Технологія Веб-квест у методичному арсеналі сучасного вчителя
В педагогіці виокремлюють пасивні, активні та інтерактивні моделі навчання:
пасивна - учень виступає в ролі "об'єкта" навчання (слухає і дивиться);
активна - учень виступає "суб'єктом" навчання (самостійна робота, творчі завдання);
інтерактивна - учень стає суб'єктом взаємодії, він сам бере активну участь у процесі навчання, йдучи своїм індивідуальним маршрутом.
Пасивні і активні технології є класичними у навчанні. Наша задача розглянути інтерактивну технологію веб-квест.
Проектна технологія. Проектна технологія – одна із інноваційних технологій навчання і виховання, яка забезпечує формування основних компетенцій учня. Слово «проект» у перекладі з латинської мови означає «кинутий уперед»У сучасному розумінні проект – це намір, який буде здійснено у майбутньому
Результати проектної діяльності як творчої співпраці учителя й учнів{1 E171933-4619-4 E11-9 A3 F-F7608 DF75 F80}Учитель. Співпраця. УчніПідвищення професійної майстерностіЗацікавлення учнів своїм предметом. Посилення інтересу до навчання. Залучення учнів до пошуку, дослідження. Відчутність реальних результатів своєї праціЗадоволення в інтелектуальному розвитку. Творча самореалізація Задоволення потреби в саморозвитку та самовдосконаленні Заміна авторитарного стилю спілкування демократичним Проект як складник синергетичної моделі освіти. Поглиблення змісту навчального матеріалу Розвиток критичного мислення Розвиток креативних здібностей Набуття комунікативних навичок і вмінь Уміння працювати в команді Творче застосування знань Свобода вибору Формування почуття відповідальності за прийняті рішення
Основні запитання Ключове запитання Людина та здоров’я ?Тематичні запитання Чи може людина жити без вітамінів?Який вплив вітамінів на організм людини?Змістові запитання. Які бувають вітаміни?Чи допоможуть вітаміни зберегти здоров'я?Чи правда, що вітаміни потрібно приймати лише хворим, здоровій людині це робити необов'язково?Чи правда, що вітамінні комплекси можна приймати в будь-якій кількості і коли заманеться?Чи корисні соки?Навчальні питання. Ким і коли були відкриті вітаміни?Як класифікуються вітаміни?Будова вітамінів, їх знаходження і добова норма. Фізіологічний вплив на організм людини вітамінів. Що таке авітаміноз? Гіпервітаміноз?
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Основні запитання Ключове запитання Доведіть справедливість слів Д.І. Менделєєва: «Періодичному закону майбутнє не загрожує руйнуванням, а тільки надбудова й розвиток обіцяються». Тематичні запитання Які передумови відкриття періодичного закону Д.І. Менделєєва?Яка роль Д.І. Менделєєва в створенні Періодичного закону й Періодичної системи хімічних елементів? Як виглядали перші системи хімічних елементів? Змістові запитання. Які форми представлення періодичної системи ви знаєте?Чому періодичний закон є фундаментальним законом природи?У чому полягає значення періодичного закону?Навчальні питання. Хто до Д.І. Менделєєва робив перші спроби класифікації елементів? Як виглядали перші системи хімічних елементів? Вивчити сучасні форми представлення періодичної системи. Які невідповідності між значеннями атомних мас і положенням елементів у таблиці ви помітили?Яке значення П. З і П. С. Х.Є.? Як була доведена сила періодичного закону? Яке значення має періодичний закон для розвитку науки й техніки? Існує три формулювання періодичного закону, сформулюйте відмінність у формулюваннях періодичного закону?Розкрийте фізичний зміст періодичного закону. Яка залежність будови атомів хімічних елементів від його положення в періодичній системі?Як ви думаєте, які закони природи підтверджує періодичний закон?
Інформаційні ресурси http://900igr.net/prezentatsii/informatika/Veb-kvest/004-Web-kvesty.html http://osvita.ua/school/lessons_summary/proftech/32834/ http://nsportal.ru/shkola/obshchepedagogicheskie-tekhnologii/library/tehnologiya-veb-kvest-kak-interaktivnaya http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/veb--kvest-yak-interaktivna-forma--roboti-pri-vikl.html (матеріали Безродної Тетяни Миколаївни, вчителя фізики Шевченківської СЗШ Дніпропетровського району) http://www.rusnauka.com/4_SND_2013/Pedagogica/5_123956.doc.htm http://www.itlt.edu.nstu.ru/webquest.php http://metodist.edu54.ru/node/40675 Використані джерела: Желізняк Л. Д. Технологія „Веб-квест” на уроках інформатики. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30734/Ільченко О. В. Використання web-квестів у навчально-виховному процесі.[Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/proftech/32834/Кононец Н. В. Педагогічні інновації вищої школи: ресурсно-орієнтоване навчання / Наталія Кононец // Педагогічні науки : зб. наук. праць. – Полтава, 2012.– Вип. 54.– С. 76–80. Таратухина Т. А. Использование технологии веб-квест в учебном процессе. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://nsportal.ru//schola/snostrannye-yazyki/library/ispozovanie-tekhnologii-veb-kvest-v-uchebnom-protsesse