Автор Фінюк Світлана Володимирівна,
Підручник як психолого – педагогічна унікальність є складовою системи засобів навчання, спрямований на активізацію пізнавальної діяльності учнів на уроці, включення різноманітних форм і методів діяльності, практичне використання здобутих знань і набутих умінь у подальшій діяльності. Завдання міні – підручника складені з урахуванням диференціації навчання і розраховані на організацію різноманітних форм роботи (фронтальну, індивідуальну, парну, групову), а також самостійної роботи.
Відбираючи матеріал для міні-підручника, я обов'язково зіставляю його з діючою навчальною програмою. Адже вдалий підручник - надійна основа для реалізації всіх цілей вивчення предмета.
ОНОВЛЕННЯ ЗМІСТУ ОСВІТИ ЧЕРЕЗ СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНО – МЕТОДИЧНОГО КОМПЛЕКСУ МІНІ – ПІДРУЧНИКІВ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ.
Перед вчителем XXI століття постають нові й більш складні, ніж до цього часу, завдання, зумовлені сучасними тенденціями до підготовки уроків. Працюючи в умовах, що безперервно змінюються, вчитель повинен постійно активізувати свої знання, систематично удосконалювати і збагачувати методи, організаційні форми та дидактичні засоби навчання, які сприятимуть формуванню розгорнутої розумової діяльності школярів.
Процес модернізації змісту освіти є еволюційним, ґрунтується на врахуванні позитивного досвіду школи й водночас передбачає істотні зміни, зумовлені сучасними тенденціями суспільного розвитку. Нові підходи передбачають якісне оновлення змісту освіти відповідно до пріоритетних цілей освіти, сформульованих світовим освітнім співтовариством .
Сучасна освіта вимагає особистісно-орієнтованої моделі навчального процесу. А це антипод традиційних педагогічних систем, розрахованих на слухняних виконавців., а не на співпрацю всіх учасників навчального процесу. В зв'язку з цим у сучасних підручниках мають бути різні завдання, які б забезпечували, крім інформаційної, мотиваційну і розвивальну функції. Це, безумовно, вимагає багатоманітності прийомів для їх втілення з урахуванням специфіки змісту та віку учнів, створення власних міні-підручників. Підручник як психолого – педагогічна унікальність є складовою системи засобів навчання, спрямований на активізацію пізнавальної діяльності учнів на уроці, включення різноманітних форм і методів діяльності, практичне використання здобутих знань і набутих умінь у подальшій діяльності. Завдання міні – підручника складені з урахуванням диференціації навчання і розраховані на організацію різноманітних форм роботи (фронтальну, індивідуальну, парну, групову), а також самостійної роботи.
Відбираючи матеріал для міні-підручника, я обов'язково зіставляю його з діючою навчальною програмою. Адже вдалий підручник - надійна основа для реалізації всіх цілей вивчення предмета.
Безумовно, основним “режисером” процесу навчання є вчитель. Саме від нього залежить бути кожному уроку вдалим чи ні. Складаючи міні-підручники із зазначеної теми, я намагалась хоч трішки полегшити колегам нелегкий процес підготовки до уроків згідно із сучасними вимогами, націлити їх на творче використання підібраних матеріалів, які, на мою думку, універсальні та дозволяють педагогу творчо підходити до організації навчального процесу учнів початкових класів.