НВК «Маневицька загальноосвітня школа I-III ступенів №2-гімназія»
Покровителька 2020р.
(Тексти для читання)
Учитель початкових класів,
«учитель-методист»
Хомич Ніна Андріївна
2020 р.
Перше, що чує в житті маленька людина після ніжної
маминої колискової – це казка.
Малята дуже люблять слухати казки.
Любов до казки не повинна згасати і в шкільному віці. А це багато
залежить від вчителя.
Казка завжди піднімає настрій. Коли дитина слухає, читає та
складає казки, її сердечко наповнюється чуйністю і любов’ю. А
така людина сіє навколо себе тільки зерна добра.
Авторами цих казок є мої вихованці, учні 3-4-их класів.
Оскільки талісманом 2020 року є Миша (Пацюк ), то я підібрала дитячі
казки про цих маленьких гризунів, тексти яких рекомендую для читання
та обговорення дітям молодшого шкільного віку.
Василь Лисий
Жив у ста-рень-ко-му бу-дин-ку гріз-ний кіт Грім. Він ду-же не
лю-бив ми-шей. Кож-но-го ра-зу, ко-ли їх ба-чив, то злив-ся і
няв-чав. Грім го-нив ми-шок до ні-рок, щоб сі-рень-кі ні-чо-го в
до-мі не на-шко-ди-ли. Вар-ту-вав і вдень і вно-чі. Ні-ко-ли не
до-си-пав.
Од-но-го ра-зу кіт ду-же за-хво-рів. Шкря-бо-туш-ка ви-ліз-ла із нір-ки і по-мі-ти-ла Грі-ма. Він на не-ї зов-сім не ре-а-гу-вав, а тіль-ки ди-вив-ся сво-ї-ми жов-то – зе—ле-ни-ми о-чи-ма. Ле-жав со-бі спо-кій-но і важ-ко ди-хав. Миш-ка зро-зу-мі-ла, що ко-тик за-хво-рів.
У миш-ки доб-ре сер-це і во-на ви-рі-ши-ла ви-лі-ку-ва-ти сво-го
во-ро-га.
Спо-за-ран-ку пі-шла в ліс, на-зби-ра-ла лі-кар-ських трав,
ді-ста-ла мед-ку і по-вер-ну-ла-ся до бу-дин-ку.
Зва-ри-ла Сі-ро-ман-ка за-паш-но-го ча-ю, на-по-ї-ла ко-ти-ка і
теп-лень-ко ук-ри-ла ков-дро-ю.
Грім швид-ко о-ду-жав. Він щи-ро по-дя-ку-вав миш-ці за її
тур-бо-ту.
Грім і Сі-ро-ман-ка по-то-ва-ри-шу-ва-ли.
От і ка-зоч-ці кі-нець, а хто дру-жить — мо-ло-дець!
Ірина Мефанік
Жи-ли со-бі ко-тик і миш-ка. Во-ни хо-ча і меш-ка-ли під од-ним да-хом,
а-ле по-дру-жи-тись ну ні-як не мог-ли. Ко-тик був уже ста-рень-кий, а
миш-ка - мо-ло-день-ка і жва-ва.
Тіль-ки Сі-ро-ман-ка по-чи-на-є у ша-фі ша-ру-ді-ти, ко-тик шу-го-не за не-ю, та дар-ма. Миш-ка шусть у шпар-ку і зни-кне. Ні-як не мо-же Мар-тин
ї-ї у-пій-ма-ти.
А-ле все ж та-ки ко-ти-ко-ві по-вез-ло. Од-но-го ра-зу, ко-ли Сі-ро-ман-ка ла-су-ва-ла сир-ком, він ти-хень-ко під-крав-ся, і миш-ка о-пи-ни-лась у Мар-ти-но-вих лап-ках.
- Від-пус-ти ме-не, ко-ти-ку. Мож-ли-во, я то-бі ко-ли в при-го-ді ста-ну. - жа-ліб-но бла-га-ла шкря-бо-туш-ка.
— Ну доб-ре, я сьо-год-ні не го-лод-ний. Від-пу-щу те-бе на во-лю. Тіль-ки не по-трап-ляй ме-ні біль-ше на о-чі.
- Зго-да. - то-нень-ким го-лос-ком за-пі-ща-ла ма-лень-ка пус-тун-ка.
Ми-ну-ло де-кіль-ка днів. Ко-тик Мар-тин по-тра-пив у бі-ду.
Йо-го спій-ма-ла со-ба-ка і хо-ті-ла ро-зір-ва-ти, бо ко-ти і со-ба-ки — за-кля-ті во-ро-ги.
По-ба-чи-ла це миш-ка. Во-на під-біг-ла і вку-си-ла со-ба-ку за хвіст та
на-вті-ка-ча. Со-ба-ка ви-пус-ти-ла ко-ти-ка із сво-їх кіг-тів і пом-ча-лась
за миш-ко-ю. А ря-тів-ни-ця шви-день-ко під пар-ка-ном і в нір-ку.
Тіль-ки ї-ї со-ба-ка і ба-чи-ла.
Піс-ля ці-є-ї при-го-ди між Сі-ро-ман-ко-ю і
Мар-ти-ном за-в’я-за-лась міц-на друж-ба.
Ні-ко-ли ра-ні-ше не ві-рив ко-тик, що ма-лень-ка миш-ка мо-же ста-ти йо-му у при-го-ді.
Анастасія Бартошик
Чому ворогують миші, коти і собаки
Ко-лись дав-но-дав-но жив на сві-ті о-дин ба-гач. Мав він трьох си-нів. Всі во-ни бу-ли вже до-рос-ли-ми.
Бра-ти по-стій-но спе-ре-ча-лись. Ко-жен хо-тів до-вес-ти бать-ко-ві,
що він най-кра-щий, щоб от-ри-ма-ти най-біль-шу час-ти-ну ба-гат-ства.
Нев-дов-зі бать-ко - ба-гач по-мер, не за-ли-шив-ши си-нам за-по-ві-ту.
Не встиг-ли бра-ти по-хо-ва-ти бать-ка, як по-ча-ли ді-ли-ти май-но.
Спо-чат-ку во-ни тіль-ки сва-ри-лись, а по-тім пі-шли у хід ку-ла-ки.
Са-ме в цей час не-по-да-ле-ку їх-ньо-ї ха-ти про-їж-джа-ла в
ка-ре-ті ча-клун-ка. По-чув-ши і по-ба-чив-ши су-пе-реч-ку бра-тів,
во-на пе-ре-тво-ри-ла їх на ми-шу, ко-та і со-ба-ку. А-ле на-віть у
та-кій не-люд-ській по-до-бі бра-ти про-дов-жу-ва-ли ку-са-ти і
дря-па-ти о-дин од-но-го.
Від-то-ді всі со-ба-ки, ко-ти і ми-ші по-ча-ли во-ро-гу-ва-ти між
со-бо-ю.
Це цікаво
Сло-во «ми-ша» по-хо-дить від ста-ро-дав-ньо-го сло-ва «муш» і
пе-ре-во-дить-ся, «зло-дій».
Зу-би у ми-шей і щу-рів рос-туть про-тя гом у-сьо-го жи-ття,
ви-рос-та-ю-чи за до-бу до од-но-го мі-лі-мет-ра, то-му цим
гри- зу-нам не-об-хід-но пос-тій-но щось жу-ва-ти, щоб сто-чу-ва-ти
сво-ї зу-би.
Ми-ші та щу-рі ду-же швид-кі тва-ри-ни.
Во-ни мо-жуть ру-ха-ти-ся зі швид-кіс-тю де-сять кі-ло-мет-рів
за го-дину.
Під час не-без-пе-ки ми-ші час-то вда-ють із се-бе мер- твих. Во-ни
ле-жа-ти-муть не-ру-хо-мо до тих пір, по-ки не від-чу-ють, що
заг-ро-за ми-ну-ла.
Слух зви-чай но-ї до-маш-ньо-ї ми-ші при-близ-но в п’ять ра-зів
пе-ре-ва-жа-є люд-ський.
Ми-ші – най-мен-ші гри-зу-ни на пла-не-ті. Ці кри-хіт-ні іс-то-ти
при-но-сять ко-ристь, але і зав-да-ють шко-ди. Во-ни псу-ють за-па-си вро-жа-ю і є роз-пов- сю-джу-ва-ча-ми не-без-печ-них ін-фек-цій.
Але вод-ночас ми-ші до-по- ма-га-ють вче-ним ро-би-ти від-кри-ття, які
ря-ту-ють жи-ття лю-дей.
Ві-сім-де-сят про-цен-тів ге-нів ми-шей збі-га-ють-ся з ге-на-ми
лю-ди-ни.
Ось чо-му ми-шей так час-то ви-ко-рис-то-ву-ють у-че-ні в
ла-бо-ра-то-рі-ях для ви-най-де-ння не-об-хід-них лю-дям лі-ків.
Як-що пре-па-рат ви-ліку-є ми-шу, він до-по-мо-же і лю-дям.