Підбірка лайфхаків з інформаційно-цифрової компетентності, медійної грамотності та онлайн-безпеки педагога під час освітнього процесу

Про матеріал
Даний матеріал містить методичні рекомендації з інформаційно-цифрової компетентності, медійної грамотності та онлайн-безпеки педагога під час освітнього процесу. В матеріалах надано декілька порад з власного досвіду та досвіду колег щодо організації комунікації в навчальному закладі при дистанційному та змішаному навчанні, щодо розміщення важливої інформації про час уроків, розклад, додаткові матеріали, виконання чи невиконання завдань, спілкування з батьками тощо. Висвітлені такі питання як планування роботи вчителя, підготовка навчальних матеріалів, перевірка знань учнів, де і як зберігати напрацьовані матеріали, онлайн-безпека учасників освітнього процесу. Стане в нагоді педагогам, методистам, заступникам з навчально-виховної та методичної роботи.
Перегляд файлу

Сумський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 21

Сумської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Підбірка лайфхаків

з інформаційно-цифрової компетентності,

медійної грамотності

та онлайн-безпеки педагога

під час освітнього процесу»

 

доповідь в межах семінару-практикуму

«Інформаційно-цифрова компетентність

та медійна грамотність сучасного педагога»

 

 

 

вчителя інформатики Антончик Наталії Андріївни

 

 

 

 

 

 


 

Зміст

1. Взаємодія та комунікація

2. Планування роботи вчителя

3. Як підготувати навчальний матеріал?

4. Як перевірити знання учнів?

5. Де і як зберігати напрацьовані матеріали

6. Онлайн-безпека учасників освітнього процесу

7. Використані джерела

 

 


1.    Взаємодія та комунікація

Під час дистанційного та змішаного навчання взаємодія та спілкування є одним із головних питань для вчителів, учнів і батьків. Пропонуємо декілька порад з власного досвіду та досвіду колег щодо організації комунікації в навчальному закладі. Варто створити спільний чат для спілкування або закриту групу в соцмережі для учнів, батьків, учителів. Це можуть бути як окремі групи, так і спільна. Основна роль такого чату — розміщення важливої інформації про час уроків, розклад, додаткові матеріали, виконання чи невиконання завдань, спілкування з батьками тощо.

 Обов’язково викладайте онлайн-уроки в режимі реального часу, для цього рекомендуємо скористатися одним із сервісів :

 Zoom — це сервіс для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей. Організувати зустріч може будь-який користувач, що створив обліковий запис. Безкоштовна версія програми дозволяє проводити відеоконференцію тривалістю 40 хвилин. Учасники можуть використовувати додаток як на комп’ютері, так і на планшеті й телефоні. До відеоконференції може підключитися будь-який користувач за посиланням або ідентифікатором конференції. Захід можна запланувати заздалегідь, а також зробити перманентне посилання, тобто для постійних зустрічей у певний час. Також цей ресурс дає можливість під час онлайн-спілкування демонструвати екран з презентацією, картою, онлайн-дошкою тощо, що робить уроки більш ефективними, а навчальний матеріал зрозумілим для учнів.

 Facebook Live дозволяє створювати трансляцію відео прямо з Facebook. Створіть закриту групу класу, у якій можна буде запускати Live трансляції та проводити онлайн-уроки. Безкоштовно. Немає обмежень за часом, зручно.

 Instagram Live — це трансляція відео з Інстаграм. Можна проводити у своєму акаунті. Якщо учні на вас підписані, то вони отримають повідомлення про вихід в ефір. Або створити закритий акаунт класу й проводити онлайн-зустрічі там.

 Навчання через Skype. Безкоштовне програмне забезпечення, призначене для голосових та відеодзвінків через інтернет. Його можна встановити як на комп’ютер, так і на телефон. Щоб розпочати роботу з програмою, її варто завантажити на гаджет і пройти процедуру реєстрації. Після чого вчитель має розіслати дітям свій iD на електронну пошту або іншим способом. Для кожного класу створюють окремий чат або групу. Для проведення консультації або відеоуроку вчитель надсилає учням запрошення-посилання у вигляді повідомлення в Skype. Також можете використовувати демонстрацію екрана, додавати текстові матеріали, малюнки, схеми, карти тощо під час спілкування через чат.

