Розвиток емоційно-вольової сфери підлітків. Практичні вправи.

Про матеріал

Впевнена людина вміє правильно оцінювати власні здібності та відповідати за результат як перед собою, так і перед іншими. Співробітництво передбачає вміння взаємодіяти з іншими людьми. Ініціативність передбачає готовність активно діяти та контролювати свої дії. Впевненість у власних силах — це набір вмінь та навичок, необхідних для успішної активної діяльності. Дані матеріали направлені на розвиток та корекцію формування даної дії.

Перегляд файлу

Розвиток самовпевненості, самоповаги

Вправа «Приємні спогади»

     Кожен підліток згадує ситуації, в яких він був задоволений собою, пишався своїм вчинком. Разом із соціальним педагогом аналізується кілька конкретних подій. Потрібно з’ясувати, що саме викликало подібні відчуття, і закріпити його.

Вправа «Зіграй роль»
     Підлітки розігрують по дві ролі кожен: позитивну і негативну. Наприклад, маленька дитину хуліган; сварливий кондуктор – ввічливий пасажир. Разом із соціальним педагогом вони зясовують. В якій ролі почуваються впевненіше.

Вправа «Виконання ролі»

    Підлітки розігрують ролі впевненої та не впевненні людини у різних ситуаціях.

Під час вправи зясовується:

*що саме робить людину такою;

*як поводяться впевненні, не впевненні й самовпевнені люди;

*які риси їм притаманні;

*як вони ходять, розмовляють, сидять тощо.

 

Вправа «Я - вільний»

     Учні пояснюють, як вони розуміють свободу, незалежність від інших. Під час бесіди слід визначити суть істинної свободи, її відмінність від уседозволеності. Охочі демонструють поведінку незалежної, вільної людини в різних ситуаціях.

 

Вправа «Психологічний захист »
    Учням пропонують розіграти самих себе у різних ситуаціях, наприклад: запізнився на урок, образив ровесника, здійснив крадіжку тощо. У контексті розіграних сцен варто виділити самовиправлення як спосіб самозахисту, розповісти підліткам, що людина часто вдається до самообману, щоб виправдати себе у власних очах.
Вправа «Звертання»

    Зверніть увагу на те, в якій формі ви даєте поради або команди. Знайдіть для всіх звичних для вас негативних фраз позитивні аналоги, тобто спробуйте виразити те саме в позитивних твердженнях. Намагайтеся давати поради лише в позитивній формі. Перевірити, чи змінилися реакція на ваші слова.

Вправа «Ціль життя»

    За 5 хвилин потрібно дати відповідь на запитання:

  • Які мої життєві цілі?

Їх можна формувати і в загальному: «особисте щастя», «успіх у навчанні», і конкретно: «стати директором фірми», «перемоги у змаганнях» тощо. Потім дати відповідь на запитання: - Як би я хотів провести наступні 3 роки? Отримавши відповіді, в кожному зі списків виділити 3головні  цілі, з них обрати найголовніші.

Вправа «Що я хочу і що  можу?»

    Знову візьміть аркуші паперу та спробуйте відповісти на запитання: - Що ви виконуєте з того, що вам не хотілося б робити? – Що не виконувати з того, що вам хотілося б робити? Дійсно, людям часто доводиться робити зовсім не то що хотілося б. соціальні завдання і вимоги орієнтуються на досягнення соціального статусу, виховання дітей. Фізіологічні та психологічні потреби – на теперішній час, на задоволення найближчих прагнень і бажань.

  1. Назвіть три речі (це можуть бути обов’язки, заняття , розваги, справи тощо), які вам хотілося б робити частіше.
  2. Назвіть три речі, які б вам хотілося припинити робити так, як ви їх робите, або зовсім не робити.
  3. Тепер поясніть, що ви не робите достатньо і що робите надто багато.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Садовська Валентина
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
6 травня 2020
Переглядів
3147
Оцінка розробки
3.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку