1.Немов у різьбленій колисці, розташувалося село Брустури серед мальовничих Карпатських гір, уквітчаних вічно(-)зеленими смерековими лісами. 2.Низом змійкою в'ється гірська річка Брустурна, а оба(/)біч неї — гуцульські оселі. 3.Подивишся довкола — всюди хати новенькі, а в тих хатах самі митці, народні таланти живуть. 4.В яку хату не (/)завітаєте, в кожній як не різ(ь)бяр, то вишивальниця чи ткаля барвистих ліжників і килимів. 5.Є і майстри з виготовлення музичних духових інструментів — сопілок, трембіт і рогів. 6.То вже так повелося: мистецтво тут передається з роду в рід, і не дивно, що в кожній сім'ї як батьки, так і діти міцно тримають у руках різець. 7.А скільки приносять радості дітям баранчики із сиру, що їх виготовляють брустурівські дівчата!..
8.Розвиток різьбярського промислу в Брустурах сягає сивої давнини — ще часів поселення тут біженців від панської кари.9. Як свідчать перекази, першим різьбярем і столяром був у селі біженець з Буковини Андрій Александрук. 10.Він майстрував односельцям посагові скрині, столи, крісла, полиці, які щедро оздоблював ажурною і контурною різьбою та випаленими узорами.
11.У середині XVIII століття село Брустури славилося майстром будівельних справ і різьбярем Василем Костюком. 12.У Ворохті донині збереглася й охороняється законом, як пам'ятка народної архітектури, церква — його, Костюкова, робота.
Прочитайте текст. Визначте його тему, основну думку, тип, стиль мовлення.
Виконайте завдання:
1.Текст належить до
А) офіційно-ділового Б) наукового В) художнього
2. Тип мовлення тексту
А) розповідь Б)опис В) роздум
Дайте правильну відповідь, позначивши номери речень.
Завдання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
3.Вкажіть номери речень із іменниками, що є власними назвами. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.Вкажіть неповне речення. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.Вкажіть речення, ускладнене вставним словосполученням.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.Вкажіть речення з відокремленою прикладкою. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.Вкажіть складнопідрядні речення. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Вкажіть речення, ускладнені однорідними членами. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.Вкажіть складносурядні речення. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. Вкажіть безсполучникові речення. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Вкажіть речення з різними видами зв’язку. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12.Вкажіть речення, ускладнене відокремленим поширеним означенням. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|