Як приручити "три кити" педагогічного успіху.
Три кити педагогічного успіху: наповнення (1), дисциплін (2) а, ставлення (3). Сьогодні ми їх об'єднуємо розумним поняттям «Педагогічні технології». Наповнюємо «педагогічними методиками» і «педагогічними прийомами». Що б приручити цих трьох китів нужено прикладеш масу сил, винахідливості, часу і бажання для подолання цих проблем!
1) Наповнення уроку. Чим заповнити 40 - 45 хвилин? Проблема!
2) Учні не прагнуть бути спокійними, мовчазними, а всіляко пориваються дисципліну порушити! Як бути?
3) Ставлення до предмету, виконання домашнього завдання - особлива тема! Потрібно сильно постаратися, щоб інтерес до предмета біологія з'явився!
Чим наповнити урок біології.
Інформація - це завжди просто інформація. Її можна подати різними способами. Зробити цікавою і навіть важливою! Але потрібно постаратися зацікавити в цій інформації головних учасників педагогічного процесу - учнів! Значить, інформація вторинна!
І поступово на перше місце для вчителя виходить формування прийомів, за допомогою яких досягається потреба в отриманні навчальної інформації. Сьогодні в моєму арсеналі багато таких прийомів і секретів. Ось один з них: використання гри на уроках біології.
Ігрові прийоми. Причому, гра на повному серйозі! З усіма правилами і атрибутами. А головне, особистою зацікавленістю вчителя! .
Другим обов'язковою умовою для вчителя є високий ступінь науковості інформації на уроці. Учитель повинен знати предмет краще, ніж будь-яка книга (інтернет - в сьогоднішній інтерпретації). А тому вчитель повинен все життя вчитися! Бути завжди попереду своїх учнів. Або хоча б на рівних!
А найважливіше - учні повинні розуміти, навіщо їм потрібна будь - яка інформація!
діяльнісний підхід до побудови уроку, це дійсно дуже важливо для кожного учня!
Один секрет: у мене завжди є «запасний елемент» на той випадок, якщо потрібно буде чим - то заповнити час уроку або за допомогою чого - то змінити його напрямок. Ситуації бувають різні! А «запасний елемент» вічний! Форма його змінюється! Спочатку це були цікаві факти з біології. Пізніше вони матеріалізувалися в карти з цікавими фактами з біології - варіант дидактичної гри. Потім - авторські таблиці - загадки.
Історія 3. Ставлення до предмету.
Якщо вирішені дві перші завдання, то рішення третьої - справа часу. Велика частина учнів любить спершу не навчальний предмет, а вчителі! Це аксіома! Якщо в учня складаються стосунки з учителем, то з'являється мотивація уважно слухати пояснення, працювати під час уроку і при виконанні домашнього завдання. І оцінки будуть гідні! Крім цього мудрі вчителі займаються позакласної роботою по предмету, яка не тільки розширює знання учнів в даній галузі науки, а й змінює алгоритм спілкування між учителем і учнями. Відносини переходять в розряд співпраці і взаємного розуміння. А це запорука успіху спільної роботи - навчання!