференційова-них завдань.

 

Пояснюю виконання домашнього завдання, стимулюю учнів до самооцінки.

Учні записують домашнє завдання

І - індивідуальна

VІІ. Підсумково-рефлексійний етап.

3-4 хв.

Учні можуть дати конкретні відповіді, чого вони навчилися і чи справдилися їх очікування від уроку

Обговорення проблемного запитання, виконання вправи «Світлофор».

Учитель пропонує дати відповідь на проблемне запитання та оцінити свою діяльність на уроці.

Учні  дають відповіді на проблемне запитання, виконують вправу «Світлофор».

 

Ф – фронтальна,     Г - групова

 

Література:

Для вчителя

Для учнів

  • Календарне планування
  • Методичні рекомендації щодо викладання української мови у 2020/2021 навчальному році
  • Українська мова Українська мова : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. — К. : Генеза, 2014.
  • УКРАЇНСЬКА МОВА. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів.(Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804
  • Усі уроки української мови.5 клас.ІІ семестр/Є. П. Голобородько, К.Ю. Голобородько, О. А. Павлик, С.В. Мунтян, І. А. Бондаренко.-Х.:Вид. група «Основа», 2013
  • Додаткова літ-ра: Журнал «Дивослово», «Українська мова та література в школі», Сайти «На Урок», «Всеосвіта» та ін.
  • Українська мова Українська мова : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. — К. : Генеза, 2014.

 

 

docx
Додано
18 січня 2021
Переглядів
401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку