Текст "Декада образотворчого мистецтва в школі."

Про матеріал

Діти краще сприймають матеріал через гру і організоване свято. Тому в школі традиційно проводяться предметні декади для того, щоб пробудити інтерес учнів до вивчення конкретного предмету, розвинути творчі здібності і створити святкову атмосферу.

Мета предметної декади образотворчого мистецтва:

- активізувати пізнавальну діяльність учнів;

- виховати моральне і естетичне відношення до світу;

-сприяти розвитку творчих здібностей;

- виявити талант в учнів;

- сформувати відповідальність за доручену справу, вміння працювати в колективі.

Перегляд файлу

Тема: Декада образотворчого мистецтва в школі

                       Розробка

 вчителя образотворчого мистецтва

 сш №264 м. Києва

 

Актуальність освітнього проекту «Декада образотворчого мистецтва в школі» полягає в виховній ролі мистецтва. Позакласна робота – це і дозвільна діяльність, і додаткова освіта. Діти краще сприймають матеріал через гру і організоване свято. Тому в школі традиційно проводяться предметні декади для того, щоб пробудити інтерес учнів до вивчення конкретного предмету, розвинути творчі здібності і створити святкову атмосферу.

Мета предметної декади образотворчого мистецтва:

- активізувати пізнавальну діяльність учнів;

- виховати моральне і естетичне відношення до світу;

-сприяти розвитку творчих здібностей;

- виявити талант в учнів;

- сформувати відповідальність за доручену справу, вміння працювати в колективі.

 Мета загального образотворчого мистецтва полягає в індивідуальному розвитку учнів, збагаченні їх емоційно-естетичного досвіду під час сприйняття навколишнього світу, художньо-практичній діяльності та оцінюванні творів образотворчого мистецтва.

Предметна декада – цекомплекс навчально-виховних заходів, спрямованих на розвиток творчих здібностей учнів, поглиблення і розвиток знань з предмету.

Предметну декаду організовує і проводить методичне об’єднання школи. В кожному класі вибирається актив. Разом з вчителями складається план організації і проведення декади. Актив – творча група, яка допомагає організувати всі заплановані заходи. До складу активу входять відповідальні учні, а також залучаються батьки.

 

 

Завдання предметної декади

- забезпечити відповідні умови для виявлення і розвитку творчої активності і зацікавленості учнів, сприяти формуванню особистості;

-    поглибити знання з предмета;

-покращити науково–методичний рівень і рівень професійної майстерності вчителів, накопичувати педагогічний досвід.

Функції предметної декади.

  1.       Організаційна – декададозволяє ввести цікаві  заходи і інноваційні технології в навчально-виховний процес, вдосконалювати організаційні здібності учнів.
  2.       Діагностична –можливість отримати інформацію  про динаміку професійного рівня вчителів і особистісного розвитку учнів.
  3.       Моделююча – при плануванні декади розроблюються принципово нові форми навчально-пізнавальної діяльності учнів.
  4.       Пропагандистськазміст декади націлений на інформування про досягнення в мистецтві, нових технологіях.

Декада образотворчого мистецтва – одна із форм позакласної роботи в школі. Проводиться як заздалегідь підготовлене свято. Пробуджує любов і інтерес до мистецтва, історії, творів великих майстрів живопису, скульптури, архітектури; це можливість звернутись до національної культури і народних традицій.

Предметна декада є підставоюще раз задуматись над питанням про місце мистецтва в житті людини, в житті кожного із нас.

Організація предметної декади образотворчого мистецтва

Творча група під керівництвом вчителя розробляє план декади: різноманітні ігри, усні журнали, розв’язування кросвордів, конкурси, виставки тощо. В рамках декади проводяться відкриті заняття гуртка, на яких можуть бути присутні всі бажаючі. Проводяться відкриті виховні години.

Підбираючи завдання для проведення вікторин і командних завдань, слід враховувати, що потрібно зацікавити не тільки учасників, а і глядачів. Крім того, на позакласному заході учні повинні дізнатись щось нове.

Декада образотворчого мистецтва відкривається виставкою дитячих малюнків. Виставка триває протягом усієї декади. До виставки діти готуються протягом року. Дітям заздалегідь пропонуються відповідні завдання, враховуючи вікові особливості, навики і вміння. Завдання можуть бути різноманітні. Перелік тем: «Казкове місто», «Театр, театр,театр», Чарівний світ казки», «Світ очима дітей». Підводяться підсумки і визначається переможець.

Крім того, в перший деньпроводиться персональна виставка учнів-художників Машевської К., Машевської С., Мальчевської О., як проводиться щорічно.

На другий день декади  проводиться  конкурс-гра «Жива картина».  Ця гра допоможе ближче познайомитися із художниками та їх творами. Під час підготовки до цього конкурсу ініціативна група має змогу вивчити детальніше  твори відомих художників, і в процесі проведення свої знання передати великій кількості дітей.

 В цей день класними керівниками проводяться виховні години і бесіди про мистецтво, екскурсії в музеї.

Третій день – день зустрічей із художниками, скульпторами, архітекторами.  Знайомство із життям і творчістю талановитих людей впливає на розвиток особистості, дисциплінує, виховує, розширює кругозір. Вчить сприймати твір, розуміти його задум.

Щоб підготувати зустріч із художником, творча група разом із вчителем відвідує майстерні художників, знайомляться з роботами, запрошують на зустріч у школу. Творча група розробляє сценарій, визначає відповідальних учнів, призначаються ведучі, читці. рі

Четвертий день – день інтелектуалів. На стенді вивішуються кросворди, вікторини, шаради, підготовлені учнями школи. Конкурс оголошується за три тижні. Він стимулює і направляє дітей до пошуку матеріалу.Діти вчаться користуватись отриманою  інформацією, фантазувати, логічно мислити. Журі, підводячи підсумки, враховує не тільки зміст роботи, а й оформлення.

В цей день після уроків  проводяться конкурси: «Художня вікторина» «Вгадай ім’я художника», «Намалюй картину в стилі, притаманному імпресіоністам».

П’ятий день -  калейдоскоп ремесел «Мистецтво і рукотворний світ». Проведення майстер класів зі створення дизайнерських подарунків.

Під час підготовки творча група збирає інформацію про творчих батьків, які можуть презентувати свої знання. Проводять майстер класи батьки та вчителі.

Шостий день – творча майстерня, відкрите заняття гуртка«Чарівник» на тему:«Збережи одне дерево». Заняття з виготовлення листівки технікою айріс-фолдінг, використовуючи вторинну сировину –журнали й газети.

Майстер клас «Фантазійний макіяж» для дівчат старших класів. Метою є розширення уяви про можливості кольору.

Сьомий день – знайомство із витоками писанкарства в Україні. Проведення майстер класуз розпису писанки.

Під час підготовки учні збирають матеріал і вивчають способи розпису писанок, візерунки, які використовуються у різних регіонах  України.

Восьмий день – заочнамандрівка у світ художників «Витоки майстрів».

Учні готують повідомлення, реферати, проекти про художників та їх творчий спадок, а потім знайомлять з отриманою інформацією всіх присутніх. Мандрівка проходить в актовій залі для учнів 1-4 класів у вигляді усного журналу.

Дев’ятий день – виставка стінгазет «Видатні митці». Творчі групи 5-7 класів протягом двох тижнів знайомляться з інформацією про видатних митців України, всю інформацію оформлюють в стінгазети. Стіни коридорів перетворюються в яскравіінформаційні стенди.

 Також підбиваються підсумки конкурсу "Шкільний коридор очима дітей", оголошений за два місяці, де команди учнів 7-10 класів готують ескізи оформлення шкільного коридору. Команда переможців отримує змогу втілити свій проект в життя.

 Десятий день – це свято, підведення підсумків. Результатом проведеної роботи є театралізоване свято «Подорож у країну Образотворчого мистецтва», яке проходить в актовій залі школи.

Готуючись до цього заходу, творча група не тільки розробляє сценарій, але і визначає команду учасників. За три тижні класи  об’єднуються в команди і отримують завдання.  Перше завдання – підготувати проект-макеткраїни Образотворчого мистецтва. Він може бути представлений об’ємною композицією, або зображений на площині. Вибір за учнями. Друге завдання – виготовити костюми для жителів країни. Третє – створення герба для країни.Свято завершується виконанням завчасно підготовленої пісні-гімна про світ мистецтва.Найкращу команду обирають учасники творчих груп.

Також проводиться виставка робіт виробів, створених на майстер класах.

В кінці декади, після проведення свята, нагороджуються учасники, переможці конкурсу, а також випускається звіт декади: презентація підсумків у вигляді фоторепортажу та допису у газету.

Очікуваним результатом декади з образотворчого мистецтва є виявлення і розвиток творчої активності і зацікавленості учнів, формування особистості та поглиблення знань з предмета.

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ПРЕДМЕТНОЇ ДЕКАДИ

ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В ШКОЛІ №264

День

Назва заходу

Класи

Відповідальні

1

Відкриття декади

Виставка дитячих малюнків:

 «Казкове місто»,

«Чарівний світ казки»,

«Театр, театр, театр»,

 «Світ очима дітей»

Персональна виставка дітей-художників

 

 

1-2

3-4

5-6

7-8

6-7

 

Класні керівники

 

 

 

 

Краснопір Н.І.

2

Конкурс-гра «Жива картина»

Виховні години

Бесіди

Екскурсії в музеї

3-4

4-7

1-3

8-9

КраснопірН.І.

Класні керівники

3

Зустріч з художниками

3-4

Вчителі молодших класів

4

День інтелектуалів –

кросворди, вікторини, шаради

Конкурси «Художня вікторина»,

«Вгадай ім’я художника»,

«Намалюй картину в стилі, притаманному імпресіоністам»

 

5-7

4

7

8-9

 

Пед.-організатор

Краснопір Н.І.

Краснопір Н.І.

КраснопірН.І.

5

Калейдоскоп ремесел«Мистецтво і рукотворний світ»

Майстер класи:

Машевська О.М.

Корнієнко І.В.

Молодик Н.М.

 

 

 

5-6

7-8

9-10

 

 

 

Плиз Т.В.

Колосова Г.А.

Лісовська С.М.

6

Відкрите заняття гуртка «Чарівник»

Майстер клас «Фантазійний макіяж»

7-9

9-10

Краснопір Н.І.

Семак О.В.

7

Майстер клас з розпису писанок

2-4

Краснопір Н.І.

8

Усний журнал. Заочна мандрівка в світ художників «Витоки майстрів»

5

Годун І.М.

9

Виставка стінгазет «Видатні митці»

Конкурс «Шкільний коридор очима дітей»

5-10

7-10

Пед.-організатор

Краснопір Н.І.

10

Свято «Подорож до країниОбразотворчого мистецтва»

Виставка робіт майстер класів

Фотозвіт декади

Нагородження учасників

 

5-6

4-7

1-10

1-10

 

КовальчукЛ.М.

Краснопір Н.І.

Пед. Орган.

Головач І.М.

 

1

 

docx
Додано
15 травня 2018
Переглядів
418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку