Технологія формування творчого потенціалу вихователя

Про матеріал
Теоретичні знання про творчий потенціал вихователя, креативність. Знання про те, що професійна компетентність вихователя – це особистісне утворення, яке забезпечує якісне виконання фахівцем професійної діяльності та включає аналітичні, комунікативні процеси та забезпечує процес розвитку і саморозвитку особистості. 
Перегляд файлу

    Останнім часом  від педагогів  потребують , щоб вони були креативні та комунікативні. Щоб краще розвинути  творчі здібності  педагога закладу  дошкіної освіти треба глибше розглянути питання стосовно  поняття  «креативність», «комунікативність». Щодня стикаємося з проблемою соціалізації і розвитку комунікативних навичок у дітей і дорослих. Коли всі контакти можна вмістити у віконце чату, нам стає все складніше формувати коло спілкування, знайомитися, заводити друзів, вести переговори зі сторонніми людьми стикаємося з проблемою соціалізації і розвитку комунікативних навичок у дітей і дорослих. Можливо  це буде  не доречно, те що саме в цій роботі я напишу, це просто крик душі, але в останні, жахливі дні  так в край необхідно  дійсно мати ці здібності.  Коли в пункти приїздять сім'ї,  які налякані  та збентежені чекають  від нас допомоги, хай вона буде мінімальна, але тільки  педагог  з великим   серцем  та душею може поводить  себе належним чином. І все ж таки при цьому вкрай важливим елементом успішності залишаються навички комунікативної діяльності. Ми повинні розмовляти з людьми кожен день, щоб купувати товари та послуги, домовлятися з партнерами і клієнтами, отримувати необхідні емоції від спілкування з друзями. Невміння правильно спілкуватися сильно ускладнює нам життя як в особистих відносинах, так і в спробах будувати кар’єру або вести власний бізнес.

Поняття  комунікативність.

Але що це таке – комунікативні навички та вміння? Це поведінковий комплекс, завдяки якому ми можемо:

встановити контакт з незнайомою людиною;

зацікавити співрозмовника в подальшому спілкуванні;

підтримувати теплі відносини з оточенням;

відстояти і аргументувати свою позицію, захистити свої інтереси;

зводити до мінімуму наслідки конфліктів;

усвідомлено використовувати невербальні способи спілкування;

розпізнавати і запобігати спробам маніпуляції;

розуміти інших людей, причини їх вчинків і реакції на ті чи інші дії і слова співрозмовника.

Як розвинути комунікативні навички?

Не соромтеся першими йти на контакт. У світі багато сором’язливих людей, і якщо всі будуть соромитися, то спілкуватися буде ні з ким! Звичайно, потрібно розрізняти, коли можливий співрозмовник просто не вміє першим вступити в розмову, а коли він не налаштований спілкуватися зовсім. Не плутайте ініціативність з нав’язливістю. Але якщо ви все ж навчитеся переступати через внутрішні страхи. (“А раптом ця людина не захоче зі мною розмовляти?”).

0тож  почнете самі йти на контакт, то зможете мати велику кількість скромних, але хороших друзів.

Будьте в процесі спілкування постійно

Відкиньте очікування і страхи – створюйте своє спілкування самі

Будьте  відкриті і не соромтися своїх емоцій

Отримуйте задоволення від спілкування

Існує чимало методів, як розвинути креативність. Заняття спрямовані на підвищення рівня інтелекту, розширення кругозору, покращення розумової діяльності, накопичення свого життєвого досвіду. Експерти рекомендують подорожувати, відкрито сприймати нові враження і ділитися ними, доглядати за кімнатними рослинами, посміхатися, щоб в повній мірі реалізувати закладений природою творчий потенціал.

Креативність: що це значить, як розвивати креативні здібності

 

Відповідно до визначення, креативність — це така властивість особистості, яке свідчить про великий творчий потенціал, що частіше пов’язано з генетично зумовленими природними даруваннями і талантами. Креативні здібності розвиваються за допомогою методів, які спрямовані на розкриття творчого потенціалу.

 

Креативність — вміння мислити нестандартно, підходити до вирішення завдань, спираючись на нові, конструктивні ідеї, не беручи до уваги типові схеми і заїжджені механізми. Креативність — це прагнення знаходити оригінальні способи вирішення завдань, що означає відмову від стандартів і стереотипів. Це комбінація творчих здібностей з незвичайним, "не зашореним» баченням завдання або ситуації.

Визначення креативності в психології передбачає застосування талантів, знань, особливих навичок в реалізації проектів за новим сценарієм, це своєрідне віддзеркалення стрибкоподібного прогресу, де енергійність , ініціативність, кмітливість утворюють комбінацію якостей, необхідних для наступального руху вперед. Сфери діяльності, де необхідно це якість:

Ознаки креативності

Креативна людина — творець інноваційних ідей, таке визначення відображає здатність формувати принципово нові способи вирішення завдань, що вказує на наявність обдарованості і неабиякого інтелекту. Індивід, що володіє креативними здібностями, покладається на знання, досвід, інтуїцію. Він демонструє вміння поглянути на ситуацію під незвичайним кутом, що дозволяє помічати можливості для модернізації, поліпшення існуючих механізмів. Ознаки креативності мислення:

Вміння знайти нове рішення в рамках стандартних умов.

Усунення проблем незвичайним способом.

Пошук альтернативних варіантів виконання типових завдань.

Гнучкість мислення, оригінальність висновків.

Вміння аналізувати, інтегрувати нововведення, синтезувати унікальні продукти.

Розвинена інтуїція, яка направляє рух думки в правильне русло.

Продуктивність, вміння безперестанку генерувати ідеї.

Що таке творча уява

Творча уява – це такий вид уяви, в ході якого людина самостійно створює нові образи та ідеї, що представляють певну цінність. Ці ідеї можуть втілюватися в конкретні продукти творчої діяльності.

Також близьким до творчій уяві і корисним в процесі креативного мислення є відтворює уяву. Відтворює уяву – це створення образів об’єктів, які раніше не сприймалися людиною в закінченому вигляді, хоча він уже був знайомий з подібними об’єктами або з їх окремими елементами. При цьому використовуються вже наявні у людини знання про дані об’єкти, що визначає переважно репродуктивний характер створюваних образів. У той же час, від уявлень пам’яті ці образи відрізняє велика різноманітність, гнучкість і динамічність елементів. Простіше кажучи, відтворює уяву, на відміну від творчого, більшою мірою усвідомлено спирається на попередній досвід.

Особливість уяви у творчому процесі полягає в тому, що саме уява складно контролювати при створенні чогось нового. 

      Сміливість - енергія, впевненість в собі, йти вперед і робити те, що хочеться і вважаєш за потрібне, незважаючи на страх. Сміливість не завжди означає відсутність страху. Сміливість, як і будь-який прояв особистості, буває доречною і недоречною.

Сміливість - це підприємливість, активність. Людина має емоційні інтереси, готовність до ризику та співпраці з незнайомими людьми, в незнайомих обставинах, здатність приймати самостійні, неординарні рішення. Сміливість підштовхує до розвитку і прояву лідерських якостей.

Стосовно мислення. Мислення - необхідна умова щастя, воно дає нам велику насолоду, пробуджує смак до прекрасного та великого, позбавляє людину лінощів і нудьги. З психологічної точки зору, мислення - психічний процес пошуків та відкриттів нового, істиного. У процесі мислення ми пізнаємо світ узагальнено та опосередковано (через слово).

Гнучкість мислення - можливість дивитись на звичайні речі під новим кутом зору. З роками це вдається все складніше, але саме ця навичка важлива для креативності.

Гнучкість мислення дає змогу не чіплятися за минуле і старе; люди з гнучкістю мислення легко перемикаються, починають вивчати щось нове, пробувати нові можливості та робити те, чого раніше не робили ніколи.

     Важливо вчасно визначити захоплення, розвивати і заохочувати досягненню поставленої мети. Розвивайте особистісні інтереси дитини. Дитина - це особистість з власними поглядами, інтересами, і здібностями. Заохочуйте дитину у всих її починаннях. Під час навчання діти стикаються з проблемами та невдачами, саме тому необхідно хвалити та заохочувати бажання рухатися далі, незважаючи на невдачі. Ні в якому разі, не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Якщо хтось малює чи співає краще, не ставте його в приклад. А навпаки, хваліть, і мотивуйте дитину.

Навички креативного мислення допомагають розвивати внутрішню мотивацію та допомагають дитині вчитися на все життя. Дітям має бути надана можливість шукати новий досвід, й експерементувати з новими ідеями. Коли діти маленькі, ви повинні читати їм, та разом з ними, і розповідати їм історії. Це значно підвищує рівень креативного та творчого мислення. Підтримуйте інтереси дитини. Ніколи не забувайте мотивувати, хвалити дитину. Намагайтесь поставити перед нею ціль, до якої дитина буде йти, долаючи страх, та невдачі, тому що в сучасну епоху творчість, креативність та нестандартне мислення є найважливішими навичками.

docx
Додано
18 березня 2022
Переглядів
358
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку