Самостійна (дослідна) робота учнів. Репродуктивна. Репродуктивно-творча. Творча. При роботі з художнім твором до продуктивних видів роботи відносять такі методи:відтворення змісту прочитаного;встановити правильну послідовність подій твору і т. д. Такою стає самостійна робота, коли учні починають знаходити та розпізнавати нові сторони героїв, характерів, можуть встановлювати та пояснювати зв’язки між подіями та героями, пояснювати вчинки та поведінку головних героїв. Творчою є така робота, коли учні самостійно порівнюють персонажів одного чи декількох художніх творів, співставляють події, факти, дають власну оцінку подіям, персонажам
Проектна робота на уроках літератури зобов’язує учнів: планувати свою роботу, передбачати можливі результати;використовувати багато джерел інформації;самостійно шукати та накопичувати потрібну інформацію; аналізувати твори різних епох, зіставляти факти;аргументувати власну думку;приймати власні рішення.
Інтерактивні методи роботиІнтерактивні методи – форма навчання, у процесі якого учні і вчитель перебувають у режимі бесіди, діалогу між собою. Це співпраця, взаємонавчання: вчитель – учень, учень – учень. При цьому вчитель і учень – рівноправні, рівнозначні суб’єкти навчання. Інтерактивна взаємодія виключає домінування одного учасника навчального процесу над іншим, однієї думки над іншою. Під час такого спілкування учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, ухвалювати обґрунтовані рішення.