Технологічна карта уроку з образотворчого мистецтва
5 клас
Розділ І. Мова в образотворчого мистецтва. Тема 2. Асоціативно-образна форма (площина, об’єм). Розвиток естетичного сприйняття і цілісного бачення предметів та явищ навколишнього світу, вміння виділити основне у явищах буття.
Вчитель: Афоніна Любов Василівна
Тема уроку: Засоби виразності ДПМ. Символічність форм «Дерево життя».
Мета уроку:
Мета поєднує такі аспекти:
а) освітній - ознайомити учнів з символами і знаками в орнаментах, основними засобами створення декоративної форми: стилізацією, кольором, символом, з процесом узагальнення форми; вчити створювати орнаментальну композицію «Дерево життя», підбирати кольори; розвивати вміння аналізувати художні техніки та обирати матеріали для роботи; сприяти розвитку асоціативно-образного мислення;
б) виховний – виховувати почуття прекрасного, розуміння народного декоративного мистецтва та любов до національної культурної спадщини України;
в) художньо-творчий – формування естетичного сприйняття і цілісного бачення предметів та явищ навколишнього світу, вміння виділити основне у явищах буття.
Обладнання до уроку: для вчителя – ілюстрації з зображенням видів ДУМ, презентація «Дерево життя в різних видах ДУМ», малюнки символів і знаків у ДПМ, дитячі роботи, доступ до Інтернет – ресурсів. Матеріали: шаблони, формат А4, кольоровий папір, клей, ножиці, олівець, гумка, фарби, пензлі, палітра, ємкість для води.
Тип уроку: комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці.
Методи навчальної взаємодії: фронтальні, групові, індивідуальні.
Міжпредметні зв’язки: трудове навчання, народознавство, природа.
Компетенції учнів на уроці:
Основні поняття |
Основні знання |
Основні вміння |
Орнамент, симетрія, стилізація, мотив, символ, колір |
Називає символи, знаки в орнаментах, знає основні засоби створення декоративної форми, |
Створює орнаментальну композицію, стилізує природні форми для створення декоративної композиції |
Очікуваний результат: задіяти всіх учнів до роботи, виконати композицію «Дерево життя» в техніці витинанки або розпису, дотримання техніки безпеки при роботі з різними художніми матеріалами та інструментами.
Хід уроку
Етапи уроку |
Тривалість |
Форми і методи навчальної взаємодії |
Навчально - методичний супровід |
Діяльність вчителя |
Діяльність учня |
І. Організація початку уроку |
1 хв. |
Емоційна настанова |
Вірш М.Рильського «Кожний з нас сприймає світ во-своєму…» |
Створення позитивного настрою |
Налаштування на урок |
ІІ. Актуалізація опорних знань |
1 хв.
2 хв. |
|
Схема на дошці
На дошці ілюстрації з зображенням видів ДУМ |
Вчитель пропонує пригадати знання з теми «Види ДПМ» та побудувати асоціативний кущ. Вчитель пропонує роздивитися твори ДПМ і проводить опитування, коригуючи знання учнів. |
Діти пригадують і записують на дошці раніше засвоєнні знання.
Сприйняття та обговорення творів мистецтва |
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку |
2 хв. |
Проблемне питання:
Розповідь.
|
|
Вчитель ставить проблемне питання.
Вчитель називає тему уроку та СТР |
Обговорення проблемного питання |
ІV. Робота над темою уроку |
6 хв.
8 хв.
1 хв.
2 хв.
|
І група - виконання композиції «Дерево життя» в техніці витинанки ; ІІ група - виконання композиції «Дерево життя» в техніці розпису ; Самостійна робота на уроці з матеріалами інформаційних Інтернет - ресурсів за темою «Знайомство з символікою «Дерево життя».
Повторення правил безпечної праці з ножицями та клеєм, правила користування фарбами.
|
На дошці малюнки символів і знаків. Презентація «Дерево життя» https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/2452
Електронний наочний посібник «Отримання знань» (урок 10 https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/2452 , урок 12 https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/1731)
Інструкція (картки) |
Вчитель розповідає про основні засоби створення декоративної форми
Вчитель пропонує вибрати техніку виконання практичної роботи
Вчитель пропонує для підготовки до практичної роботи самостійно опрацювати Інтернет - ресурси
Вчитель повідомляє завдання СТР – виконання орнаментальної композиції «Дерево життя» обраною технікою. Пояснює послідовність виконання роботи. |
Сприйняття та засвоєння знань про знаки і символи, стилізацію у ДПМ.
Обирають художні техніки. Підбирають матеріали для роботи.
Сприйняття та засвоєння знань про символ «Дерево життя».
Сприймають та засвоюють послідовність дій. |
V. Самостійна творча робота учнів. |
17 хв. |
Індивідуальна робота за творчим задумом |
Матеріали для роботи. |
Вчитель контролює роботу учнів, слідкує за додержанням правил безпечної праці. |
Діти застосовують отриманні знання для виконання декоративної композиції. |
VІ. Підсумок уроку |
2 хв.
2хв.
1 хв. |
- З якими «знаками -символами» в українському ДПМ ви познайомились на уроці? - Що означає символ «Дерево життя»? - Які засоби створення декоративної композиції знаєте?
|
Виставка готових робіт. |
Вчитель оцінює роботи учнів.
Вчитель підводить підсумки уроку.
|
Діти приводять в порядок робоче місце.
Учні відповідають на запитання. |