Технологія проблемного навчання

Про матеріал
Презентація. Технологія проблемного навчання.Проблемний виклад. Сутність його полягає у створен­ні викладачем системи проблемних ситуацій і управлінні процесом їх розв'язання студентами. Він передбачає вра­хування особливостей структури продуктивного мислення в пізнавальній діяльності студентів: створення проблем­них ситуацій, їх аналіз і виявлення протиріч, формування проблемних запитань, пошук способів розв'язання пробле­ми шляхом висування гіпотез, доведення їх. Реалізується проблемний виклад переважно під час лекцій. Цей метод відповідає першому етапу проблемного навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Технологія проблемного навчання. Деркач Ю. О.

Номер слайду 2

Дж. Дьюї стверджував, що прагнення до пізнання з'являється в людині тільки у разі, коли він стикається з проблемою, яку не вирішити відомими йому способами. Вирішенням проблеми, він навчається.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

   Проблемний виклад. Сутність його полягає у створен­ні викладачем системи проблемних ситуацій і управлінні процесом їх розв'язання студентами. Він передбачає вра­хування особливостей структури продуктивного мислення в пізнавальній діяльності студентів: створення проблем­них ситуацій, їх аналіз і виявлення протиріч, формування проблемних запитань, пошук способів розв'язання пробле­ми шляхом висування гіпотез, доведення їх. Реалізується проблемний виклад переважно під час лекцій. Цей метод відповідає першому етапу проблемного навчання.       Частково-пошуковий метод. Він передбачає виклад навчального матеріалу у формі евристичної (грец. heurisko - знаходжу, відкриваю) бесіди. Часткове пояснення нового поєднується з постановкою педагогом проблемних запи­тань і пізнавальних завдань або експериментів, що поро­джують проблемну ситуацію. При цьому навчальні пробле­ми формулюють і розв'язують студенти з допомогою викла­дача (частково у формі дискусії). Цей метод використовують переважно на другому етапі проблемного навчання.       На семінарських, практичних, лабораторних заняттях поряд із згаданими методами проблемного навчання широ­ко використовують метод «мозкового штурму», який зо­рієнтований на колективний пошук розв'язання пробле­ми. Ідея цього методу заснована на тому, що, оскільки критика гальмує мислення, необхідно відокремити в часі висування гіпотез, розв'язання проблеми і оцінювання. У розв'язанні проблеми беруть участь дві групи студентів - генератори ідей та експерти. Генератори ідей за певний час висувають максимальну кількість гіпотез (будь-яких, на­віть явно помилкових чи фантастичних), а експерти відтак оцінюють гіпотези. У такий спосіб досягається колективне розв'язання проблеми.

Номер слайду 9

Дослідницький метод. Використовують його у разі значної відповідності засвоєних студентами знань і вмінь тим, які необхідні для розв'язання досліджуваної пробле­ми. Викладач організовує роботу студентів, даючи їм нав­чальні завдання проблемного характеру із зазначенням мети роботи. Він спонукає студентів до самостійної роботи зі збирання та систематизації фактів, їх аналізу, організо­вує пошукову діяльність (постановку проблеми і її розв'язання) тощо. Проблемні ситуації виникають під час виконання не лише теоретичних, а й практичних завдань. Завдання може бути розраховане на кілька хвилин занят­тя, а також на кілька днів, тижнів, місяців і виконуватись із використанням першоджерел, застосуванням досвіду експерименту. За цього методу переважають евристичні процедури, пов'язані з висуненням гіпотез, використанням аналогій. Цей метод відповідає третьому етапу проблемно­го навчання.       Проведення проблемних занять вимагає від викладача ретельної підготовки, яка передбачає:       -  виявлення знань студентів, які повинні бути базови­ми для проведення такого заняття. Це необхідно для забез­печення правильного формулювання проблем і розуміння висунутих проблемних ситуацій студентами;       -  з'ясування проблеми загалом. Сформульовану проб­лему поділяють на 2-3 під проблеми, кожну з яких мають сформулювати студенти самостійно. Підпроблеми поділя­ють на міні-проблеми і розглядають у логічній послідов­ності (розв'язання однієї проблеми підводить до формулю­вання та розв'язку наступної);       - підбір інформації для кожної міні-проблеми і проду­мування методики розв'язання підпроблем і проблеми за­галом;       -  підбір наочних посібників і ТЗН;       -  підготовка завдань для самостійної роботи студентів.

Номер слайду 10

Пошукова навчальна діяльність студентів

Номер слайду 11

Загальні риси проблемного, пошукового навчання.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
20 травня 2019
Переглядів
3867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку