Технологічна карта
уроку трудового навчання, 5 клас
Тема: «Вибір та обґрунтування теми проекту. Поняття про проектування. Етапи проектування. Моделі-аналоги»
Мета:
навчальна: сформувати в учнів знання про проектування, етапи проектування, моделі-аналог та обґрунтувати вибір проекту (виробу);
розвивальна: розвивати учнів увагу, творчу уяву, фантазію, наочно-образну пам`ять;
виховна: організовувати своє робоче місце
Обладнання: робочий зошит, підручник, малюнок для вправи «Мої очікування», мультимедійна презентація, комп`ютер, проектор, опорний конспект, геометричні фігури з картону, степлер, синельна (пухнаста) проволока
Тип уроку – комбінований
План уроку
№ |
Етап уроку |
Час, хв. |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
|
Організація початку уроку |
1 |
Привітання. Створення позитивного емоційного фону |
Психологічний тест |
|
Перевірка домашнього завдання |
5 |
Інтерактивне тестування |
Усні відповіді, Самооцінювання |
|
Актуалізація опорних знань |
5 |
Метод «Сорбонка» Метод «Асоціативний кущ» |
Усні відповіді, самооцінювання |
|
Формулювання теми, мети і завдань уроку |
1 |
Розповідь |
|
|
Мотивація навчальної діяльності |
2 |
Вправа «Очікування» |
Формулювання очікуваних результатів |
|
Вивчення нового матеріалу |
15 |
Бесіда з створенням опорного конспекту Фізкультхвилинка |
Створення опорного конспекту
|
|
Первинне усвідомлення навчального матеріалу |
7 |
Тренувальна вправа «Метод фантазування» |
Робота в групах |
|
Закріплення знань |
5 |
Тестування в програмі Classtime |
Проходженя тесту |
|
Підбиття підсумків |
3 |
Оцінювання усних відповідей, обговорення результатів тестування Вправа «Очікування» |
Самооцінювання
Рефлексія |
|
Інформація про домашнє завдання |
1 |
Обговорення домашнього завдання |
Створити ескізний малюнок власного виробу (GR-код), інтерактивна вправа Learning Apps |
Слаїд 1
Тема та мета уроку на слайді 2
Слаїд 2
Слаїд 3
Психологічний тест
Привітання. Побажання гарного настрою, позитивного спілкування, активної роботи.
Якщо ви обрали КУБ, вам до душі спокійне врівноважене життя, ви уважні, у вас добре аналітичне мислення
Якщо ви обрали трикутник, ви володієте лідерськими якостями, впевнені в собі, кмітливі,
Якщо прямокутник, то ви допитливі та доброзичливі.
Якщо обрали коло, ви володієте, здібністю співчувати, у вас хороша інтуїція.
Якщо обрали ламану лінію, то ви творчі та креативні особистості.
Слаїд 4-10
2. Перевірка домашнього завдання
Правила техніки безпеки (інтерактивне тестування)
Слаїд 11
3. Актуалізація опорних знань – метод Сорбонка
Слаїд 12-13
Метод «Асоціативний кущ», Які проекти ви робили в початковій школі?
Слаїд 14
4. Оголошення теми, мети, завдань уроку.
Тема уроку: «Вибір та обґрунтування теми проекту. Поняття про проектування. Етапи проектування. Моделі-аналоги»
Мета сьогоднішнього уроку:
Слаїд 15
5. Мотивація
Створення проекту нагадує будівництво будинку:
Підсумок: творчий проект = високий результат навчальної діяльності
Нашим будинком будуть творчі проекти, яки ми будем виконувати на уроках трудового навчання.
Слаїд 16
Вправа «Мої очікування» пісочний годинник
Слаїд 17
Вивчення нового матеріалу
(бесіда, створення опорного конспекту )
Що таке проект:
Пояснення вчителя, запис учнями визначень
Проект – творча діяльність, спрямована на досягнення визначеної мети, вирішення якої-небудь проблеми.
Проектування - процес роботи над проектом, а також підготовка комплекту проектної документації.
Проектна діяльність – діяльність зі створення нового, потрібного виробу або послуги.
Слаїд 18
планування проекту
творчий задум
Слаїд 19
Обговорення: для чого нам потрібні навички проектування?
В процесі проектної діяльності ти навчишся:
Слаїд 20,21
Заповнення опорного конспекту. Які є етапи проектування?
У результаті виконання проекту ти отримаєш оригінальний тобто неповторний виріб.
Слаїд 22
Фізкультхвилинка https://youtu.be/H3jbfL0zUYo
Слаїд 23
Пригадайте, що таке симетрія, асиметрія
Слаїд 24
Моделі-аналоги:
Це – модель, що створена на основі базової моделі, але відрізняється за формою деталей чи оздоблення.
Ознайомтеся з моделями-аналогами, що будуть використовуватися у 5 класі.
Слаїд 25
Фантазування: під час розробки малюнка – це ява, за допомогою якого створюються нові образи, які відображаються на аркуші паперу за допомогою олівця.
Під час розробки малюнка слід враховувати:
Малюнок можна розробити самостійно, споглядаючи класу, різнобарвність та витонченість форм живої і неживої природи. Хто бачить красу в навколишньому світі, той самостійно створює гарні малюнки, виявляє неабияку фантазію, відображає в них своє відчуття світу.
Слаїд 26,27
7 етап
Первинне усвідомлення навчального матеріалу - тренувальна вправа «Метод фантазування»
Робота в групах
Практична робота: застосування геометричних форм, створення різних комбінацій.
Тренувальна вправа «Метод фантазування» «Створи модель» в групах
1 група - створення моделі на основі геометричних фігур з картону
2 група - створення моделі на основі синельної (пухнастої) проволоки.
Слаїд 28
8 етап
Закріплення знань
Тестування в програмі Classtime
Слаїд 29
9 етап Підбиття підсумків
Оцінювання усних відповідей, обговорення результатів тестування.
Вправа «Очікування»
Слаїд 30
10 етап Інформація про домашнє завдання: Створити ескізний малюнок власного виробу
Кюар код на вправ ЛЕНИНГ АПС
Картка самооцінювання
№ |
Вид діяльності |
Максимальна Кількість балів |
Отримана кількість балів |
1 |
Усне опитування, участь в бесіді |
2 |
|
2 |
Практична робота |
6 |
|
3 |
Тест |
4 |
|
|
Разом |
12 б. |
|