"Текст.Ознаки тексту."

Про матеріал
Систематизація знань про текст,його ознаки,розвивати усне та писемне мовлення,збагачувати словниковий запас,сприяти вихованню доброзичливості.
Перегляд файлу

Українська мова 3 клас

Тема:Текст.

 Мета: систематизація знань учнів про текст, його основні ознаки.

 Завдання:

 – відтворити та закріпити знання учнів про текст;

 – розвивати вміння визначати тему й основну думку тексту;

 – відпрацьовувати вміння добирати заголовок до тексту та прогнозувати зміст тексту за заголовком;

 – розвивати інтонаційні навички, усне зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів;

 - сприяти вихованню доброзичливості, гуманних стосунків з людьми.

 Обладнання: зображення великого гриба та кошика (на дошці);  контури грибів і картки з текстом (для учнів).

 

 Хід уроку

 І. Організаційний момент.  (На дошці зображення великого гриба).

 - Поверніться один до одного, посміхніться.  Що у вас викликає цей гриб?  Нехай гарний настрій допоможе вам відкрити нові знання на цьому уроці.

 II.  Актуалізація знань і вмінь учнів.

 2.1.  Порівняння груп слів.

 – Прочитайте і порівняйте дві групи речень, записаних на дошці.

 Листя на деревах пожовкло.  У повітрі літають метелики.  У Наташі жовтий олівець.

 Під ялинкою сидів старий боровик.  Йому скривило ногу.  Широкий капелюх ледве тримався.

 - Що ти помітив?

 — Як називається група зв’язаних за змістом речень?

 - Чому буде присвячений наш урок?  Яка тема нашого уроку?

 2.2.  .  Орфографічна розминка.

Те  ре  Теремок

  (На дошці зображення великого гриба).

Тимофій заглянув під шапку гриба.

Там була і гусениця, і коник, і жучок.

 — Підкресліть орфограму в реченні другого рядка.  (Учень працює біля дошки).

 

 – Зверніть увагу на наш текст і на записані вами речення.

 - Прочитайте текст на картці:

 Під ялинкою сидів старий боровик.  Йому скривило ногу.  Широкий капелюх ледве тримався.  Тимофій заглянув під шапку гриба.  Була там і гусениця, і коник, і жучок.

 - Чи можемо ми визначити тему в цьому тексті?

 2.3.  Робота зі схемою «Текст» (Передмова підручника.).

 – Відкрийте форзац на початку підручника (ліворуч) і знайдіть пояснення теми.

 — Про що йдеться в тексті?  (Про старий гриб.)

 – Подивіться на схему на форзаці.  Що ще ми можемо визначити в тексті?  (Основна думка.) Прочитайте визначення та пригадайте, як визначається головна думка.  Яка головна думка нашого тексту?

 — Хто з вас здогадався, яку казкову назву дав автор цьому тексту?  (Теремок.)

 - Чому комахи  змогли сховатися під ним від дощу?  А що допомагає нам з вами добре працювати і допомагає визначити мету нашого уроку?  (Дружні стосунки і взаємоповага, ввічливість.)

 – Назвіть основні поняття на схемі?   (Текст, тема, головна думка, назва.) Давайте перевіримо, чи можуть ці поняття бути разом, як комахи  під грибом.  (На капелюшку гриба прикріплено слово «Текст», ліворуч, праворуч і внизу гриба — картки «Тема», «Головна думка», «Заголовок»).

 - Сьогодні ми визначимо тему й основну думку тексту, навчимося добирати заголовок до тексту та спостерігати за ознаками тексту.

 III.  Вивчення нового матеріалу.

 3.1.  Прогнозування змісту тексту за заголовком.  (Текст записаний на дошці, але для читання відкритий лише заголовок).

 — Прочитайте назву тексту.  (Золота осінь.)

 — Як ви гадаєте, про що піде розмова в тексті?

 — Прочитайте текст.

 Золота осінь

 Ліс в золото одягнений.  Легкий вітерець гойдає верхівки дерев.  Жовтий лист ніжно падає на землю.  Повільно пливе біле павутиння.  Настала золота осінь.

Що сказав нам заголовок?  (Тема.)

 – Визначте головну думку тексту.

 — Чи виражає заголовок головну думку?

 - Який висновок ми можемо зробити?

 3.2.  Робота з рубрикою "Зав'яжи вузлик!"  (стор. 21).

 – Що ми можемо додати до змісту заголовка в тексті?

3.3 Фізкультхвилинка.

 IV.  Закріплення вивченого матеріалу.

 4.1.  Відновлення деформованого тексту   (Робота в парах).

Розташуй речення в правильній послідовності,так щоб вийшов текст.

 Черепаха відчула тепло. Настала весна. Вона вже багато днів не пила і не їла. Тваринка прокинулась і вилізла з нори. Тому вирушила в дорогу..

 – Обговоріть, у якому порядку слід розмістити речення, щоб утворився текст.

 V. Підбиття підсумків уроку.

 - Ми дізналися про все, що планували?  (Після позитивних відповідей учитель знімає зображення гриба, переміщує його вниз по дошці. Основа для кластера «Текст» залишається на дошці).

 — Використовуючи опорні слова, розкажіть, що було нового?  (Учні виходять до дошки і доповнюють стрілками з’єднання в кластері).

 

 VI.  Домашнє завдання.

 Скласти текст»Моя мрія».

 VII.  Рефлексія.

 - Давайте звернемося до нашого хлопчика.  Біля нього стоїть кошик, а у вас на столі лежать гриби.  На зворотному боці гриба напишіть слова, які найчастіше зустрічалися на уроці, і покладіть свій гриб у кошик.

docx
Додано
9 грудня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку