Текст Урок "Квадратні рівняння"

Про матеріал

Розробка уроку з алгебри у 8 класі по темі "Квадратні рівняння". Дана розробка містить приклади розвязку зведених квадратних рівнянь і рівнянь з сумою коефіцієнтів рівній одиниці

Перегляд файлу

Тема: Квадратні рівняння

Мета: Систематизувати і узагальнити знання учнів з теми «Квадратні рівняння», а також дослідити окремі методи швидкого розв’язування квадратних рівнянь, вдосконалювати обчислювальні навички, навички самостійної роботи, роботи у групах та роботи з тестовим середовищем. Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять.                                         Формувати інформаційну, комунікативну компетентності та компетенції саморозвитку, самоосвіти і продуктивної творчої діяльності.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

Обладнання: мультимедійний проектор,  індивідуальні картки оцінювання, картки-завдання для роботи в групах .

 Епіграф: „Недостатньо  лише  мати добрий  розум. Головне – раціонально його використовувати.” Р. Декарт

                                                     Перебіг уроку:

I. Організаційний момент .

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1) Перевірка домашнього завдання заданого за підручником_______________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________

III. Мотивація навчальної діяльності.

 Відомий вчений фізик і математик Блез Паскаль казав:  « Не важливо що шукаєш, важливо що знайдеш»,  і сьогодні у нас  урок - узагальнення, на якому ми будемо підкоряти вершину « Квадратні рівняння» гори Математичних знань. На сьогоднішньому уроці ми повторимо, узагальнимо та закріпимо знання і уміння з теми : «Квадратні рівняння. Теорема Вієта », потренуємося в розв’язанні квадратних рівнянь , проведемо дослідження розв’зування квадратних рівнянь новими методами . Відкрийте зошити і запишіть сьогоднішню дату. І так, ми переходимо до роботи. Кожен з вас має на парті картку оцінювання, в яку протягом уроку ми будемо вносити результати вашої роботи на кожному етапі.

 

 

№ п/п

Вид роботи

Кількість балів

1

Вправа "Закінчіть речення"

 

2

Усний рахунок  1)       ; 2)

 

3

Робота в групах

 

4

Додаткові завдання   1)         ; 2)         ; 3)          ; 4)         ;

5)                                                     ; 6)

 

Оцінка_____

IV. Актуалізація опорних знань.

 Вправа "Закінчіть речення" (за кожну правильну відповідь ставте в картку контролю по 1 балу)

1. Квадратним називається рівняння виду ...

2. Квадратне рівняння називається неповним, якщо...

3. Квадратне рівняння називається зведеним, якщо...

4. Дискримінантом квадратного рівняння  називається вираз...

5. Квадратне рівняння має два різні корені, якщо...

6. Квадратне рівняння не має два різні корені, якщо...

7. Квадратне рівняння має один корінь, якщо...

8. Корені квадратного рівняння обчислюються за формулою...

9. Якщо -- корені зведеного рівняння , то =...

10. Якщо -- корені зведеного рівняння , то =...

  Усний рахунок

1. Чому дорівнює добуток, сума рівняння .

2. Знайдіть корені рівнянь:

  1. І.

V. Удосконалення вмінь та навичок.

Дослідницька робота

Робота в групах.

Для кожного з рівнянь знайдіть чому дорівнює значення виразу  a+b+c  і яка закономірність між коефіцієнтами та коренями рівнянь.

Рівняння для груп.

 Учні повинні зробити висновок, сформулювати його й записати в зошит. Висновок.  Якщо в квадратному рівняні

,

то корені рівняння .

Спробуйте розв’язати за таким висновком рівняння. (2 бали)

 .

Відповідь. .

Оцініть роботу кожного учасника групи по кількості правильних відповідей . Цей спосіб розв’язування квадратних рівнянь буде доцільним , якщо коефіцієнти рівняння – великі числа .

Додаткові завдання.

1.Розвяжіть рівняння  (2 бали)

Відповідь.

2. Знайдіть "підбором" корені рівняння: (по 1 балу)

.

3. Запишіть квадратне рівняння, корені якого дорівнюють: (по 1 балу)

(За алгоритм:  

4. Один з коренів квадратного рівняння  дорівнює . Знайдіть коефіцієнт  та другий корінь рівняння:

5. Відомо, що корені рівняння   Не розв'язуючи рівняння знайдіть: (кожне завдання оцінюється  по 2 бали)

 ;     2) ;     3) ;      5) .

6.  При якому значенні  a рівняння    має 1 корінь? Знайдіть цей корінь.

Відповідь. a=1.

VІ. Підбиття підсумків уроку.

— Повторили теорію, що стосується квадратних рівнянь.

 — Згадали як досліджувати квадратні рівняння.

 — А що нового ви дізналися сьогодні? Будете ними користуватися? Чи всі отримані бали ви виставили в картку?

 VІІ. Домашнє завдання .

 Повторити § 20 -22. Розв’язати різнорівневі завдання для перевірки знань с.149. Підготуватися до контрольної роботи