— РІЗНОВИД СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ЯКИЙ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ У ПЕВНІЙ СОЦІАЛЬНІЙ ІНСТИТУЦІЇ ТА ЯКИЙ СПРЯМОВАНИЙ НА ТОЧНО ВИЗНАЧЕНИЙ ОБ'ЄКТ ВПЛИВУ; ЗАСІБ РЕАЛІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ, ЯК СОЦІАЛЬНИЙ ЛОКАТОР, ЯКИЙ ВИЗНАЧАЄ НАСЛІДКИ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ, І ЯК ДІЯЛЬНІСТЬ ІЗ НАДАННЯ РІЗНОГО РОДУ ЗАХИСТУ, ДОПОМОГИ ТА ПІДТРИМКИ ЛЮДИНІ, СІМ'Ї ЧИ СПІЛЬНОТІ У СКЛАДНИХ ЖИТТЄВИХ СИТУАЦІЯХ Соціально-педагогічна робота
Технології соціально-педагогічної роботи – це сукупність способів, дій соціальних педагогів, спрямованих на встановлення, збереження чи поліпшення соціального функціонування об'єкта, сприяння саморозвитку особистості, реалізації її творчого потенціалу, здібностей, задатків. Основним завданням соціально-педагогічних технологій Вайнола Р.Х. визначила розробку методів та методик результативного та раціонального цілеспрямованого соціального впливу; застосування технологізації як способу оптимізації соціально-педагогічного результату.
Класифікація основних методів, які використовуються соціальним педагогом Методи соціальної діагностики інтерв'ю моніторинг соціологічне опитування експертна оцінка експертний прогноз біографічний метод Психодіагностичні методи тести інтелекту і здібностей особистісні опитувальники тести досягнень проективні тести малюночні тести Соціометрія Організаційні методи педагогічний експеримент педагогічна діагностика педагогічне спостереження природній експеримент Методи навчання словесні (розповідь, пояснення, бесіда, дискусія, лекція) наочні (демонстрація, ілюстрація, робота з книгою) практичні (вправи, лабораторні і практичні роботи, дидактичні ігри, творчі завдання, проблемні ситуації) Методи виховання позитивний приклад переконання привчання заохочення і покарання навіювання вправність перспектива гра довіра організація успіху Самовиховання
Форми роботи з батьками 1. Індивідуальні: а) відвідування сім'ї; б) запрошення до групи; в) індивідуальна педагогічна допомога; д) листування з батьками; е) дні відкритих дверей. 2. Групові: а) зібрання батьківського активу; б) групові бесіди; в) групові консультації; г) батьківські консиліуми.
Сьогодні виділяють приблизно три групи батьків: Перша група: батьки - помічники у виховній роботі з дітьми.Вони добросовісні, активні, зацікавлені і готові в будь-яку хвилину прийти на допомогу. Друга група: батьки - потенційні помічники у вихованні дітей. Вони будуть допомагати, якщо будуть знати, що і як треба робити. Третя група: батьки не розуміють або не хочуть розуміти вимог садка в навчально-виховної роботи. Вони негативно ставляться до садка, до вихователя, проявляючи це рідше - відкрито, частіше - приховано.
Процес налагодження взаємодії з батьками Використання заходів, спрямованих на підвищення авторитету батьків Запрошення батьків до співробітництва Дотримання позиції рівноправності Визнання важливості батьків у співпраці Вияв любові, захопленості їх дитиною Пошук нових форм співпраці Життєстверджуючий, мажорний настрій при вирішенні проблем виховання