Технологія виготовлення виробу у техніці макраме. Техніка плетіння вузлів. «Шамбола».

Про матеріал
Ця розробка урока буде корисною вчителям трудового навчання при проведення уроків з вивчення технології:"Технологія виготовлення виробів у техніці "макраме".
Перегляд файлу

Тема. Технологія виготовлення виробу у техніці макраме. Техніка плетіння вузлів. «Шамбола».

Мета:  навчити виготовляти вироби технікою макраме; розвивати технологічну компетентність шляхом формування вміння виконувати плетіння техніками, які вивчаються; розвивати творче мислення учнів; виховувати вміння відчувати і розуміти прекрасне; формувати свідоме дотримання правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог.

Обладнання: подушка, вощевий шнур, схема.

Тип уроку: урок з практичним закріпленням.

Хід уроку

1. Організація учнів

  • Перевірка наявності учнів;
  • Перевірка готовності до уроку.

2. Актуалізація опорних знань та вмінь

Де можна використати вироби плетені технікою макраме?

Які матеріали і інструменти необхідні для виготовлення виробу?

А що ще необхідно мати?(схему або план виготовлення виробу)

Що таке схема?

Для чого потрібний план виготовлення виробу?

3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети уроку

З макраме можна створити багато різноманітних виробів. Та спочатку необхідно опанувати техніки цього виду рукоділля. Освоїти їх нескладно, але, як і в будь-якому іншому мистецтві, для досягнення майстерності потрібно мати певні знання та практикуватися.

  1. Вивчення нового матеріалу

Для використання техніки вузликового плетіння необхіно знати , як правильно вив'язати  основні вузли. Тож пропоную вам з ними познайоми-тися. У ході плетіння не всі нитки виконують одинакову функцію. Нитки, навколо яких плетуть, це нитки основи, а нитки, якими плетуть, – робочі. Прикріплюють нитки декількома способами. Перший спосіб: складаємо нитку навпіл, і на місці згину дістаємо петлю. Правою рукою петлю підво-димо до планки так, щоб планка була зверху. Потім перехиляємо петлю на себе через планку і протягуємо крізь неї вільні кінці ниток. Утвориться замочок знизу. Другий спосіб: утворену петлю кладемо зверху на планку. Дві вільні нитки протягуємо у петлю знизу вгору через планку. Тепер петля зверху. Утвориться замочок зверху.

Вузол «правосторонній плоский»

 Для утворення такого вузла дві нитки прикріплюємо до дерев’яної планки. Утворилося чотири кінці. Середні нитки 2 і 3 - це основи. Дві крайні 1 і 4 – робочі. Правою рукою нитку 4 кла-демо на основу 2 і 3 під ліву нитку 1. Лівою рукою беремо ліву нитку 1 про-пускаємо її під основу 2, 3 і знову втягуємо в петлю.  Так само пров’язуємо лівосторонній.  Сплетені один за одним два вузли утворюють квадратний вузол.

 Вузол «кручений ланцюжок»

На основі правостороніх або лівосторонніх вузлів утворюється ланцюжок.

 

  1. Шнур. Можна використовувати вощений бавовняно-паперовий шнур або синтетичний вид шнура. Другий більш зносостійкий і його краю легко обробляються, досить припекти кінчики. Бавовняно-паперовий само швидко втрачає зовнішній вигляд, але добре тримає форму;
  2. Різні намистини, в даному випадку металеві намистини і намистини у вигляді черепа;
  3. клей;
  4. Ножиці.
  5. Починаємо плетіння браслета шамбала. Нижче я привожу схему, по якій робиться так званий плоский квадратний вузол. Саме він і є основним елементом даного браслета. Освоївши його плетіння, можна створювати різноманітні браслети в цій техніці. Ось схема плетіння браслетів Шамбала.
  6. Плетіння браслета шамбала своїми руками
  7. Отже, зав'язуємо три відрізка шнура в невеликий вузол і закріплюємо його, для зручності плетіння.
  8. За схемою починаємо плести плоскі квадратні вузли.
  9. Тепер на середню нитку нанизуємо намистину і робимо один вузол.
  10. Далі нанизуємо наступну намистину і знову вузол.
  11. Плетіння браслета шамбала своїми руками
  12. Таким чином плететься весь браслет. В кінці ми робимо поспіль кілька плоских вузлів, зав'язуємо нитка, закріплюємо її за допомогою клею і обрізаємо кінці.
  13. Тепер необхідно зробити замочок для браслета. Для цього ми маємо в своєму розпорядженні кінці браслета разом, протилежно один одному, беремо невеликий відрізок шнура і починаємо плести вузли.
  14. Пров'язавши невеликий шматочок, обриваємо нитка, закріплюючи при цьому вузлики клеєм. На кінці шнура нанизуємо по невеликій намистині зав'язуємо вузлики, для того що б замочок тримався.
  1. Формування вмінь та навичок

Фізкультхвилинка

 Практична робота. Виготовлення виробу, плетеного з бісеру.

  • Аналіз завдань практичної роботи.
  • Інструктаж з безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог під час плетіння.

 Похожее изображение Картинки по запросу схема плтіння шамбалы

  • Виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками та схемами.

Поточний інструктаж

  • контроль за організацією робочого місця;
  • контроль за дотриманням правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог та поставою учнів;
  • контроль за реалізацією методу самоконтролю учнів;
  • індивідуальний (фронтальний) інструктаж.

7. Підбиття підсумків уроку. Оцінювання учнів

Сьогодні на уроці я:

  1. Дізналася…
  2. Навчилася…
  3. Не вміла, а тепер вмію…
  4. Надалі хочу…
  • Загальна оцінка виконаної роботи;
  • Коментоване виставлення оцінок.

8. Домашнє завдання

Підготувати інструменти і матеріали для плетіння брєлка.

 

docx
Додано
28 липня 2019
Переглядів
4266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку