Текст " Як допомогти майбутнім здобувачам освіти ....."

Про матеріал
Цей матеріал , на мою думку . допоможе молодим вчителям навчити учнів організовуватись до роботи під час занять навчання грамоти
Перегляд файлу

Працюючи з дошкільнятами я зрозуміла , що найголовніше , що потрібно дитині , для того щоб перші дні навчання у школі були цікавими і не викликали у дитини відразу та страх - це є вміння читати . Саме це допоможе майбутньому здобувачу освіти  впевнено крокувати нелегким і водночас цікавим шляхом, отримувати знання, та вміти поділитись ними з друзями , використовувати у житті здобуті знання .

          Першим кроком до навчання грамоти є формування фонематичного слуху . Не випадково ж кажуть , що українська мова тим цікава , що писати її слід так як чуєш і саме це повинно стати вагомим важелем , який спонукатиме до роботи в цьому напрямку не лише педагогів , а й батьків усіх дорослих , які приймають активну участь у становленні мовленні дитини . Саме вміння чітко і правильно вимовляти слова і є запорукою грамотності.

     Навчаючи дошкільнят розуміємо , що найбільше і найвагоміше місце у навчанні слід відводити грі . Так як саме цей вид діяльності найближчий до вікових та психологічних можливостей дитини.

Добре коли дорослий вивчаючи голосні звуки разом з дитиною їх проспівати так ми пояснимо , що голосні вимовляються без перешкод , тобто пояснюємо творення і вводимо позначку голосних звуків ( ротик при вимові голосних звуків кругленький . тому і позначаємо кружечком                          

                                                 а о у е и і  )

                                                о о о о о о

 

       На першому занятті учнів можна познайомити з усіма 6-ма голосними звуками у відповідній послідовності . які у майбутньому не змінюватимуться , що дасть змогу кращого запам ятовування утворених складів. Бо складкоутворення є ні що інше , як алгоритм запам ятавши який один раз не помилятимешся .

             Друге заняття доречно розпочати з гри , яка пояснить поділ слів на склади ( бажано добирати слова , які при поділі на склади поділяться на відкриті склади н-д : ма-ши-на , ка-ли-на , ди-ти-на )Пояснення поділу на склади я пропоную проводити трьома способами . що допоможе кращому запам ятовуванню

  • перший спосіб - махи рук , кожен склад в інший бік ( ліво, право ) ;
  • другий спосіб – оплески , на кожен склад окремий оплеск ;
  • третій спосіб – тупотіння , на новий склад новий крок.

Після цих вправ рахуємо кількість виконаних окремо дій і підсумовуємо , що кількість дій і є кількістю складів у слові

Всі три вправи слід проводити на одному і тому ж слові , що допоможе учневі чітко , а головне безпомилково визначати кількість складів у слові. Така робота не буде монотонною, не набридне і головне увінчається результатом .

     Третє заняття – це закріплення попередніх двох і знайомство з « « Читайликом » . На цьому занятті учні вперше знайомляться з поняттям ЧИТАТИ тому правильне налаштування допоможе їм швидше оволодіти цим вмінням , обов язково слід акцентувати увагу на тому , що під час читання кожен орган виконує свою роботу. А саме : очі – слідкують; вуха – слухають ;пальчик – показує; Ротик – говорить .Важливе місце відводиться саме дорослому , бо він і вчить , і допомагає , і контролює . Вчитель чи дорослий власним прикладом показує . як правильно слідкувати , читати .

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горкуненко Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 вересня 2019
Переглядів
491
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку