Технологія РАФТ. Матеріали до уроків

Про матеріал
Стратегія РАФТ дозволяє вчителеві організувати процес взаємодії учня з інформацією, де дитина може побачити ситуацію з різних, часом несподіваних для себе сторін.
Перегляд файлу

Використання  РАФТУ сприяє  реалізації міжпредметній інтеграції  змісту навчання. Так, наприклад,  при вивченні  теми  «Тварини  лісу»   у 2  класі (природознавство)   вчитель з учнями:

-  обговорюють  можливі ролі та складають список персонажів з даної теми;

-  з’ясовують  для кого вони могли створювати текст та про що хотіла б дізнатися їхня цільова аудиторія.

- До кого звертатиметься мій персонаж?

- Хто це? Що я про це знаю?

- Чому аудиторії буде цікаво читати мій текст?

- Про що я маю написати, щоб зацікавити  та звернути увагу?

Роль

Аудиторія

Формат

Тема

ведмідь

жителі України

казка

тварини  лісу

заєць

 

вірш

 

вовк

 

діалог

 

олень

 

лист

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Після обговорення адресатів та запису можливої аудиторії відбувається обговорення третьої позиції, у якій формі має бути подано текст. 

Так, на  уроках  української  мови  учні  можуть написати текст. Серед ролей – ведмідь,  заєць,  вовк,  олень. 

Аудиторія- жителі України.   Описати життя  України  з точки зору тварин. Обрати різний формат (казка, вірш, діалог, лист, реклама). 

Зміст – про тварин  України.

Приклади творів.

  1. Лист – звернення

    Шановні жителі України. Останнім часом, нам оленям, стало дуже скрутно жити в лісі. На нас полюють голодні вовки, мисливці.

   Особливо скрутно взимку. Не вистачає їжі. Будь ласка,  допоможіть нам.

                                                                             З повагою олені України.

                                                                      

  1. Вірш

Я малесеньке звірятко-

зайченятко, я малятка.

Дуже я всього боюся:

і ведмедя, і лисиці.

А про вовка лиш згадаю-

і в кущі мерщій тікаю.

Але в мене друзі є:

білченята, бобренята

і маленькі совенята.

Дуже гарно в лісі нашім

Вас запрошую на свята.

Разом  - ми велика сила

і країна в нас єдина.

           Зветься діти – Україна.                                                                         

  1. Реклама.

     Ви знаєте  як гарно  в лісі? У нашім, українськім лісі?  Пташки співають, річечка дзюрчить. Зайці стрибають, білки на деревах і хижий вовк полює на здобич. Як гарно в лісі влітку, восени. Так жаль , що нам ведмедям,  взимку треба спати. Так жаль, що ми не бачимо  зимової  краси. Покиньте все і завітайте  до лісів України.                                                                   

   Починати роботу над стратегією  РАФТ можна вже з 1 класу.

Учні вчаться обирати та визначати ролі. Вчаться  складати невеличкі висловлювання від імені свого персонажу.

     Наприклад,  після читання казки «Колобок» у 2 класі, учні складають список персонажів, які могли б висловитися стосовно описаних подій:

Я, якщо потрапив у казку…

Колобок ,  якого   зїла  лисичка…

Учитель, який розповідатиме казку…

Потім учні обирають, у кого хотіли б перевтілитися.

Ролі:

Колобок

Заєць

Вовк

Ведмідь

Лисичка

Баба

Дід

   Учитель пропонує подумати: кому б ці персонажі могли б написати текст.

Колобок може звертатися до вовка, до лисички,  до діда.

Ведмідь може звертатися до дітей, які читали цю казку.

    Важливо, щоб теми запропоновані учням для обговорення, мають бути повязані не лише з літературними творами, а й  з нашим реальним життям.

Щоб створити текст, повязаний із життям,  варто визначити реальні ролі та реальну аудиторію, для якої буде писатися текст.

   Наприклад, звернення ведмедя                                   

   Дорогі діти! Ніколи не довіряйте  незнайомцям!

Під час вивчення теми «Видатні українці» (Я у світі, 4 клас), учні разом  з учителем визначають  реальні ролі та реальну аудиторію, для якої буде писатися текст.

Історик напише  для жителів  України.

Науковець звертається до учнів школи.

Учень напише листа  президенту України.

   Обговорювати з учнями формат тексту вчитель починає з тих, які вже зустрічалися дітям та особливості, яких легше відтворити.

Наприклад,   мишка  може розповісти дідові  про подію  в лісі, де дід загубив рукавичку,  а  такою може написати  смс -  повідомлення,  як вона  себе почуває в рукавичці,  або лист – звернення з проханням  поміститися в рукавичці.                                                                                             

  Читаючи казку  «Попелюшка,  або соболевий черевичок»  Ш. Перо, учні пишуть  листа  для Попелюшки,  повідомлення до короля про свавілля мачухи та сестер, пишуть лист до самих себе,  складають  заклинання  для  Попелюшки, мачухи.                                                                                                        

   Про тему тексту учні починають думати вже під час вибору ролей.

Конкретизація теми необхідна, щоб визначити головну задачу тексту.

Так, для звірів  стане важливою мораль тексту,  для Попелюшки-  підтримка дітей, для мишки- спілкування зі звірами  та  тощо.

 

 

docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
1485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку