Працюючи з дошкільнятами я зрозуміла , що найголовніше , що потрібно дитині , для того щоб перші дні навчання у школі були цікавими і не викликали у дитини відразу та страх - це є вміння читати . Саме це допоможе майбутньому здобувачу освіти впевнено крокувати нелегким і водночас цікавим шляхом, отримувати знання, та вміти поділитись ними з друзями , використовувати у житті здобуті знання .
Першим кроком до навчання грамоти є формування фонематичного слуху . Не випадково ж кажуть , що українська мова тим цікава , що писати її слід так як чуєш і саме це повинно стати вагомим важелем , який спонукатиме до роботи в цьому напрямку не лише педагогів , а й батьків усіх дорослих , які приймають активну участь у становленні мовленні дитини . Саме вміння чітко і правильно вимовляти слова і є запорукою грамотності.
Навчаючи дошкільнят розуміємо , що найбільше і найвагоміше місце у навчанні слід відводити грі . Так як саме цей вид діяльності найближчий до вікових та психологічних можливостей дитини.
Добре коли дорослий вивчаючи голосні звуки разом з дитиною їх проспівати так ми пояснимо , що голосні вимовляються без перешкод , тобто пояснюємо творення і вводимо позначку голосних звуків ( ротик при вимові голосних звуків кругленький . тому і позначаємо кружечком
а о у е и і )
о о о о о о
На першому занятті учнів можна познайомити з усіма 6-ма голосними звуками у відповідній послідовності . які у майбутньому не змінюватимуться , що дасть змогу кращого запам ятовування утворених складів. Бо складкоутворення є ні що інше , як алгоритм запам ятавши який один раз не помилятимешся .
Друге заняття доречно розпочати з гри , яка пояснить поділ слів на склади ( бажано добирати слова , які при поділі на склади поділяться на відкриті склади н-д : ма-ши-на , ка-ли-на , ди-ти-на )Пояснення поділу на склади я пропоную проводити трьома способами . що допоможе кращому запам ятовуванню
Після цих вправ рахуємо кількість виконаних окремо дій і підсумовуємо , що кількість дій і є кількістю складів у слові
Всі три вправи слід проводити на одному і тому ж слові , що допоможе учневі чітко , а головне безпомилково визначати кількість складів у слові. Така робота не буде монотонною, не набридне і головне увінчається результатом .
Третє заняття – це закріплення попередніх двох і знайомство з « « Читайликом » . На цьому занятті учні вперше знайомляться з поняттям ЧИТАТИ тому правильне налаштування допоможе їм швидше оволодіти цим вмінням , обов язково слід акцентувати увагу на тому , що під час читання кожен орган виконує свою роботу. А саме : очі – слідкують; вуха – слухають ;пальчик – показує; Ротик – говорить .Важливе місце відводиться саме дорослому , бо він і вчить , і допомагає , і контролює . Вчитель чи дорослий власним прикладом показує . як правильно слідкувати , читати .