"Технологічні аспекти застосування державно-європейського партнерства підвищення рівня навчальних досягнень здобувачів освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти"

Про матеріал
Напрями діяльності державно-європейського партнерства підвищення рівня навчальних досягнень здобувачів освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти: - кращі європейські досвіди щодо розвитку професійних кваліфікацій; - стажування педагогічних працівників у європейських закладах-партнерах; - розроблення сучасних професійних кваліфікацій; - оновлення освітніх програм; - розроблення короткострокових програм для підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації здобувачів освіти; - оновлення матеріально-технічної бази для реалізації завдань щодо вдосконалення практичної підготовки здобувачів освіти; - підвищення кваліфікації педагогічних працівників; - впровадження в освітній процес новітніх виробничих технологій із застосуванням сучасного обладнання, інструментів і матеріалів; - забезпечення якості реалізації та результатів.
Перегляд файлу

Ярич Ігор Ярославович

 

Методист,

викладач інформатики та комп’ютерних дисциплін

Державного навчального закладу 

«Вище професійне училище №34 м. Стрий»

 

 

«Технологічні аспекти застосування державно-європейського

партнерства підвищення рівня навчальних досягнень здобувачів освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти»

Однією з базових проблем здобувачів освіти, що закінчують навчальний заклад професійної (професійно-технічної) освіти є знаходження першого робочого місця. Головною причиною, з якою стикаються випускники ринку праці є динамічні зміни в економіці, яка потребує нових напрямків навчання  та профілю випускників, котрі б повністю відповідали потребам ринку праці. Тим самим, настає часткова девальвація існуючих програм навчання з точки зору роботодавців. Як досвід показує,  неякісно подається виробничо-практичний компонент навчання, він не зовсім відповідає умовам сьогодення, а ж самі роботодавці негативно оцінюють відповідність програм навчання потребам ринку праці.

Головним бар’єром в розвитку контактів «навчальні заклади-роботодавці» є недостатній рівень обміну інформацією з цими середовищами, що ускладнює знаходження відповідних партнерів до співпраці. Бар’єри мають інституційний, юридичний та фінансовий характери. Та разом з тим, відсоток випускників з дипломом навчального закладу постійно зростає, та саме навчання недостатньо готує їх до виконання професійних обов’язків. Серед причин такої ситуації можна виділити недостатнє наповнення програм навчання фахівців з точки зору навчання вмінь знаходити себе на ринку праці, мала кількість практичних елементів навчання, невідповідність програм навчання потребам ринку праці. Роботодавці вказують на необхідність підвищення інтерперсональних компетенцій учнів, а саме: публічних виступів, технік роботи та комунікації з клієнтом, наявність креативного і творчого мислення тощо.

Існуюче на сьогоднішній день фінансування закладів професійної (професійно-технічної освіти) не в повній мірі дає змогу здійснювати модернізацію матеріально-технічної бази навчального закладу, що в значній мірі впливає на рівень підготовки робітничих кадрів. Пропонованим рішенням розв'язанням даних проблем є оновлення матеріально-технічної бази для реалізації завдань щодо вдосконалення практичної підготовки здобувачів освіти, підвищення кваліфікації педагогічних працівників, майстрів виробничого навчання шляхом впровадження в освітній процес новітніх виробничих технологій із застосуванням сучасного обладнання, інструментів і матеріалів.

 

image 

 

Основними аспектами застосування державно-європейського партнерства підвищення рівня навчальних досягнень здобувачів освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти є створення сучасних навчально-практичних центрів та підготовка випускників до отримання першого робочого місця через участь у стажуваннях, заняттях з практиками, удосконалення професійних кваліфікацій, модернізація професійної (професійно-технічної) освіти і підготовки кваліфікованих робітників з урахуванням кращих європейських практик задля покращення працевлаштуванню, а також розвиток м’яких компетенцій.

Основні завдання, які на сьогодні постають – це:

-             вивчення кращих європейських практик щодо розвитку професійних кваліфікацій       професійної         (професійно-технічної) освіти         у         підготовці кваліфікованих робітників та визначення шляхів впровадження їх в Україні;

-             формування інвестиційної пропозиції зі створення, модернізації матеріально-технічної бази;

-             реалізація проєктів модернізації матеріально-технічної бази і супутньої інфраструктури;

-             розроблення професійних кваліфікацій;

-             модифікація         освітніх      програм      навчання     здобувачів         освіти         та

короткострокових курсів для підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації;

-             інновації;

-             проведення інформаційно-просвітницької кампанії.

Показниками досягнення результату будуть:

-          Аналітичний звіт щодо кращих європейських практик щодо розвитку професійних кваліфікацій професійної (професійно-технічної) освіти у підготовці кваліфікованих робітників;

-          Дорожня     карта для    розроблення         в        Україні           повних/часткових професійних кваліфікацій, що відповідають рівням професійної (професійнотехнічної) освіти і підготовки;

-          акредитація          навчальних           закладів      Національним           агентством

кваліфікацій як кваліфікаційних центрів щодо нових професійних кваліфікацій для оцінювання і визнання результатів осіб, зокрема здобутих шляхом неформальної або інформальної освіти, присвоєння та / або підтвердження професійної кваліфікації та визнання в Україні такої професійної кваліфікації, здобутої в іншій країні;

-                 розробка навчально-методичного забезпечення освітніх програм;

-                 розробка навчально-методичного забезпечення для короткострокових курсів з підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації;

-                 пілотне впровадження нових курсів для підготовки та перепідготовки, підвищення кваліфікації;

-                 організація навчального процесу та впровадження нових освітніх технологій, профілізація і спеціалізація, що дозволить посилити конкуренцію, збільшити число споживачів, попит та пропозиції на даний освітній продукт і послуги, а також дасть змогу підняти професійну підготовку майбутніх фахівців до сучасного рівня потреби роботодавця та споживача;

-                 модернізація на базі закладу професійної (професійно-технічної) освіти сучасного, доступного та інклюзивного освітнього середовища як платформи виробничо-технологічних та педагогічних інновацій;

-                 підвищена якість професійної підготовки конкурентоспроможних кваліфікованих робітників;

-                 удосконалення     професійних        компетентностей здобувачів освіти, викладачів і майстрів виробничого навчання;

-                 використання       в        роботі         інноваційних        технології   для           успішного, креативного вирішення задач професійної спрямованості;

-                 самовдосконалення в обраній професії, вирішення практичних питань, здійснення мобілізації резерву знань і досвіду, підвищення мотивації до навчання;

-                 прискорений процес адаптації до умов виробництва, розвиток творчих здібностей,    уміння працювати у соціумі;

-                 створення сприятливих умов для подальшого розвитку та модернізації професійно-технічної освіти, зміцнення матеріально-технічної бази та іміджу навчального закладу;

-                 забезпечення притоку молоді в навчальний заклад за рахунок наявності комфортних і безпечних умов навчання;

-                 проведення тематичних та інформаційних заходів з популяризації робітничих професій;

-                 співробітництво із центром зайнятості по перепідготовці незайнятого населення за гнучкими модульними технологіями;

-                 проведення майстер-класів, тренінгів, семінарів-практикумів з питань впровадження у навчально-виробничий процес новітніх технологій і матеріалів.

Отже, підсумовуючи вище сказане, основними  напрями діяльності державно-європейського партнерства підвищення рівня навчальних досягнень здобувачів освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти будуть: 

-                 кращі європейські досвіди щодо розвитку професійних кваліфікацій;

-                 стажування педагогічних працівників у європейських закладах-партнерах;

-                 розроблення сучасних професійних кваліфікацій; 

-                 оновлення освітніх програм; 

-                 розроблення короткострокових програм для підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації здобувачів освіти; 

-                 оновлення матеріально-технічної бази для реалізації завдань щодо вдосконалення практичної підготовки здобувачів освіти;

-                 підвищення кваліфікації педагогічних працівників; 

-                 впровадження в освітній процес новітніх виробничих технологій із застосуванням сучасного обладнання, інструментів і матеріалів;

-                 забезпечення якості реалізації та результатів.

 

 

Використані джерела

1.             Всеукраїнський вебінар «Технологічні аспекти застосування державноприватного партнерства у закладах професійної (професійно-технічної) освіти» від 14 грудня 2023 року.

2.             Державно-приватне партнерство у сфері професійної (професійнотехнічної) освіти: термінологічний словник / Д.А. Вороніна-Пригодій, В.В. Попова, О.П. Радкевич, О.В. Слободяник, Я.О. Чепуренко; за голов. ред. В.О. Радкевич, С.Г. Кравець. – Київ: Інститут професійної освіти НАПН України, 2022. – 60 с.

3.             https://mon.gov.ua/ua/osvita/profesijno-tehnichna-osvita/reformaprofesijnoyi-osviti/derzhavno-privatne-partnerstvo-ta-dualna-osvita/derzhavno-privatnepartnerstvo

 

pdf
Додано
30 травня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку