Тема 5. Методика «Шість цеглинок». Технологія навчання
Мета: ознайомити батьків майбутніх першокласників з різноманітністю методів та форм роботи з LEGO; сприяти розвитку вміння практично застосовувати безмежний світ цеглинок LEGO; створити умови для розвитку творчих здібностей під час навчання «по – новому».
Завдання:
Обладнання.
Хід заняття
І. Вступна частина.
Утворюємо коло. Всі учасники обирають по одній цеглинці будь-якого
кольору, який відповідає настрою батьків.
Руханка «Конвеєр настрою».
А тепер обміняємось своїм настроєм з сусідом.
- Витягніть вперед праву руку – кладемо на долоню цеглинку.
На «раз»- правою рукою беремо цеглинку, на «два»-передаємо сусідові зліва (за годинниковою стрілкою).
Вірш
Кладу на праву руку
Сьогодні не зіб’юсь
Долонькою накрию,
І з другом поділюсь.
Рухи мають виконуватися злагоджено і одночасно усіма учасниками. Спочатку рахунок ведемо у повільному темпі, потім у швидшому темпі.
Проблемне питання.
Як ви гадаєте, якою буде сьогодні наша зустріч?
З загадкова,…
У успішна, …
С сенсаційна, …
Т творча,...
Р розумна, …
І інформаційна, …
Ч чудова, …
ІІ. Основна частина.
Ознайомлення з технологією « Шість цеглинок»
https://drive.google.com/file/d/1gHOdKrMR7r5JhkTXjZ4YaekBoEqARxPK/view?usp=sharing
ЛЕГО – одна з відомих і поширених на сьогодні педагогічних систем, що використовує моделі реального світу і предметно-ігрове середовище навчання та розвитку дитини. Основним принципом навчання є принцип «Навчання через дію» — діти отримують знання в процесі побудови та дослідження моделей з конструктора (слайд 1).
Компанія LEGO Group з перекладу данської мови « leg» і «godt» означає «грати добре» або «захоплююча гра» (слайд 2).
-Тож чому ЛЕГО? (проблемне запитання)
- Основним видом діяльності молодших школярів є гра. Робота з конструктором ЛЕГО дозволяє учням у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в подальшому житті навички (слайд 3).
Відомо, що мислення дитини відрізняється від дорослого. В дитинстві переважає предметно-дійове мислення — завдання здійснюється шляхом реального маніпулювання предметами, випробуванням властивостей об’єктів. Потім у дитини розвивається наочно-образне мислення пов’язане з оперуванням образами, коли людина, вирішуючи завдання, аналізує, порівнює, узагальнює різні образи, уявлення про явища і предмети. Пізнаючи об’єкт, дитині зовсім не обов’язково торкатися його руками, але їй необхідно чітко сприймати і наочно уявляти цей об’єкт. Конструктор ЛЕГО допомагає розвивати саме ці типи мислення.
Основні переваги конструктора ЛЕГО: (слайд 4)
Особливості конструктора ЛЕГО - дозволяє дітям втілити найрізноманітніші проекти, працюючи за своїм задумом і в своєму темпі, самостійно вирішуючи поставлену задачу, бачити продукт своєї діяльності, змінювати і вдосконалювати.
Історична довідка
Історія ЛЕГО почалася в Данії, місто Біллунд (слайд 5).
Засновник компанії ЛЕГО – підприємець Оле Кірк Крістіансен (слайд 6).
Одного разу тесля зробив для свого сина звичайну дерев’яну іграшку (слайд 7).
Це була качка.
Спробуйте за допомогою цеглинок зробити качку.
Поклавши початок сімейного бізнесу в 1932 році, дідусь теперішнього Глави LEGO Group не думав, що дитячі забави будуть приносити його нащадкам величезні доходи. Спочатку компанія робила дерев’яні іграшки, прасувальні дошки. Бренд LEGO є сьогодні найвідомішим у світі іграшок.
За допомогою конструктора ЛЕГО вирішуються завдання освітньої діяльності початкової школи за наступними напрямками:
Добре організована робота з конструктором ЛЕГО має великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність. Все це разом узяте і дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до організованості (слайд 15)
Для розвитку освіти був організований благодійний фонд « Лего Фундейшн», який входить до складу компанії LEGO Group. І починаючи з 2010 р між МОН і цим фондом був розпочатий спільний проект « Сприяння освіті», у який були залучені заклади дошкільної освіти (слайд16).
Мета проекту: надихати та розвивати творців майбутнього.
Між Міністерством освіти і науки України та Лего Фундейшн був підписаний меморандум про взаєморозуміння (слайд 17).
Цей документ передбачає, що « Лего Фундейшн» безкоштовно забезпечить наборами усі перші класи (близько 17 тис. шкіл з усієї України) протягом 2018-2019 року. Також компанія допоможе педагогам опанувати методики для ефективного використання конструкторів у навчанні. Тож наші перші класи отримали набори « Шість цеглинок» для кожного учня та по одному набору «Lego Play Box» на кожен такий клас (слайди 18-19).
Під час навчання найпоширенішим є використання методики « Шість цеглинок» - це практичний інструмент, який дає змогу реалізувати ігрові та діяльнісні методи навчання у початковій школі (слайд 20).
Це ігри-завдання з набором із 6 цеглинок. Кожна гра-завдання – це цілий комплекс не лише для розвитку мислення, мовлення, уваги, а й механізм розвитку оперативної пам'яті, самоконтролю та ментальної гнучкості, що вкрай необхідні для навчання у школі та протягом життя.
Проблемне питання для батьків (слайд21):
2. Практична частина заняття.
1) Руханка «Дивись, слухай і повторюй»
Вчителька руками торкається до певних частин тіла і одночасно вголос їх називає. Наприклад, голова, вуха, ніс, коліна. І раптом називає колір цеглинки. Треба швиденько відшукати відповідну цеглинку і підняти її вгору і покласти на голову, ліве вухо, ніс, праве коліно. Далі завдання ускладнюється. Вчитель показує одні рухи, а називає інші. Батьки повинні повторювати ті, що називаємо, а не показуємо.
Гра « Склади звукову модель слова»
-Позначимо голосний звук- вертикальна цеглинка; приголосний звук – горизонтальна цеглинка.
-Викладіть за допомогою цеглинок слово «море».
-Які ще слова підходять під цю модель? Батьки називають приклади.
Гра « Відтвори звуки»
- Позначимо голосний звук – 1 плескання, приголосний – стукіт ногою.
Вчитель озвучує слово «парта», а батьки викладають за допомогою цеглинок. Придумайте свій приклад та озвучить його, а інші учасники викладають це слово на парті.
Викладіть з цеглинок будь – яку букву. А тепер придумайте слова, які розпочинаються з цих букв.
3) Творча робота в групах на уроці Я досліджую світ.
Складання речення або текстів за 5 хвилин, використовуючи кольорові цеглинки.
Зразок: Сміється сонце, світить, сяє!
Стрічає сонечко сосна.
1 група – червона цеглинка (буква Ч).
2 група - жовта цеглинка (буква Ж).
3 група – зелена цеглинка (буква З).
4 група – синя цеглинка (буква С).
Презентація текстів або речень, складених батьками.
4) Математика з технологією «Шість цеглинок». Презентація «Математика з ЛЕГО». Режим доступу:
https://drive.google.com/open?id=1nrE7SQxSlXuTzMTft55mGw2tYJBlL5au
(слайд 1).
ΙІІ. Заключна частина.
Рефлексія. Підсумки заняття (слайд 16).
Чи справдились ваші сподівання? Покажіть , використовуючи цеглинки, яку вийшла наша зустріч?
З загадкова,…
У успішна, …
С сенсаційна, …
Т творча,...
Р розумна, …
І інформаційна, …
Ч чудова, …
Список використаних джерел:
https://www.youtube.com/watch?v=hnNiP8I2D4Y
http://cikavi-faktu.pp.ua/2120-25-faktv-pro-lego.html