Контроль знань учнів є складовою частиною процесу навчання. Тестування – ефективна форма контролю навчальних досягнень учнів. Особливо актуальною ця форма контролю постала у зв’язку з впровадженням ДПА, ЗНО, спитів «Крок», міжнародного дослідження PISA, які проводяться виключно у тестовій формі. Цьому сприяє участь у Міжнародному проєкті «Освітні вимірювання, адаптовані до стандартів ЄС» та програмі ЄС «ТЕМПУС».
Критерії якості тесту. Валідність – відповідність використаних матеріалів цілям контролю. Надійність – сталість результатів при багаторазовому використанні. Стандартизованість – визначення єдиної процедури проведення та підведення підсумків тестування. Репрезентативність – повнота охоплення вивченого в тесті.
Переваги тестової форми контролю: зворотній зв'язок для вчителя, що дає можливість оцінити індивідуальний і загальний рівень засвоєння теми та спрогнозувати напрямки подальшої роботи, незалежність результатів тестування від суб`єктивної думки перевіряючого, висока технологічність перевірки результатів, визначення ступеня готовності до подальшої діяльності, можливість самооцінки, коли кожен учень оцінює власні досягнення і має можливість відкоригувати свої знання, врахування специфіки конкретного учнівського колективу, мотивація пошукової діяльності.
Вимоги до створення тестових завдань Зміст тесту повинен відповідати змісту навчальної програми (Учень(ця) знає….вміє). Кожне тестове завдання має оцінювати досягнення певної освітньої цілі. Слід уникати перевірки надмірно вузькоспеціальних знань. Тест повинен мати інструкцію для учнів. Приклад Завдання 6 передбачає встановлення відповідності між правим і лівим стовпчиками. Максимальна оцінка правильної відповіді – 2 бали. Приклад
Вимоги до створення тестових завдань Усі дистрактори мають бути:- гомогенними, не виділятися за розміром,- вірогідними (правдоподібними), розміщеними системно (у порядку збільшення або зменшення чисел тощо), - мати однаковий ступінь «технічності», «науковості», що й правильна відповідь. Укажіть молекулярну (формульну) масу кисню:а) 8;б) 16;в) 32;г) 48. Приклад
Вимоги до створення тестових завдань У тестах уникають використання неконкретних питань, відповідь на які може трактуватися двояко: - Скільки кисню виділиться при …? (некоректне питання) - Яка маса (г) кисню (н.у.) виділиться при … - Який обєм (л) кисню (н.у.) виділиться при… Приклад
Вимоги до створення тестових завдань Приклад Увідповідніть термін з його характеристико (тема «Зелена хімія»). {5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Речовина. Застосування. А надкритичний СО21 відновник. Б озон2 розчинник. В аскорбінова кислота3 каталізатор. Г йонна рідина4 окисник 5 інгібітор