Тема уроку: Українознавство як цілісна системна наука, інтегративна ͗ навчальна дисципліна. Істоорична основа українознавства.

Про матеріал
Конспект подає перебіг уроку №1 з українознавства у 9 кл. на тему : " Українознавство як цілісна системна наука, інтегративна навчальна дисципліна. Істоорична основа українознавства."Урок розкриває иету:- з͗ясувати, що таке інтегративна навчальна дисципліна, визначити історичну основу українознавства; розвивати навики аналізу історичного процесу,вміння бачити досліджуване; виховувати ппочуття гордості за свою країну.
Перегляд файлу

                                            Українознавство 9 класʹ

Тема уроку: Українознавство як цілісна системна наука, інтегративна  ͗

                        навчальна дисципліна. Істоорична основа українознавства.

Мета : - з͗ясувати, що таке інтегративна навчальна дисципліна, визначити

              історичну основу українознавства;

           -  розвивати навики  аналізу історичного процесу,вміння бачити

              досліджуване;

           -   виховувати ппочуття гордості за свою країну.

 Тип уроку : урок вивчення нової теми.

 Метод – інтерактивний.

 Форма -  урок-дискусія.

                                            Перебіг уроку

І.Організаційний момент.

 

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

-  Вчитель про мету і завдання уроку.

   -  Метод рефлексії

  • Мої очікування.
  • На уроці-дискусії я маю можливість …?

( учні висловлюются про свої можливості на уроці )

ІІІ.» Круглий стіл  »

  • 1.Вч. : Що вивчає українознавство ?

  ( учні дають коментовану відповідь )

 

  • Вч.    Українознавство наука про  Україну і світове українство , є важливим складником знань про всесвітнє людське суспільство через призму феномена українства і історії. Поняття українство охоплює: українцiв як свiтовий феномен (в Українi i зарубiжних країнах), займали i займають питомi українськi землi поза теперiшнiми державними кордонами України з найдавнiшого по теперiшнiй часи.

                     Завданням українознавства є не тільки відродження пам’яті історії, а

             й  створення на ґрунті уроків минулого передумов для осмислення

            проблем сучасності та визначення перспектив і шляхів досягнення мети у   

            майбутньому.

  • Що вам відомо про українців, .які освоїли землі далеко за кордонами  своєї країни?
  • Що таке «діаспора »?
  • Що спонукало українців емігрувати до жарубіжжя?
  • Ваше ставлення до таких подій .

( вистуи учнів )

     

 

  • 2. Чому українознавство інтегративна дисципліна?
  • Яке місце належить історії у цій інтеграції?
  • Ваше ставлення до історії .
  • Як ви розумієте істооричний процес?
  • Чому історія стала основою українознавства ?

( учні вибирають питання і аналізують їх)

(дискусія навколо відповідей)

 

  • Вч.

     Завданням українознавства є не тільки відродження пам’яті історії, а й  створення на ґрунті уроків минулого передумов для осмислення проблем сучасності та визначення перспектив і шляхів досягнення мети у майбутньому.

     Історичні особливості розвитку українознавства зумовили  концепції.

 1. Українознавство із самого зародження було, є і має бути формою як пізнання світу та самопізнання, так і виховання та самовиховання (як визначального чинника самотворення).

2. Ще в Київській Русі воно призначалося і для урядово-конфесійних, і для родинних та освітніх сфер; це виправдалося історично, тому велика традиція має бути продовжена.

3. З першопочатків українознавство охоплювало крає-, країно-, народо- (племено-), суспільство- та державознавство. Комплексний підхід і на сучасному етапі має зумовлюватися самим предметом – феноменом України, що

 а) перебуває в постійному процесі розвитку;

б) охоплює всі сфери буття і свідомості народу: етнопсихологічну, природо-екологічну, мовну, економічну, історичну, національно-державну, соціокультурну, релігійно-філософську, мистецьку, правову, міжнародних відносин. Жоден окремо взятий компонент понять «Україна», «українство» не розкриває.

 

       Отже, принцип історизму - один із основоположних  принципів пізнавальної діяльності. А зміст категорії «історизм» складає «ІДЕЯ РОЗВИТКУ» в усіх сферах людського знання взагалі й у науках про людину і Україну  зокрема

  • Де ще використовується принцип історизму?

( виступи учнів  ).

  • Беручи до уваги « історичну основу « ми овинні:  ….

( учні висловлюють свою думку )

ІV.Підсумки уроку.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
8 вересня 2019
Переглядів
1785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку