Тема. Технологія виготовлення виробу у техніці макраме. Техніка плетіння вузлів. «Шамбола».
Мета: навчити виготовляти вироби технікою макраме; розвивати технологічну компетентність шляхом формування вміння виконувати плетіння техніками, які вивчаються; розвивати творче мислення учнів; виховувати вміння відчувати і розуміти прекрасне; формувати свідоме дотримання правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог.
Обладнання: подушка, вощевий шнур, схема.
Тип уроку: урок з практичним закріпленням.
Хід уроку
1. Організація учнів
2. Актуалізація опорних знань та вмінь
Де можна використати вироби плетені технікою макраме?
Які матеріали і інструменти необхідні для виготовлення виробу?
А що ще необхідно мати?(схему або план виготовлення виробу)
Що таке схема?
Для чого потрібний план виготовлення виробу?
3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети уроку
З макраме можна створити багато різноманітних виробів. Та спочатку необхідно опанувати техніки цього виду рукоділля. Освоїти їх нескладно, але, як і в будь-якому іншому мистецтві, для досягнення майстерності потрібно мати певні знання та практикуватися.
Для використання техніки вузликового плетіння необхіно знати , як правильно вив'язати основні вузли. Тож пропоную вам з ними познайоми-тися. У ході плетіння не всі нитки виконують одинакову функцію. Нитки, навколо яких плетуть, це нитки основи, а нитки, якими плетуть, – робочі. Прикріплюють нитки декількома способами. Перший спосіб: складаємо нитку навпіл, і на місці згину дістаємо петлю. Правою рукою петлю підво-димо до планки так, щоб планка була зверху. Потім перехиляємо петлю на себе через планку і протягуємо крізь неї вільні кінці ниток. Утвориться замочок знизу. Другий спосіб: утворену петлю кладемо зверху на планку. Дві вільні нитки протягуємо у петлю знизу вгору через планку. Тепер петля зверху. Утвориться замочок зверху.
Вузол «правосторонній плоский»
Для утворення такого вузла дві нитки прикріплюємо до дерев’яної планки. Утворилося чотири кінці. Середні нитки 2 і 3 - це основи. Дві крайні 1 і 4 – робочі. Правою рукою нитку 4 кла-демо на основу 2 і 3 під ліву нитку 1. Лівою рукою беремо ліву нитку 1 про-пускаємо її під основу 2, 3 і знову втягуємо в петлю. Так само пров’язуємо лівосторонній. Сплетені один за одним два вузли утворюють квадратний вузол.
Вузол «кручений ланцюжок»
На основі правостороніх або лівосторонніх вузлів утворюється ланцюжок.
Фізкультхвилинка
Практична робота. Виготовлення виробу, плетеного з бісеру.
Поточний інструктаж
7. Підбиття підсумків уроку. Оцінювання учнів
Сьогодні на уроці я:
8. Домашнє завдання
Підготувати інструменти і матеріали для плетіння брєлка.