Розробка уроку для учнів 6 класу за новою програмою. Проект "Топірець".
Даний проект дає змогу учням створити прекрасний сувенір. Діти під час виготовлення виробу отримують нові знання та вміння, особливістю даного виробу є його оздоблення. Виготовивши топірець ми нанесли на нього автентичні гуцульські орнаменти, а потім випалили їх на деревині за допомогою побутового випалювача і покрили виріб лаком.
Гайворонський міжшкільний навчально-виробничий комбінат
Відкритий урок на тему:
«Технологічний процес виготовлення проектованого виробу.»
Виконав вчитель спеціаліст Бондар О. О.
2018 р. Дата проведення :_____________ школа ______ клас_____ Тема: Технологічний процес виготовлення проектованого виробу.
Мета: ознайомити учнів з технологічною послідовністю виготовлення виробу, та подальше виготовлення сокирки; виховувати позитивне ставлення до праці, культуру праці, працелюбність, бережне ставлення до майна; розвивати увагу, уяву, пам’ять, логічне мислення. Основні поняття: технологічна карта, розмітка заготовки. Обладнання: креслярський інструмент, матеріал для роботи, лобзик, підставка для пиляння лобзиком, учнівські проекти. Тип уроку: комбінований. Структура заняття 1. Організаційна частина..……………………………………....….….….5 хв. 2. Мотивація навчальної діяльності учнів……..……………..….…...…3 хв. 3. Повідомлення теми і мети уроку…………………..………………….2 хв. 4. Вивчення нового матеріалу..……………….…….……….……..…… ..20 хв. 5. Практична робота ……………………………..………….……..……. 45 хв. 6. Підсумки уроку………………………………………….…….…..…....…10 хв. 7. Домашнє завдання…………………………………………....….……. ….5 хв.
1. Організаційна частина Перевірка присутності учнів за журналом. Чергові призначаються за графіком. Перевірка підготовленості учнів до заняття (наявність зошитів, ручок, креслярського інструменту, матеріалу та інструменту для роботи).
2. Мотивація навчальної діяльності учнів Епіграфом для нашого уроку я б хотів взяти вислів одного з найвідоміших педагогів В.О. Сухомлинського: Праця – це одне з найчистіших і найшляхетніших джерел емоційного стану, радості діяння, творення. Думка, що народжена, збуджена, витончена в праці, стає радісною, оптимістичною. Адже нам сьогодні доведеться попрацювати в поті чола, щоб досягти результату, а також отримати знання про виготовлення нашого виробу. Вміння складати, а також правильно прочитати технологічну послідовність для виготовлення того чи іншого виробу дає змогу чітко в відповідній послідовності виконувати поставлене завдання, запобігає виникненню помилок під час роботи. Це набагато полегшує роботу та пришвидшує виготовлення технічного об’єкту. Перш ніж почати виготовляти вироби із запланованих матеріалів, необхідно позначити контури майбутньої деталі на матеріалі. Жодну, навіть просту, деталь не можна виготовляти на око. Технологічний процес, у результаті якого на поверхні заготовки намічають контури майбутньої деталі, називають розміткою. Розпочинають розмічання з аналізу форми країв заготовки. Визначають найрівніше ребро, від якого найкраще виконувати розмічання. Це ребро називають базовим, а проведену поблизу базового ребра лінію, від якої виконують розмічання заготовки, називають базовою. 3. Повідомлення теми і мети уроку На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з темою технологічний процес виготовлення проектованого виробу, а також продовжимо з вами оволодівати уміннями працювати з ручним інструментом для обробки фанери – лобзиком. Завдяки цьому ви зможете виготовляти багато цікавих іграшок з фанери. Отож записуємо сьогоднішню дату, класна робота, тему року і план.
4. Вивчення нового матеріалу Усі столярні вироби виготовляють відповідно до технічних проектів. До початку виготовлення виробу, за допомогою креслення розробляють специфікацію. У специфікації вказують кількість деталей, а також сировини і матеріалів, які є необхідними для виготовлення відповідного виробу. На основі креслення і специфікації складають технологічну послідовність виготовлення виробу. В них вказують послідовність операцій технологічного процесу, зазначають, яким інструментом або на якому устаткуванні слід виконувати кожну технологічну операцію та які пристрої застосовувати для цього. Технологічні карти складають на цілі вироби або на окремі деталі. Форма і зміст технологічних карт залежить від умов, в яких виконуватимуться технологічні операції, тож давайте ознайомимось із технологічною карткою для виготовлення нашої сокирки.
Отже для нашої успішної роботи на сьогоднішньому уроці нам потрібно мати заготовку фанери не тонше 5 міліметрів, шаблон нашої сокирки, лобзик, підставку для пиляння а також пилочки для лобзика. Пиляння лобзиком здійснюється за допомогою так званого столика. Столик для випилювання - це спеціальна підставка, яка кріпиться до стола або кришки верстака для зручності випилювання лобзиком. Він може кріпитися до кришки за допомогою струбцини або шурупами. Якщо до столика прикріпити поздовжню пластину, то його кріплення можна здійснити в затискачах верстака.
а – струбциною б – шурупами в – у затискачах На сьогоднішній день людську працю полегшують механізовані інструменти, що покращують якість роботи та швидкість виконання. Тому ми розглянемо яке це ручне пиляння,а яке механізоване. Отож для ручного пиляння фанери та ДВП використовують такі інструменти: ручний лобзик, столярна ножівка, лучкова пилка. До механізованого належать різні ручні модефікаційні електричні лобзики та електролобзики.
Правила техніки безпеки при пилянні лобзиком. Працюючи лобзиком, необхідно дотримуватися таких правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог. 1. Працювати в халаті або фартуху, в береті або косинці. 2. На робочому місці мають знаходитися лише ті інструменти й предмети, які безпосередньо потрібні для виконання практичного завдання. 3. Користуватися слід лише справним, добре налагодженим інструментом. 4. Інструменти й пристосування слід розташовувати на верстаку таким чином, щоб вони не виступали за межі верстака й не падали додолу. 5. Випилювальний столик має бути надійно закріплений. 6. У процесі роботи слід сидіти прямо. 7. Пилочку лобзика слід тримати перпендикулярно до заготовки. 8. Пиляти потрібно рівномірно, виконуючи рухи вгору-вниз, не натискаючи сильно на пилочку, щоб вона не зламалася. 9. Пальці рук не можна розміщувати близько та навпроти руху пилочки. 10. Працюючи інструментом, не можна відволікатися і заважати працювати іншим. 11. Забороняється здмухувати тирсу, яка утворилася в результаті пиляння. Прибирати її необхідно щіткою-зміталкою. 12. Після завершення роботи інструменти потрібно покласти у відповідне місце, а робоче місце прибрати, здати роботу учителю.
5. Практична робота Завдання на практичну роботу. Випиляти лобзиком по контуру розмітки основу для сокирки. Вступний інструктаж До початку роботи методом розповіді ознайомити учнів з наступним матеріалом: столярні вироби, особливо з фанери, що мають криволінійні обриси, неможливо випиляти столярною ножівкою, як це є у нашому випадку з сокиркою. У таких випадках користуються лобзиком. Він складається з металевої рамки 3 і станка з ручкою. На станку є два затискачі – верхній і нижній, в яких зубчиками до низу кріпиться пилочка. У ході демонстрації звертаю увагу учнів на такі моменти:
Поточний інструктаж Під час роботи звертаю увагу учнів на те, щоб:
Індивідуальний інструктаж. Ходжу і спостерігаю як учні виконують поставлене завдання, надаю допомогу учням які цього потребують, наголошую на недоліки які учні допускають.
Заключний інструктаж:
6. Підсумок уроку. Рефлексія 1. Що ми робили на уроці? 2. Яку тему вивчали? 3. Які питання розглянули? 4. Що вдалося найкраще? 5. Над якими уміннями ще необхідно працювати? 6. З якими інструментами ознайомилися? 7. Розкажіть про будову лобзика. Виставлення оцінок за роботу на уроці, визначення найактивніших учнів на уроці. 7. Домашнє завдання: Повторити правила безпечної роботи з лобзиком, а також повторити прийоми різання лобзиком фанери.
|