 WizIQ хмарна технологія для управління навчанням. WizIQ допомагає користувачам розробляти власні навчальні про- грами, що надаються в режимі реального часу або у вигляді за- писаних лекцій. Крім того, конструктор курсів WizIQ дозволяє користувачам створювати, запускати й продавати онлайн-курси. Він підтримує кілька облікових записів учителів, онлайн-курси, потокове HD-відео й уроки в прямому ефірі.

 Periscope — додаток для проведення прямих ефірів. Щоб учні могли дивитися ваші трансляції, їм треба встановити цей до- даток на телефон і створити обліковий запис. За бажанням учитель може працювати в класі чи іншому приміщенні з дошкою, фліпчартом чи іншим обладнанням, транслюючи цей процес учням через камеру комп’ютера, планшета чи навіть телефона за допомогою вище зазначених додатків.

2.    Планування роботи вчителя

 Планувати власний робочий час під час дистанційного навчання варто щотижнево відповідно до навантаження та розкладу, створивши для себе план-графік чи схему.

 1. Відразу варто розпланувати, які саме заняття будуть проводитися в асинхронному режимі (тобто учні самостійно будуть опрацьовувати матеріал). Відповідно до чинного законодавства та методичних рекомендацій, учитель має право хоча б раз на тиждень планувати самостійну роботу учнів. Що можна винести на самостійне опрацювання? Види контролю, якщо вони передбачають форми роботи, які можна забезпечити через платформи та ресурси для дистанцій- ного навчання, проєктну роботу, практичні чи лабораторні роботи через спеціальні онлайн-ресурси та окремі кабінети й інші види робіт.

 2. Під час планування роботи слід поставити перед собою конкретну мету: чого мають навчитися учні на уроках саме цього тижня. Запишіть мету до свого плану. Розробіть завдання, методичні матеріали, плани уроків, доберіть контент (відео, ілюстрації, карти тощо) відповідно до мети та завдань.

 3. Після формування навчального матеріалу варто звернути увагу на те, як саме учні працюватимуть над ним, чим їм можна допомогти. Слід зосередити увагу на завданнях та їх диференціації, наскільки це можливо. Обов’язково створіть чітку інструкцію та пояснення до завдань. Адже не всі учні можуть зрозуміти, чого саме вимагає вчитель, що треба робити.

 4. Далі оберіть види контролю та моніторингу результатів учнів. Обов’язково пам’ятайте про самооцінку та самоаналіз як своєї діяльності, так і учнів. Порівнюйте результати, отримані кожного тижня, — це надасть можливість створити власні дієві методи роботи в умовах дистанційного навчання, бо те, що підходить одному вчителеві, зовсім не підходить іншому. Той саме принцип стосується й учнів.

 5. Якщо адміністрація вашого навчального закладу вимагає звітність або просто проводить моніторинг педагогічної діяльності вчителів, варто заздалегідь скласти план звітності. Загалом «вимагати» адміністрація школи не має права відповідно до методичних рекомендацій, але якщо таке рішення було прийнято на педагогічній раді чи це моніторинг рекомендаційного характеру, ви маєте здавати звіт.

 Загалом, рекомендуємо кожному вчителеві складати власний персональний звіт (якщо не для адміністрації, то для себе), де будуть зазначені форми роботи, навчальний матеріал (коротко), присутність учнів, домашні завдання та ін. Такий вид роботи допоможе успішно працювати зі шкільною документацією під час виставлення оцінок, заповнення журналів, на засіданнях методичних комісій.

 Кожен навчальний заклад може ввести власну форму звітності, так само як і кожен учитель. Як зразок пропонуємо таку форму.

3.    Як підготувати навчальний матеріал?

 Це питання постає перед кожним учителем, адже від якості навчального матеріалу, кількості завдань, методів та прийомів залежить, наскільки успішним для учнів буде процес навчання. Щоб полегшити собі роботу та створити цікавий навчальний контент для учнів, пропонуємо використовувати інтерактивні методи та засоби, які є помічниками вчителя під час дистанційного навчання.

 Найцікавішим для учнів та популярним серед учителів є створення відеоуроків. Відео можна створити або через запис на камеру (телефона, наприклад), або через запис екрана, що є над- звичайно зручно. Також можете використати відеоредактори для того, щоб створити справжній відеоролик за допомогою озвученої презентації.

 Сервіс Screencast-O-Matic дозволяє створювати скрінкасти (відео з екрана монітора), відео за допомогою веб-камери або записувати екран і зображення з веб-камери одночасно. Записуємо відео не більше 15 хвилин і зберігаємо на комп’ютер або публікуємо на YouTube. Рекомендуємо створити власний YouTube-канал або розміщувати відео на шкільному каналі. Рамку захоплення відео з екрана можна редагувати до необхідного розміру. Запис можна ставити на паузу й міняти місце розташування рамки на екрані.

 Edpuzzle — безкоштовний сервіс, що дає можливість за лічені хвилини створити навчальні матеріали на основі відеороликів. Уроки з відеоматеріалами мають багато переваг, зокрема ігрові елементи під час навчання, інтерактив, підвищення технологічної грамотності учнів, комунікативно-діяльнісний та індивідуальний підходи. У сервісі Edpuzzle можна працювати не лише на персональному комп’ютері, а й на будь-якому девайсі.

 За допомогою цього сервісу можна записувати інструкції для роботи з програмами та сервісами, записувати пояснення теми (урок, лекція), записувати вправи та розв’язання прикладів. Інформацію про відео та посилання на них також варто дублювати на сайтах освітніх закладів, щоб вони ставали більш доступними.

 Наступним популярним видом навчального матеріалу є текстові документи. Як створювати тести у Word ми знаємо, проте існує безліч текстових редакторів та сервісів, які роблять звичайний навчальний текст цікавішим та врізноманітнюють його. Варто сказати про робочі листи в документах Google. Створюйте навчальний матеріал через Google-документ чи Google-таблицю й відкривайте доступ учням. Кожен з них робить копію для себе, надає доступ учителеві з правом коментування та працює індивідуально або спільно з кимось (залежить від завдання). У такий спосіб зручно відслідковувати роботу учнів і корегувати її. Також у цих доку- ментах можна розташовувати цікаві додаткові матеріали.

 Також у розділі про сервіси, що можуть доповнювати роботу  Google Classroom, розміщено значну кількість цікавих та корисних додатків, які допоможуть у роботі.

 Однозначно не рекомендуємо під час дистанційного навчання задавати завдання на зразок «прочитати параграф та письмово відповісти на питання; скласти конспект тощо». Такі завдання і під час традиційних форм роботи відбивають бажання навчатися, не говорячи вже про дистанційне навчання.

4.    Як перевірити знання учнів?

 Окрім того, що вчитель має надавати навчальний матеріал, він ще має перевіряти його засвоєння. Оцінювання та відвідування уроків під час дистанційного навчання ніхто не скасовував. Погодьтеся, інколи останню фразу так і хочеться окремо виписати для учнів як девіз дистанційної роботи. Проте, як ми вже з’ясували, цікаві заняття переважна кількість учнів буде відвідувати, і цей факт перевірений часом і досвідом.

 Перевірити знання та здійснити моніторинг учителю допоможуть додатки.

 1. Таблиця просування. Створіть у додатках Google таблицю з іменами дітей і переліком завдань/кроків, які учні мають виконати. Надайте учням доступ для редагування — вони заходять у таблицю і позначають виконання завдання. Залежно від того, наскільки легко впоралися із завданням, ро- бити позначки можна зеленим, жовтим або червоним кольором.

 2. Робота в Google-документах. Учні можуть працювати над завданнями в документах Google спільно або індивідуально. Учитель відстежує просування, коментує, спрямовує.

 3. Teacher.Desmos. Це середовище стане в пригоді вчителям математики й допоможе створити навчальний матеріал, провести моніторинг, самоперевірку, отримати зворотний зв’язок. Учитель математики розробляє інтерактивні завдання, потім надає доступ для роботи учням і стежить за їхньою діяльністю в режимі реального часу. Надзвичайно зручно, а для учнів ще й пізнавально.

 4. Classtime. Це помічник учителя, що збагачує урок миттєвою візуалізацією рівня розуміння та прогресу всього класу в живому часі. Платформа містить сервіси з тестування учнів, створення інтерактивних уроків з можливістю користування безкоштовною бібліотекою з більш ніж 30 000 запитань, відповідних програмі й підготовлених експертами. Командні ігри дають змогу організувати урок довкола анімованого сюжету, що проєктується для всього класу. Ці ігри являють собою проблеми, з якими учні мають упоратися, відповідаючи на ваші запитання на своїх девайсах.

 5. Wizer.me —простий і швидкий інструмент для створення інтерактивних робочих аркушів із завданнями і вправами, які можна використовувати для дистанційного навчання, домашніх завдань, роботи в класі на інтерактивній дошці.

 6. Моніторинг роботи на вашій дистанційній платформі, наприклад Google Classroom.

5.    Де і як зберігати напрацьовані матеріали

Робота вчителя завжди пов’язана з великим об’ємом інформації. Реалії сучасного життя диктують свої вимоги. Бурхливий перехід від суто книжкового контенту до цифрової інформації зумовлює необхідність вміти правильно та раціонально зберігати та згодом знаходити дані.

Серед найкращих можливостей зберігання даних належне місце займають так звані хмарні сервіси. Хмарне сховище – це онлайн-платформа, що дає можливість зберігати дані на серверах. Користувачам при цьому надається доступ до хмари, де і зберігаються всі завантажені файли. Які файли можна зберігати в хмарному сховищі? Будь-які! Текстові документи різного формату, зображення, схеми, таблиці, презентації, бази даних, відео- та аудіоматеріали тощо. Доступ до таких сховищ надається на безкоштовній або платній основі.

       Dropbox. Всесвітній хмарний ресурс для збереження файлів в Інтернеті. Цей ресурс дозволяє надавати доступ до файлів та папок іншим людям. Сервіс пропонує безкоштовно 2 Гб хмарного сховища з можливістю розширити його до 16 Гб, запрошуючи друзів або виконуючи різні завдання. Dropbox має україномовний інтерфейс та є дуже простим у використанні. Його установка передбачає створення на комп’ютері окремої папки, і файли, що потрапляють у неї, автоматично завантажуються на сервер. А через нього – на всі інші пристрої, що об’єднані одним обліковим записом. Переваги: сумісність з усіма мобільними та комп’ютерними платформами (Android, Windows Phone, iOS, Windows та інші); відсутність обмежень на розмір файлу яким можна ділитися з іншими користувачами; можливість створювати онлайн галереї. Цей сервіс надає безкоштовно 2 ГБ для збереження даних, які безкоштовно можна збільшити до 16 ГБ.

       OneDrive хмарний ресурс від компанії Microsoft, що маєбезкоштовний та платний варіанти використання. Цей сервіс пропонує своїм користувачам 5 Гб безкоштовного дискового простору. OneDrive  дуже зручний у використанні, адже має україномовний інтерфейс та легко встановлюється на комп’ютері.

       Цей ресурс можна назвати гібридом хмарного сховища та онлайн – редактора документів, адже він дозволяє створювати і редагувати основні документи Microsoft Office.

       MEGA. хмарний сервіс з величезним, у порівнянні з іншими платформами, безкоштовним об'ємом сховища до 50 Гб. У MEGA  є мобільні застосунки для Android, іOS, а також програма для синхронізації папок з ПК.

       iCloud Drive цей сервіс надає можливість безпечно зберігати документи всіх типів в iCloud  та отримати доступ до них з усіх своїх комп’ютерів і пристроїв iOS і iPadOS. Цей сервіс доступний до використання на комп’ютерах Mac, пристроях iOS, iPadOS та комп’ютерах Windows з iCloud для Windows. Всі деталі використання сервісу місяться у статті Служби підтримки Apple у розділі налаштування iCloud Drive.

       Google Drive хмарний ресурс від компанії Google, який автоматично стає доступним для персонального використання через реєстрацію в Gmail.

       Простота доступу та та реєстраційних вимог зробила цей сервіс одними з найпопулярніших. Гугл-диск, насправді дуже цікавий інструмент, адже в роботі з ним завжди є чому навчитися. Цей сервіс дозволяє не лише зберігати дані, але і створювати документи, папки, презентації, форми, таблиці. До збережених на диску даних можна надавати доступ іншим користувачам для перегляду і навіть для редагування.

       Atavi, Symbaloo, New Tab Page сервіси для збереження веб-закладок. Зробити стартову сторінку свого браузера з веб-міксу справді є надзвичайно зручно, адже таким чином всі найпотрібніші онлайн-ресурси знаходитимуться зібрані в одному місці. New Tab Page має мінімалістичний інтерфейс, дуже легкий та зручний у використанні. Має широкий функціонал для швидкого доступу до вкладень браузера та оптимізації робочого простору.

6.    Онлайн-безпека учасників освітнього процесу 

Дотримання етикету в месенджерах

       Час для спілкування — із 09.00 до 19.00.

       Переконайтеся, що ваше питання заслуговує на увагу та час.

       Завжди вітайтеся, починаючи переписку.

       Звертайтеся до співрозмовника по імені.

       Намагайтеся уникати голосових повідомлень.

       Не використовуйте CapsLock, смайлики, меми.

       Не зловживайте значною кількістю повідомлень.

       Не телефонуйте в месенджері без попередження.

       Якщо співрозмовник не відповідає, нагадайте про себе пізніше.

       Якщо не можете відповісти відразу, повідомте про це співрозмовника.

 

Тelegram — це один із найпопулярніших месенджерів

Telegram дозволяє обмінюватися текстовими й відео повідомленнями, а також здійснювати дзвінки.

Переваги Telegram

       Безліч серверів по всьому світу, що дозволяє досягти високої швидкості й безпеки. Завдяки цьому в «Telegram» найшвидша доставка повідомлень.

       Відкритий протокол, що дає можливість розробникам використовувати напрацювання команди «Telegram».

       Відправлення абсолютно будь-яких файлів і документів.

       Секретні чати та групи.

       Надійний захист від різних атак.

       Повністю безкоштовний і навіть без реклами.

       Практично повна відсутність обмежень за розміром чату й файлів. В одному повідомленні можна відправляти скільки завгодно файлів розміром до 1,5 Гб.

       Групові чати до 30 000 учасників, а також тематичні канали на зразок груп у соціальних мережах.

       Легкість у використанні, мінімум споживаних ресурсів пристрою, а також повна кросплатформеність.

       Повідомлення самовидаляється. Можна задати проміжок часу, коли повідомлення буде автоматично видалено.

       Можна зберігати всі свої файли в хмарі. Тепер файли не будуть займати дорогоцінну пам’ять пристрою.

       Синхронізація повідомлень між усіма пристроями. Можна навіть почати набирати повідомлення на телефоні, а потім завершити на комп’ютері, або навпаки.

       Самостійне створення стікерів за допомогою бота.

Інстаграм — це соціальна мережа для обміну фотографіями та відеозаписами

Цей майданчик дає можливість знайти швидку популярність і заробити на ній. Для прибутку необхідна активність на сторінці або каналі блогера, тому останні не цураються ніяких засобів, щоб цю активність організувати. Це впливає на поведінку передплатників. Уже зовсім не соромно перервати дискусію несуттєвим коментарем, потривожити абсолютно незнайому людину питанням із серії «Де брали?». А також без кінця відправляти смайлики, оскільки це активність, а активність — це популярність і прибуток.

Усе б нічого, але зі сфери соцмереж нова етика переходить у життя та змінює традиції спілкування.

Будь-яка соціальна мережа, якщо займатися нею серйозно, вимагає великої праці й значної кількості часу.

Якщо людина веде сторінку в одній соцмережі для власного задоволення, це не вимагає глобальних зусиль, якщо в декількох,— це складніше, якщо ж вона стає блогером з великою кількістю передплатників — це однозначно непросто.

Правила етикету в Інстаграм

       Hе використовуйте багато хештегів.

       Пишіть грамотно.

       Будьте обережні з лайками й репостами.

       Поважайте чужий час.

       Звертайтеся до незнайомих людей на «Ви».

       Не зловживайте емодзі.

       Не дробіть повідомлення.

       Увімкніть самоцензуру та не ставте й не лайкайте пости, які можуть вас скомпрометувати.

       Не використовуйте CapsLock.

       Не множте одну й ту саму фотографію.

       Не викладайте фотографії з друзями без їхнього дозволу.

       Не спамте.

       Не варто публікувати в соціальних мережах:

       тексти, зображення та відео на тему національностей;

       контент, який висміює релігії;

       інформацію про фашизм і тероризм.

       Ваші повідомлення та пости — індикатор вашої освіченості!

       Як зібрати побільше лайків і поменше хейтів в Інстаграм

       Оптимальний ритм публікації — одна-дві фотографії на день.

       Публікуйте фотографію в той день, коли вона була зроблена.

       Робіть фото без сторонніх додатків.

       Ніч не найкращий час для повідомлень.

       Реагуйте на повідомлення та коментарі.

 

Правила спілкування у Viber чатах

       Не поширюйте неперевірену інформацію.

       Будьте відповідальними за те, що пишете або пропонуєте.

       Не давайте оцінку людині та не «вішайте ярлики».

       Турбуйтеся про стан та почуття співрозмовника.

       Не засмічуйте спілкування в месенджерах «дрібними» повідомленнями.

       Не переходьте на особистості.

       Не вживайте образливі фрази.

       Будьте чесними та уважними до співрозмовника.

       Ніколи не приховуйте свій статус.

       Будьте стриманими, а не гіперактивними.

       Пишіть співрозмовнику лише з одного месенджера.

 

Захист від спаму

Спам (англ. Spam) — це масове розсилання рекламних листів, повідомлень користувачам, які не давали на це своєї згоди.

Використовується з метою залучення в процес маркетингу власників електронних пошт. Повністю захиститися від спаму неможливо, але можна звести до мінімуму ймовірність його потрапляння до особистої електронної пошти.

       Не повідомляйте нікому електронну адресу.

       Не вказуйте e-mail в опитувальниках.

       Майте окремий e-mail для важливих справ.

       Не публікуйте e-mail у відкритому доступі.

       Приховуйте інформацію про себе.

       Налаштовуйте параметри приватності.

       Умикайте антиспам системи.

       Забороніть спливаючі вікна в браузері.

 

Корисні поради для безпечної професійної комунікації

  1. Для навчальних взаємодій між працівниками школи, учнями, батьками чи іншими зацікавленими у якості освіти особами завжди використовувати шкільну електронну пошту.
  2. Бажано сформувати звичку в учасників освітнього процесу: у стінах навчального закладу в навчальний час краще не контактувати на платформах, які не мають відношення до навчального процесу в цьому закладі освіти в конкретний час.
  3. Месенджери використовувати тільки в тому випадку, якщо ви не можете взаємодіяти наживо.
  4. Установити разом з учнями прості й чіткі правила як для працівників, так і для учнів щодо проведення відеоконференцій, онлайн-занять: наприклад, правила, який вигляд має місце для проведення уроків, наявність фото профіля, підпис профіля державною мовою тощо.

 

Поради з безпечного з’єднання в публічних Wi-Fi мережах

  1. Запам’ятати й прийняти істину: публічні Wi-Fi мережі не захищені, тож хакери можуть відносно легко отримати доступ до вашого пристрою (ноутбуку, смартфону).
  2. Бажано використовувати VPN. Це технологія, яка дозволяє створити безпечне з’єднання через інтернет.
  3. Використовувати гіперпосилання обережно. Інколи в посиланні може міститися небезпечний код, який відкриває доступ до вашого пристрою, завантажує вірус тощо.
  4. У разі отримання листа-спам із призами, вигідними пропозиціями, проханнями від невідомих вам осіб про допомогу та благодійний внесок, краще його проігнорувати.
  5. Захищати мобільний телефон так само, як і комп’ютер, інші цифрові пристрої.
  6. Використовувати брандмауер.
  7. Думати про те, із ким ви розмовляєте.
  8. У мережі не все надійне і не всі чесні.
  9. Ви повинні піклуватися про репутацію інших так само, як і про свою.


 

7.    Використані джерела

  1. Доценко С. О.  Онлайн-безпека учасників освітнього процесу в умовах дистанційного і змішаного навчання : навч.-метод. посіб. / С. О. Доценко, В. В. Ворожбіт-Горбатюк, Т. М. Собченко. — Харків : Вид-во «Ранок», 2021. — 192 с.
  2. Морзе Н. Опис цифрової компетентності педагогічного працівника (проект) / Н. Морзе, О. Базелюк, І. Воротникова, Н. Дементієвська, О. Захар, Т. Нанаєва, О. Пасічник, Л. Чернікова // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. - 2019. - Вип. спецвип.. - С. 1-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/oeeemu_2019_spetsvip.
  3. Освітні тренди професійного розвитку педагогічних працівників в умовах неформальної освіти: збірник навчально-методичних матеріалів для педагогічних працівників. КНИГА 1 / під редак. І. З. Даньків. — Ужгород, ЦПРПП, 2021, - 207 с.— Електрон. аналог друк. вид.
  4. Трипольська О. О.  Нова українська школа: організація дистанційного і змішаного навчання у початковій школі : навч.-метод. посіб. / [О. О. Трипольська, О. А. Блізнякова, О. В. Вовк та ін.] — Харків : Вид-во «Ранок», 2021. — 208 с.
docx
Додано
30 травня
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку