НУШ Розробка уроку з навчання грамоти за темою " Природа восени. Поділ слова на склади."

Про матеріал

Розробка групової роботи на уроці з навчання грамоти. Протягом роботи діти узагальнюють вивчений матеріал та знайомляться з алгоритмом поділу слова на склади.

Перегляд файлу

Навчання грамоти

Тема. Природа восени. Поділ слова на склади.

Тип уроку: Формування знань, умінь і навичок, інтегрований.

Форма роботи: колективно-групова.

Мета: активізувати вміння ставити питання до предметів, «хто?» або «що?», складати словосполучення  та речення за малюнками та схемами; дати поняття «склад», «поділ на склади», вчити спостерігати за природою, співвідносити кількість предметів з цифрою, повторити поняття « стільки ж», «порівну»; розвивати спостережливість, вміння лічити; виховувати почуття колективізму під час роботи в групах, любов до природи.

Обладнання: листочки різних дерев для розподілу на групи, картинки дерев (назви груп), сюжетні малюнки, предметні малюнки, цифри, аплікації іжачків, яких підготували на уроці «Дизайн і технології», яблучка, звуки пташок.

Хід уроку

  1. Взаємодіємо усно

1.1 Привітання

-Добрий день, діти! Усміхнімося один одному, щоб наш урок пройшов у теплій атмосфері. Перевірте сою готовність до уроку. Сідайте, будь ласка.

1.2 Спостереження за змінами в природі.

Сіла осінь на порозі,

Довгі коси розплела,

Спілі яблучка на возі

До бабусі привезла.

  • Діти, яка пора року зараз?
  • Які зміни відбулися в природі?
  • Як ви розумієте вірш?
  • Доберіть слова-ознаки до слова «осінь». Яка вона?

 

  1.  Поділ на групи.

-Зараз наша класна кімната перетвориться на густий ліс, в якому ростуть каштани, липи, клени, дуби і горобина.

- Як на вашу думку називається ліс, в якому на гілках дерев ростуть листочки? (Листяний)

 

-Станьте швидко у рядок,

Дам я кожному листок!

-Зараз ви отримаєте листочки, що вже впали з дерев з приходом осені. Ваше завдання прийняти рішення, з якого дерева воно упало і підійти до нього. (Спочатку листочки обирають капітани, яких обрав вчитель)

-Обєднайтесь в групи!

2.1 Повторення правил роботи в групах.

  1. Уважно слухати завдання-інструкцію;
  2. Поважати права членів своєї та інших груп;
  3. Не говорити всім разом;
  4. Вислуховувати думку кожного члена групи;
  5. При потребі допомагати члену групи;
  6. Працювати так щоб не заважати іншим;
  7. Вкладатися у визначений час;
  8. Не сміятися з чужих помилок;
  9. Давати можливість всім членам групи виступити.

 

  • На галявині на нас чекають наші веселі їжачки, яких ми виготовили на уроці «Дизайн і технології». Сьогодні ми будемо пригощати солоденькими яблучками. Це наші підготовлені відповіді.

 

  1. Актуалізація опорних знань

 

3.1 Вдосконалення вмінь ставити питання «хто?» або «що?»  до предметів.

1 група Аґрус, метелик, пенал, школа, дівчинка.

2 група Лев, сонце, олівці, ворона, учень.

3 група Бджола, замок, веселка, мавпа, корона.

4 група Синиця, соняшник, учитель, фарби, дерево.

5 група Коза, голуб, лінійка, кошик, автомобіль.

 

  1. Математична хвилинка

 

  • Порахуйте скільки предметних малюнків у вас на парті.
  • Дістаньте з папочки листок з цифрами. Зафарбуйте ту цифру, що відповідає кількості малюнків.
  • Що можна сказати про кількість малюнків групи клен, дубочок і горобина? (Стільки ж, порівну)
  • Групи каштан і липа? (Більше, менше)

 

  1. Фізкультхвилинка

 

Вітер дує нам в лице,

Захиталось деревце.

Вітерець-все тише, тише.

Деревце-все вище, вище.

 

  • Лісом я піду, гриби та ялиночки знайду.

(За командою «грибочки» діти стоять на одній нозі, руками імітують шляпку гриба. За командою «ялиночки» - стоять рівненько, руками імітують крону дерева)

 

  1. Вдосконалення вмінь складати словосполучення за малюнками та схемою.

 

 

1 група (Бабуся на дивані, книга у руці, годинник на стіні….)

2 група (Гриби у траві, котик на стежці, квіти біля грибів…)

3 група (Котик на стільці, кістка у тарілці, песик на килимку…)

4 група (Хлопчик з прапорцем, лоша у вагоні, квіти на траві…)

5 група (Хмарки на небі, квіти на галявині, діти у лісі…)

 

 

  1. Гра « Магнітофон»

 

  • Дістаньте сюжетний малюнок з папки та схему речення.
  • Складіть речення, що буде відповідати поданій схемі.

 

(Діти роздають слова один одному, встановлюють правильний порядок, звязок слів. Учень, що символізує перше слово, піднімає руку, тим самим показує, що речення починається з великої букви. Учень, що символізує останнє слово, ставить руку на пояс, тим самим показує, що речення закінчується крапкою. Командир оголошує чарівні слова «Речення, оживи!»)

 

  1. Вивчення нового матеріалу

7.1 Формування уявлення про поділ слова на склади.

- Хто це іде лісом і плаче?

-Да, це ж Катрусенька. Дівчинка заблукала серед дерев. Вона гукає:

-А-у! А-у!

-Ма-мо! Та-то!

 

-Діти, як ми вимовляли зараз слова? (Частинками)

-Отже, слова складаються з частинок. Пригадаємо, як графічно позначаються слова.

- Як позначити, що слово складається з частинок?

-На скільки частин треба поділити прямокутник, щоб позначити слово «мама»?

- Перетинка в прямокутнику-це наша долонька, яку поставимо під підборіддя. Вимовляємо слово «ма-ма».

- Скільки разів підборіддя торкнулося нашої долоньки? Отже, стільки ж частинок і буде в слові.

 

 

  1. Формування вміння ділити слова на склади.

 

-Пташки до лісу прилетіли

Голосно загомоніли!

(Діти дістають картинку із зображенням пташки і прямокутник, що символізує слово. Завдання: поділити на частинки-склади.)

 

1 група ворона

2 група синиця

3 група дятел

4 група голуб

5 група сорока

 

  1. Підсумок уроку

 

  • Чи сподобалось вам працювати в групах?
  • Яким лісом ми подорожували?
  • У наших іжачків зявились  смачні яблучка. А це значить, що сьогодні багато правильних відповідей ми дали.
  • Яке завдання було найцікавіше?
  • Що нового дізналися?
docx
Додано
27 вересня 2019
Переглядів
2390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку