ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА УРОКУ БІОЛОГІЇ
ПІБ учителя: Кубишко Аліна Іванівна
Клас: 11
Тема уроку: ІМУННА СИСТЕМА ЛЮДИНИ ТА ПРИНЦИПИ ЇЇ ФУНКЦІОНУВАННЯ.
Цілі уроку:
Навчальні - Продовжити формувати знання учнів про форменні елементи крові та їх функції, ознайомити з поняттями: імунітет, імунна система, імунна відповідь організму, види імунітету, розкрити механізм імунітету, показати користь зчеплення, познайомити учнів з історією розвитку теорії імунології |
Розвивальні - розвивати уміння обґрунтовувати свою думку, працювати з текстом підручника, додатковою літературою, складати схеми, робити висновки, готувати повідомлення |
Виховні – виховувати бережливе ставлення до власного організму та оточуючих людей |
Методи навчання. Словесні (розповідь, пояснення, бесіда, повідомлення учнів); наочні (ілюстрація, демонстрація презентації, відео); практичні (підготовка повідомлень, пам’ятки, проведення опитувань, складання опорних схем); проблемно-пошуковий (постановка проблемного питання, активізація уваги та мислення).
Прийоми навчання. «Відстрочена відгадка», «Здивуй», «Рольова гра»
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу
Міжпредметні зв’язки. Історія, медицина.
Матеріали та обладнання: підручник, схеми, мультимедійна презентація, відео.
Компетенції учнів на уроці:
спілкування державною мовою |
володіти всіма видами мовленнєвої діяльності; |
інформаційна |
аналізувати мовні явища, розвивати грамотність учнів; |
учитися впродовж життя |
здійснювати аналіз власної діяльності, рефлексію; |
соціальна і громадянська |
формувати навички роботи в групі, співпрацювати з іншими на результат; |
здоров’язбережувальна
|
дбати про здоров’я дітей |
Хід уроку
Етап уроку |
Час |
Завдання етапу |
Зміст |
Методи і прийоми |
ФОНД |
Діяльність викладача |
Діяльність учня |
І. Організаційний етап |
1 хв |
Підготуватися до діяльності на уроці.
Епіграф уроку: “Наш організм – держава, а сили імунітету – армія, що стоїть на сторожі його незалежності”. Рем Петров
|
Психологічне налаштування
Як ви розумієте цей вислів? |
«Подаруймо посмішку товаришу» |
|
Готовність до уроку. Привітання. Викладач пропонує визначити свій настрій на початку уроку, скориставшись смайликами
Викладач розвиває комунікативну компетенцію учнів. |
Готовність до уроку. Привітання. Учні обирають смайлик, що відповідає їх настрою
Короткий обмін думками серед учнів |
ІІ. Актуалізація опорних знань |
1 хв |
Повторення вивченого матеріалу |
Питання: Що ми знаємо про захист нашого організму? Навіщо нам роблять щеплення?
|
«Мозковий штурм» |
|
Викладач задає короткі питання, що потребують стислої відповіді. |
Учні стисло відповідають на питання та висловлюють свої думки. |
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності |
1 хв |
Зацікавлення та включення учнів у активну пізнавальну діяльність.
Використання технології критичного мислення при вивченні нового матеріалу. |
Наведення історичних фактів за період існування людства |
Біологічна задача
«Асоціативний кущ» |
|
Питання до учнів: Які асоціації в вас викликає слово «Імунітет»? |
Учні записують тему уроку в зошит і слухають розповідь викладача.
Учні відповідають на питання |
ІV. Вивчення нового матеріалу |
5 хв |
Сприйняття і усвідомлення учнями навчальної інформації.
|
Виступи учнів-представників кафедри імунології |
Розпо-відь викладача, показ слайдів, виконан-ня письмової роботи по алгорит-му Методом “Тут і зараз”.
|
|
Викладач веде розповідь по ходу презентації і задає питання учням з урахуванням міжпредметних зв´язків по темі уроку.
Викладач акцентує увагу на основному матеріалі, поняттях які треба записати учням та вивчити
|
Учні складають клостир (блок-схему) по ходу презентації .
Учні уважно слухають, задають запитання |
V. Закріплення первинного усвідомлення матеріалу
|
5 хв |
|
Повернення до проблемного питання |
Робота в групах «Складання пам'ятки»
Виконання ітерактивної вправи
Прийом «Хто правий?» |
|
Викладач контролює і допомагає учням при виконанні завдання.
Викладач уважно слідкує за швидкістю прийняття рішення групою і дає оцінку відповіді |
Учні виконують групове завдання, спікери доповідають
|
VI. Підсумки |
1 хв |
Визначення ефективності роботи на уроці |
Продовжіть речення:
- сьогодні я дізнався… |
Рефлексія |
|
Викладач пропонує ще раз обрати смайлик, що імпонує настрою в кінці уроку.
|
Учні по черзі продовжують речення. Обирають смайлик, що їм імпонує та порівнюють свій настрій на початку та в кінці уроку
|
VII. Домашнє завдання |
1 хв |
|
|
|
|
Працювати § 26, підготувати повідомлення на тему : «Алергія» |
Учні записують домашнє завдання , за потреби задають уточнюючі запитання. |