17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

Технологічна карта уроку: Засоби виразності ДПМ. Символічність форм «Дерево життя»для 5 класу.

Про матеріал
Технологічна карта уроку з образотворчого мистецтва для 5 класу. Розділ І. Мова в образотворчого мистецтва. Тема 2. Асоціативно-образна форма (площина, об’єм). Розвиток естетичного сприйняття і цілісного бачення предметів та явищ навколишнього світу, вміння виділити основне у явищах буття. Вчитель: Афоніна Любов Василівна Тема уроку: Засоби виразності ДПМ. Символічність форм «Дерево життя». Очікуваний результат: задіяти всіх учнів до роботи, виконати композицію «Дерево життя» в техніці витинанки або розпису, дотримання техніки безпеки при роботі з різними художніми матеріалами та інструментами.
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку з образотворчого мистецтва

5 клас

Розділ І. Мова в образотворчого мистецтва. Тема 2. Асоціативно-образна форма (площина, об’єм). Розвиток естетичного сприйняття і цілісного бачення предметів та явищ навколишнього світу, вміння виділити основне у явищах буття.

Вчитель: Афоніна Любов Василівна

 

Тема уроку: Засоби виразності ДПМ. Символічність форм «Дерево життя».

Мета уроку:

Мета поєднує такі аспекти:

а)  освітній -  ознайомити учнів з символами і знаками в орнаментах, основними засобами створення декоративної форми: стилізацією, кольором, символом, з процесом узагальнення форми; вчити створювати орнаментальну композицію «Дерево життя», підбирати кольори; розвивати вміння  аналізувати художні техніки та обирати матеріали для роботи; сприяти розвитку асоціативно-образного мислення;

б) виховний – виховувати почуття прекрасного, розуміння народного декоративного мистецтва та любов до національної культурної спадщини України;

в) художньо-творчий – формування естетичного сприйняття і цілісного бачення предметів та явищ навколишнього світу, вміння виділити основне у явищах буття.

Обладнання до уроку: для вчителя – ілюстрації з зображенням видів ДУМ, презентація «Дерево життя в різних видах ДУМ», малюнки символів і знаків у ДПМ, дитячі роботи,   доступ до Інтернет – ресурсів. Матеріали: шаблони, формат А4, кольоровий папір, клей, ножиці,  олівець, гумка, фарби, пензлі, палітра, ємкість для води.

Тип уроку: комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці.

Методи навчальної взаємодії: фронтальні, групові, індивідуальні.

Міжпредметні зв’язки: трудове навчання, народознавство, природа.

Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

Орнамент, симетрія, стилізація, мотив, символ, колір

Називає символи, знаки в орнаментах, знає основні засоби створення декоративної форми,

Створює орнаментальну композицію, стилізує природні форми для створення декоративної композиції

 

Очікуваний результат: задіяти всіх учнів до роботи,  виконати композицію «Дерево життя» в техніці витинанки або розпису,  дотримання техніки безпеки при роботі з різними художніми матеріалами та інструментами.

 

Хід уроку

Етапи уроку

Тривалість

Форми і методи навчальної взаємодії

Навчально - методичний супровід

Діяльність вчителя

Діяльність учня

І. Організація початку уроку

1 хв.

Емоційна настанова

Вірш М.Рильського «Кожний з нас сприймає світ во-своєму…»

Створення позитивного настрою

Налаштування на урок

ІІ. Актуалізація опорних знань

1 хв.

 

 

 

 

2 хв.

  1.         Бесіда : метод побудови асоціативного куща.

 

 

 

  1. Сприймання творів мистецтва. Аналіз декоративних форм:
  • Що спільного мають ці твори ДПМ?
  • Що таке орнамент? Які види орнаментів ви знаєте?

Схема на дошці

 

 

 

 

На дошці ілюстрації з зображенням видів ДУМ

Вчитель пропонує пригадати знання з теми «Види ДПМ» та побудувати асоціативний кущ.

Вчитель пропонує роздивитися твори ДПМ і проводить опитування, коригуючи знання учнів.

Діти пригадують і записують на дошці   раніше засвоєнні знання.

 

Сприйняття  та обговорення творів мистецтва

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

2 хв.

Проблемне питання:

  • Яка інформація зашифрована в знаках і символах?

Розповідь.

 

 

Вчитель ставить проблемне питання. 

 

Вчитель називає тему уроку та СТР

Обговорення проблемного питання

ІV. Робота над темою уроку

6 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

8 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

2 хв.

 

 

 

  1.         Розповідь – пояснення з використанням наочності :
  • Знаки і символи в орнаментах.
  • Символічне значення кольорів (повідомлення учня – д\з).
  • Знайомство з символікою «Дерево життя».

 

  1. Робота по групам:

І група - виконання композиції «Дерево життя» в техніці витинанки ;

ІІ група - виконання композиції «Дерево життя» в техніці розпису ;

Самостійна робота на уроці з матеріалами інформаційних Інтернет - ресурсів  за темою «Знайомство з символікою «Дерево життя».

 

  1. Фізхвилинка (гімнастика для очей)
  2.         Повідомлення завдань для самостійної роботи (робота по групам).

Повторення правил безпечної праці з ножицями та клеєм, правила користування фарбами.

 

 

 

 

На дошці малюнки символів і знаків.

Презентація «Дерево життя»

https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/2452

 

 

 

 

 

 

Електронний наочний посібник «Отримання знань» (урок 10 https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/2452 , урок 12 https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/1731)

 

 

Інструкція (картки)

Вчитель розповідає про основні засоби створення декоративної форми

 

 

 

Вчитель пропонує  вибрати техніку виконання практичної роботи

 

 

Вчитель пропонує для підготовки до практичної роботи самостійно опрацювати Інтернет - ресурси

 

 

 

Вчитель повідомляє завдання СТР – виконання орнаментальної композиції «Дерево життя» обраною технікою. Пояснює послідовність виконання роботи.

Сприйняття та засвоєння знань про  знаки і символи, стилізацію у ДПМ.

 

 

 

Обирають  художні техніки.

Підбирають матеріали для роботи.

 

Сприйняття та засвоєння знань про символ «Дерево життя».

 

 

 

 

 

Сприймають та засвоюють послідовність дій.

V. Самостійна творча робота учнів.

17 хв.

 Індивідуальна робота за творчим задумом

Матеріали для роботи.

Вчитель контролює роботу учнів, слідкує за додержанням правил безпечної праці.

Діти застосовують отриманні знання для виконання декоративної композиції.

VІ. Підсумок уроку

2 хв.

 

 

 

 

 

 

2хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

  1. Аналіз дитячих робіт. Основні критерії оцінювання:
  • композиція,
  • декоративна форм,
  • техніка виконання,
  •  охайність.
  1. Рефлексія. Запитання:

- З якими «знаками -символами» в українському ДПМ ви познайомились на уроці?

- Що означає символ «Дерево життя»?

- Які  засоби створення декоративної композиції знаєте?

  1. Д\з – якщо буде бажання, створіть вдома таку ж композицію в іншій техніці.

Виставка готових робіт.

Вчитель оцінює роботи  учнів.

 

 

 

 

 

Вчитель підводить підсумки уроку.

 

 

Діти приводять в порядок робоче місце.

 

 

 

 

Учні відповідають на запитання.

 

docx
Додано
31 травня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку