Закріплення звуків [д], [д`], літера Д д. Розповіді дітей про свої спостереження та участь у саджанні дерев.

Про матеріал
Закріпити та узагальнити знання про звуки [д], [д’] та букву Д, д; удосконалювати читацькі навички; формувати комунікативну компетентність; розвивати аналітико-синтетичні здібності, спостережливість, увагу, мислення, зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи, допитливість, працелюбність
Перегляд файлу

Урок навчання грамоти в 1-А класі

Тема. Закріплення звуків  [д], [д`], літера Д д. Розповіді дітей про свої спостереження та участь у саджанні дерев.

Мета. Закріпити та узагальнити знання про звуки [д], [д’] та букву Д, д; удосконалювати читацькі навички; формувати комунікативну компетентність; розвивати аналітико-синтетичні здібності, спостережливість, увагу, мислення, зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи, допитливість, працелюбність

Обладнання: мультимедійна презентація, предметні малюнки, таблиця «Буква Д д».

Хід уроку

І.  Організація класу.

Ось дзвінок нам дав сигнал –
Працювати час настав.
Нумо,всі часу не гаєм, - 
І роботу починаєм.
Працюватимем старанно,
щоб почути у кінці,
що у нашім першім класі,
діти – просто молодці! 
1.Девіз уроку
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно працювати. 

2. Психологічний настрій. Налаштування дітей на урок.

Сьогодні на уроці читання нам потрібні:

Уважні,

Розумні,

Організовані

Кмітливі,

А ще дружні й веселі діти.

3.Зустріч з Лісовиком.

 – Дітки, сьогодні у нас буде незвичайний урок – до нас завітав гість-Лісовик. А хто такий Лісовик? (Це охоронець лісу, який оберігає ліс та його мешканців.) Лісовик допоможе вам посадити і виростити незвичайне дерево знань, яке ростиме і даватиме плоди тільки завдяки вашим знанням.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1.Гра «Розсипанка»

 -Лісовик, збираючись у гості, готував для вас подарунок – він склав звукові схеми слів, але вітер все змішав. (Діти виходять до дошки й виконують звуковий аналіз слів: диня, дятел, дерево )

2.Фронтальне опитування.

-А ще Лісовичок просив пригадати вивчений раніше матеріал, бо завдяки цьому він разом з вами посадить дерево Знань.

Вправа «Мозковий штурм»

-З чого складається мова? З чого складається речення? З чого складаються слова? Склади? Які є звуки? Які букви, що позначають приголосні звуки ми вивчили? Які букви, що позначають голосні звуки ми вивчили?

 -Яку букву вивчали на минулому уроці? Які звуки вона позначає на письмі? Який це звук? Який парний йому глухий? Про що читали на минулому уроці?

3.Індивідуальне опитування.

-Давайте прочитаємо Лісовичкові цей текст. (Учні читають текст «Молода сливка»)

-Діти, хто з учнів краще прочитав? Чому? Давайте перевіримо, чи правильно склали звукові моделі учні?

Підсумок. Молодці діти, добре працювали і допомогли Лісовичку посадити дерево Знань.

4. Мовленнєва розминка.

- Лісовичок сказав, що  дерево прийметься і на ньому з`являться гілочки і листочки, якщо ви навчитеся правильно вимовляти скоромовки та чистомовки та читати склади в складовій таблиці.

Дружно, швидко вимовляй чистомовки, скоромовки промовляй

Чистомовка
Де-де-де-Денис іде.

Да-да-да-весела хода.

Ді-ді-ді-човен на воді.

Ду-ду-ду-на річку піду

Ди-ди-ди-треба випити води.

Ду-ду-ду-граю на дуду.

Ді-ді-ді-пташка у гнізді.

Скоромовка

Дятлик на дубі шкідників збирає,

Дмитрик під дубом дрова рубає

5.Читання складової таблиці (учні читають диференційовано, самостійно, напівголосно).

 

А

У

О

И

І

Д

ДА

 

ДО

 

ДІ

ДВ

 

ДВУ

 

ДВИ

ДВІ

ДР

ДРА

 

ДРУ

 

ДРО

 

ДРИ

 

ДРІ

 

-Діти, ви добре попрацювали і Лісовик дякує вам за допомогу. Дерево прийнялося і на ньому з`явилися гілочки і листочки.

 ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.

1.Повідомлення теми.

-Щоб наше дерево знань зацвіло, нам потрібно навчитися читати  текст. У ньому йтиметься про дерева. Які дерева ви знаєте? Навіщо людині потрібні дерева? Діти, дерева – невід`ємна частина живої природи, без якої людині неможливо жити. А тому людина насаджує дерева де це необхідно і можливо.

-Чи доводилося вам бачити, як саджають дерева? А чи самі їх садили? Ось сьогодні ми дізнаємось, як саджали дерева на пустирі
2.Робота над текстом «Парк на пустирі» (с.70 )

1. Бесіда за сюжетним малюнком.

-Відкрийте сторінку 70 букваря та прочитайте назву тексту. Що означає слово «пустир». Поясніть назву. Як ви гадаєте, про що йтиметься у цьому тексті?

-Кого ви бачите на малюнку?

-Що роблять діти?

  Фізкультхвилинка

 2. Читання слів у стовпчиках «луною» за вчителем, потім «ланцюжком»

Сад
Садили
Посадимо
Садівник (Яка спільна частинка у цих словах?)

Даринка

Дмитрик
Вадим
Денис
- Чому ці слова пишуться з великої букви?

3.Співвідношення малюнків дерев і їх назв.

Липи, тополі, клени

4.Опрацювання тексту «Парк на пустирі»

1)Виразне читання тексту вчителем.

-Що надумали зробити діти?

2) Самостійне напівголосне читання тексту учнями.

-Хто керував садінням дерев?

-Які дерева вирішили посадити діти?

-Як звали дітей, які садили дерева?

              Гімнастика для очей

 3). Вибіркове читання.

-Де знаходиться пустир?

-Що надумали зробити діти на пустирі?

-Хто садив парк?

-Що робили Дмитрик, Вадим і Дениско?

4). Гра «Знайди речення»

-Знайдіть речення, в якому 6 слів. Знайдіть речення, в якому 4 слова.

5).Розвиток мовлення

-Як ви гадаєте, навіщо дорослі і діти вирішили розмістити парк на пустирі?

-Діти, а зараз ми проведем хвилинку «Подорож у майбутнє». Закрийте очі і уявіть, що ви прийшли до цього парку на пустирі через кілька років. Щоб ви там побачили? Відкрийте очі і розкажіть, що ви побачите на пустирі через кілька років?

Підсумок роботи над текстом «Парк на пустирі»

-Молодці, діти! Добре працювали і дякуючи вашим знанням дерево знань зацвіло!

5. Закріплення вивченого.

-А щоб дерево знань дало плоди, треба ще попрацювати.

1) Читання рукописних речень.

-Прочитайте речення подані рукописним шрифтом. Отже , клен, сосну, липу можна назвати одним словом - дерева.

-А що таке крокуси, іриси, канни? Чи можна їх зараз побачити? Чому?

2) Робота над скоромовкою

-Як ви гадаєте, навіщо ми вчимо скоромовки?
Ми носили воду в ситі,
Та дерева не политі.
Воду в ситі не носити,
Саду ситом не полити.
Словникова робота: сито  знаряддя за допомогою якого відсіюють дрібні частки, використовується для пересівання борошна, різноманітного насіння. 
-То чому сад не можна полити ситом? 
-А чим можна полити дерева?(Відро, лійка…)
1) хором повільно;
2) хлопчики та дівчатка;
3) читаємо швидко ще раз.
- Хто готовий прочитати? Позмагаємося! (по 2 учні спиною один до одного)
- Влаштовуємо змагання, хто швидше і безпомилково промовить їх?
Підсумок.  Можете вдома позмагатися з мамою, татом, хто швидше.

-Дякуючи вашим знанням, гарним відповідям дерево знань дало рясні плоди.

V. Підсумок уроку

 - Лісовичок дякує вам за допомогу і просить нагадати, а яку ж букву ми  сьогодні повторювали на уроці? Який звук вона позначає?

 - А чому він вважає, що це його буква?

- Які ви ще знаєте слова з буквою «де»? Який текст ми розглянули на уроці?  Будьте чуйними, добрими, милосердними, бережіть природу, посадіть весною хоча б одне деревце у дворі, чи на дачі, чи у бабусі з дідусем, чи у шкільному дворі. І тоді наша Україна буде мати чисте повітря, гарний, зелений вигляд . 

- Наш гість каже вам: «До побачення! Ви мені дуже сподобались і я обіцяю повернутися ще

-Якими враженнями від уроку ви поділитесь вдома? 

-Що для вас було найцікавішим на уроці?

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
27 вересня 2019
Переглядів
687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку