Технологічна карта " Візуальні мистецтва. Архітектура. Види, художні засоби. Скульптура. Об’ємно-просторова пластична мова (кругла скульптура, рельєф)"

Про матеріал

Продовжити ознайомлювати учнів з архітектурою та скульптурою як видом мистецтва;

розвиваюча: розвивати вміння сприймати мистецькі твори окремих споруд та вміння давати естетичну оцінку художніх творів;

мотиваційна: пробудити високі моральні якості, інтерес до мистецтва, до пізнання навколишнього світу, зокрема архітектурних та скульптурних пам'яток
Перегляд файлу

 

 

«Художня культура» 9 клас. Технологічна карта уроку за підручником Масол Л.М.

РОЗДІЛ І. Мистецтво в просторі культури

Урок №2. Візуальні мистецтва. Архітектура. Види, художні засоби. Скульптура. Об’ємно-просторова пластична мова (кругла скульптура, рельєф)

Тип та вид уроку

 Вивчення нового матеріалу, бесіда

Мета

 

Продовжити ознайомлювати учнів з архітектурою та скульптурою як видом мистецтва;

розвиваюча: розвивати вміння сприймати мистецькі твори окремих споруд та вміння давати естетичну оцінку художніх творів;

мотиваційна: пробудити високі моральні якості,  інтерес до мистецтва, до пізнання навколишнього світу, зокрема архітектурних та скульптурних пам’яток

Завдання

 

Результати засвоєння предмету:

 

 

 

  1. Особистісні
  • відповідальне ставлення до навчання, готовність та здібність до саморозвитку і самоосвіти на основі мотивації до навчання та пізнання;
  • учень характеризує архітектуру та скульптуру як вид мистецтва, засоби їх виразності;
  • володіння навичками елементарного аналізу творів;
  •  розрізняє види та типи архітектури та скульптури;
  • естетичні потреби, цінності та почуття, естетична свідомість як результат засвоєння художньої спадщини світу
  1. Міжпредметні
  • уміння самостійно ставити нові навчальні завдання на основі розвитку пізнавальних мотивів та інтересів;
  • формування та розвиток компетентності в галузі використання ІКТ;
  • прагнення до самостійного спілкування з мистецтвом та художньої самоосвіти
  1. Предметні
  • формування вміння аналізувати твори архітектури та скульптури, , організації змістовного культурного дозвілля на основі осмислення ролі мистецтва  в житті окремої  людини і суспільства;
  • виховувати емоційну чутливість до творів різних видів мистецтв, почуття прекрасного, стійкий інтерес до надбань світового мистецтва, розвиток творчих здібностей;
  • удосконалювати навички  сприймати та аналізувати мистецькі шедеври, уміння висловлювати власні враження від сприйняття творів різних видів мистецтва, уміння обґрунтовувати оцінні судження щодо зразків світового мистецтва

Характеристика діяльності учнів

  • виявляти взаємозв’язок архітектури та скульптури, володіти мистецькою термінологією та поняттями в межах теми, що вивчається

Оснащення

  1. Зоровий ряд
  2. Обладнання

 

  1. Епіграф уроку

 

  • фото архітектурних споруд різних видів; фотографії скульптур
  • ПК, проектор, презентація з теми уроку, підручник «Художня культура. 9 клас»  Масол Л.М. та зошит до підручника (авт.. Масол Л.М., Гайдамака О.В.)

«Архітектура такий самий літопис світу: вона говорить тоді, коли вже мовчать і пісні, й перекази» М.Гоголь

Організаційна структура уроку

Етапи уроку

Діяльність вчителя

Діяльність учня

Особистісні результати

Ресурси уроку

Організаційний момент

Організація учбової мотивації. Налаштування учнів на діяльність. Повідомлення теми уроку: «Візуальні мистецтва. Архітектура. Види, художні засоби. Скульптура. Об’ємно-просторова пластична мова (кругла скульптура, рельєф)»

 

Вітають вчителя. Записують у зошит тему уроку

Відповідальне ставлення до навчання, готовність та здатність до саморозвитку і самоосвіти на основі мотивації до навчання і пізнання

Презентація на тему: «Візуальні мистецтва. Архітектура. Види, художні засоби. Скульптура. Об’ємно-просторова пластична мова (кругла скульптура, рельєф)»

 

Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. Бесіда

 

Виставка учнівських робіт (розв’язання кросвордів)

  1. Що таке художній образ?

 

 

 

 

 

 

 

  1. Які види мистецтва ви знаєте?

 

 

  1. За якими ознаками їх розподіляють на види?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Аналіз та оцінювання учнівських робіт (вибірково)

 — особлива форма естетичного освоєння світу, за якої зберігається його предметно-чуттєвий характер, його цілісність, життєвість, конкретність.

  •                   Арітектура, скукльптура, музика, театр, література і т.д.

1) естетичним багатством і розмаїттям дійсності;

2) духовним багатством естетичних потреб і здібностей людини;

3) багатством і різноманіттям культурних традицій, художніх засобів і технічних можливостей.

Сформованість потреби в спілкуванні з мистецтвом  для подальшого духовно – моральної самоосвіти

 

Мотивація навчальної діяльності Викладання нового навчального матеріалу

  • Чи можна сказати, що в архітектурі людина повторює природу?

 

  • Чи здатна архітектура розповісти про щось, зображувати якісь дії, події, явища?

Розповідь вчителя

Слову «архітектура» в грецькому його розумінні надавали дуже великого значення. Так, наприклад, популярними були словосполучення «військова архітектура», «корабельна архітектура», «гідротехнічна архітектура» тощо. Але нині під словом «архітектура» мають на увазі певне мистецтво споруджувати будівлі, призначені тільки для розміщення людей, тварин або предметів.

Словникова робота. Архітектура – мистецтво проектування і зведення споруд, будівель.

  • Ні, не можна. Архітектура говорить тільки своєю мовою.
  • Ні, архітектура ці завдання не виконує.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запис у зошитах

 

 

 

  1. Оскільки споруди потрібні людині для різних цілей, то розрізняють декілька видів архітектури.

а) промислова  складається із засобів виробництва (заводи, фабрики, електростанції);

б) цивільна  охоплює матеріальні засоби існування людського суспільства (житлові та громадські будівлі);

в) ландшафтна пов’язана з організацією садово – паркового простору (сквери, бульвари, парки);

г) містобудування охоплює створення нових міст, селищ і реконструкція старих міських районів.;

д) сакральна пов’язана зі створенням різних культових будівель (капища, молитовня, вівтарі, храми, монастирі).

Робота із таблицями (1,2,3)

 

Розповідь вчителя супроводжується презентацією

 

  1. Словникова робота.

Скульптура – вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об’ємно – просторову4 форму, тривимірні і сприймаються дотиком.

Роботу у зошитах

 

 

 

  1. Доповіді учнів.

Перша група: жанри

а) портретна;

б) анімалістичний;

в) алегоричний;

г) історичний;

д) побутовий.

Друга група: види

а) кругла;

б) рельєф.

Третя група: за матеріалом

а) глина;

б) гіпс;

в) стук;

г) камінь;

д) бронза.

 

Доповідь учня супроводжується власною презентацією

Підбиття підсумків уроку

Актуалізація набутих знань (рефлексія)

 

 

Прийом «Мікрофон»

Закінчіть речення:

  1.               Засобами художньої виразності скульптури є…
  2.               Засоби створення художнього образу в архітектурі є…

 

 

  •  Обєм, матеріал, фактура.
  • єдность архітектурної композиції. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання

  1.               І варіант. Ліплення об’ємної скульптури з подальшим розфарбуванням.

 

  1.               ІІ варіант. Намалювати архітектурну споруду (вид, стиль, культура, епоха – на вибір учня).

 

  1. Удосконалювати навички роботи з пластичними матеріалами.

 

 

  1. Виховувати почуття прекрасного

 

 

 

 

docx
Додано
30 березня 2018
Переглядів
1571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку