Українознавство 9 класʹ
Тема уроку: Українознавство як цілісна системна наука, інтегративна ͗
навчальна дисципліна. Істоорична основа українознавства.
Мета : - з͗ясувати, що таке інтегративна навчальна дисципліна, визначити
історичну основу українознавства;
- розвивати навики аналізу історичного процесу,вміння бачити
досліджуване;
- виховувати ппочуття гордості за свою країну.
Тип уроку : урок вивчення нової теми.
Метод – інтерактивний.
Форма - урок-дискусія.
Перебіг уроку
І.Організаційний момент.
ІІ.Мотивація навчальної діяльності.
- Вчитель про мету і завдання уроку.
- Метод рефлексії
( учні висловлюются про свої можливості на уроці )
ІІІ.» Круглий стіл »
( учні дають коментовану відповідь )
Завданням українознавства є не тільки відродження пам’яті історії, а
й створення на ґрунті уроків минулого передумов для осмислення
проблем сучасності та визначення перспектив і шляхів досягнення мети у
майбутньому.
( вистуи учнів )
( учні вибирають питання і аналізують їх)
(дискусія навколо відповідей)
Завданням українознавства є не тільки відродження пам’яті історії, а й створення на ґрунті уроків минулого передумов для осмислення проблем сучасності та визначення перспектив і шляхів досягнення мети у майбутньому.
Історичні особливості розвитку українознавства зумовили концепції.
1. Українознавство із самого зародження було, є і має бути формою як пізнання світу та самопізнання, так і виховання та самовиховання (як визначального чинника самотворення).
2. Ще в Київській Русі воно призначалося і для урядово-конфесійних, і для родинних та освітніх сфер; це виправдалося історично, тому велика традиція має бути продовжена.
3. З першопочатків українознавство охоплювало крає-, країно-, народо- (племено-), суспільство- та державознавство. Комплексний підхід і на сучасному етапі має зумовлюватися самим предметом – феноменом України, що
а) перебуває в постійному процесі розвитку;
б) охоплює всі сфери буття і свідомості народу: етнопсихологічну, природо-екологічну, мовну, економічну, історичну, національно-державну, соціокультурну, релігійно-філософську, мистецьку, правову, міжнародних відносин. Жоден окремо взятий компонент понять «Україна», «українство» не розкриває.
Отже, принцип історизму - один із основоположних принципів пізнавальної діяльності. А зміст категорії «історизм» складає «ІДЕЯ РОЗВИТКУ» в усіх сферах людського знання взагалі й у науках про людину і Україну зокрема
( виступи учнів ).
( учні висловлюють свою думку )
ІV.Підсумки уроку.