Тексти для читання "Покровителька 2020 року"

Про матеріал
Перше, що чує в житті маленька людина після ніжної маминої колискової – це казка. Малята дуже люблять слухати казки. Любов до казки не повинна згасати і в шкільному віці. А це багато залежить від вчителя. Казка завжди піднімає настрій. Коли дитина слухає, читає та складає казки, її сердечко наповнюється чуйністю і любов’ю. А така людина сіє навколо себе тільки зерна добра. Авторами цих казок є мої вихованці, учні 3-4-их класів. Оскільки талісманом 2020 року є Миша (Пацюк ), то я підібрала дитячі казки про цих маленьких гризунів, тексти яких рекомендую для читання та обговорення дітям молодшого шкільного віку.
Перегляд файлу

НВК «Маневицька загальноосвітня школа I-III ступенів  №2-гімназія»

Покровителька 2020р.

(Тексти для читання)

G:\10804_pre.jpg

                                                                    

                                                                Учитель початкових класів,

                                                          «учитель-методист»

                                                             Хомич Ніна Андріївна

 

 

 

2020 р.

 

Перше, що чує в житті маленька людина після ніжної

маминої  колискової – це казка.

 Малята дуже люблять слухати казки.

Любов до  казки  не  повинна  згасати  і в шкільному  віці. А це багато

залежить від  вчителя.

 Казка  завжди  піднімає  настрій. Коли  дитина  слухає, читає  та 

складає  казки, її  сердечко  наповнюється  чуйністю і любов’ю. А

така людина сіє навколо себе тільки зерна  добра.

Авторами  цих  казок  є  мої вихованці, учні  3-4-их  класів.

Оскільки талісманом 2020 року є Миша (Пацюк ), то я підібрала дитячі

казки про цих маленьких гризунів, тексти яких рекомендую для читання

та обговорення дітям  молодшого шкільного  віку.

 

 

G:\10802_pre.jpgG:\10814_pre.jpg

 

Василь  Лисий

Жив  у  ста-рень-ко-му  бу-дин-ку  гріз-ний  кіт  Грім. Він  ду-же  не

 лю-бив  ми-шей. Кож-но-го  ра-зу,  ко-ли  їх  ба-чив, то  злив-ся  і 

няв-чав. Грім  го-нив  ми-шок  до  ні-рок, щоб  сі-рень-кі  ні-чо-го  в 

до-мі  не  на-шко-ди-ли. Вар-ту-вав  і  вдень  і  вно-чі.  Ні-ко-ли  не 

до-си-пав.

1Од-но-го  ра-зу  кіт  ду-же  за-хво-рів. Шкря-бо-туш-ка  ви-ліз-ла  із  нір-ки  і  по-мі-ти-ла  Грі-ма. Він  на  не-ї  зов-сім  не  ре-а-гу-вав, а  тіль-ки  ди-вив-ся  сво-ї-ми  жов-то – зе—ле-ни-ми  о-чи-ма.  Ле-жав  со-бі  спо-кій-но  і  важ-ко  ди-хав.  Миш-ка  зро-зу-мі-ла,  що  ко-тик  за-хво-рів.

У миш-ки  доб-ре  сер-це  і  во-на  ви-рі-ши-ла  ви-лі-ку-ва-ти  сво-го 

во-ро-га.

Спо-за-ран-ку  пі-шла  в  ліс, на-зби-ра-ла  лі-кар-ських  трав,

 ді-ста-ла  мед-ку  і  по-вер-ну-ла-ся  до  бу-дин-ку.

Зва-ри-ла  Сі-ро-ман-ка  за-паш-но-го  ча-ю, на-по-ї-ла  ко-ти-ка  і

 теп-лень-ко  ук-ри-ла  ков-дро-ю.

2Грім  швид-ко  о-ду-жав. Він  щи-ро  по-дя-ку-вав  миш-ці  за  її

 тур-бо-ту.

Грім  і  Сі-ро-ман-ка  по-то-ва-ри-шу-ва-ли.

От  і  ка-зоч-ці  кі-нець, а  хто  дру-жить — мо-ло-дець!


Ірина  Мефанік

Жи-ли со-бі ко-тик і миш-ка. Во-ни хо-ча і меш-ка-ли під од-ним да-хом,

а-ле по-дру-жи-тись ну ні-як не мог-ли. Ко-тик був уже ста-рень-кий, а

 миш-ка -  мо-ло-день-ка і жва-ва.

Тіль-ки Сі-ро-ман-ка по-чи-на-є у ша-фі ша-ру-ді-ти, ко-тик  шу-го-не  за  не-ю, та  дар-ма. Миш-ка  шусть у шпар-ку і зни-кне. Ні-як не мо-же  Мар-тин

 ї-ї  у-пій-ма-ти.

6А-ле  все  ж  та-ки  ко-ти-ко-ві  по-вез-ло.  Од-но-го  ра-зу, ко-ли  Сі-ро-ман-ка  ла-су-ва-ла  сир-ком, він  ти-хень-ко  під-крав-ся, і миш-ка  о-пи-ни-лась  у  Мар-ти-но-вих  лап-ках.

-  Від-пус-ти ме-не, ко-ти-ку. Мож-ли-во, я  то-бі  ко-ли  в  при-го-ді  ста-ну.  - жа-ліб-но  бла-га-ла  шкря-бо-туш-ка.

— Ну  доб-ре, я  сьо-год-ні  не  го-лод-ний. Від-пу-щу  те-бе  на  во-лю. Тіль-ки  не  по-трап-ляй  ме-ні  біль-ше  на  о-чі.

-  Зго-да. - то-нень-ким го-лос-ком за-пі-ща-ла ма-лень-ка пус-тун-ка.

Ми-ну-ло  де-кіль-ка  днів.  Ко-тик  Мар-тин  по-тра-пив  у  бі-ду.

 Йо-го спій-ма-ла  со-ба-ка  і  хо-ті-ла  ро-зір-ва-ти, бо  ко-ти  і  со-ба-ки — за-кля-ті  во-ро-ги.

По-ба-чи-ла  це   миш-ка. Во-на під-біг-ла і вку-си-ла  со-ба-ку за хвіст та

на-вті-ка-ча. Со-ба-ка  ви-пус-ти-ла ко-ти-ка із сво-їх  кіг-тів і пом-ча-лась

 за  миш-ко-ю. А  ря-тів-ни-ця  шви-день-ко  під  пар-ка-ном і в  нір-ку.

7Тіль-ки  ї-ї со-ба-ка і ба-чи-ла.

Піс-ля  ці-є-ї  при-го-ди  між  Сі-ро-ман-ко-ю і

Мар-ти-ном за-в’я-за-лась міц-на друж-ба.

Ні-ко-ли ра-ні-ше не ві-рив ко-тик, що ма-лень-ка  миш-ка мо-же ста-ти  йо-му у при-го-ді.

 

 

Анастасія  Бартошик

Чому  ворогують  миші, коти  і  собаки

    Ко-лись  дав-но-дав-но  жив  на  сві-ті  о-дин  ба-гач. Мав  він  трьох  си-нів. Всі  во-ни  бу-ли  вже  до-рос-ли-ми.

   Бра-ти  по-стій-но  спе-ре-ча-лись. Ко-жен  хо-тів  до-вес-ти  бать-ко-ві,

що  він  най-кра-щий, щоб от-ри-ма-ти най-біль-шу час-ти-ну ба-гат-ства.

Нев-дов-зі  бать-ко - ба-гач  по-мер, не  за-ли-шив-ши  си-нам  за-по-ві-ту.

Не  встиг-ли  бра-ти  по-хо-ва-ти  бать-ка, як  по-ча-ли  ді-ли-ти  май-но.

 Спо-чат-ку  во-ни  тіль-ки  сва-ри-лись, а  по-тім  пі-шли  у  хід  ку-ла-ки.

   Са-ме  в  цей  час  не-по-да-ле-ку  їх-ньо-ї  ха-ти  про-їж-джа-ла  в 

ка-ре-ті  ча-клун-ка. По-чув-ши  і  по-ба-чив-ши  су-пе-реч-ку  бра-тів,

во-на  пе-ре-тво-ри-ла  їх  на  ми-шу, ко-та  і  со-ба-ку.  А-ле  на-віть  у

 та-кій  не-люд-ській  по-до-бі  бра-ти  про-дов-жу-ва-ли  ку-са-ти  і

 дря-па-ти  о-дин  од-но-го.

Від-то-ді  всі  со-ба-ки, ко-ти  і  ми-ші  по-ча-ли  во-ро-гу-ва-ти  між 

со-бо-ю.

 

 

 

 

 

 

 

mouse 

 

 

Це  цікаво

Сло-во  «ми-ша»  по-хо-дить  від  ста-ро-дав-ньо-го  сло-ва  «муш» і 

пе-ре-во-дить-ся,  «зло-дій».

Зу-би  у  ми-шей  і  щу-рів  рос-туть  про-тя гом  у-сьо-го  жи-ття, 

ви-рос-та-ю-чи  за  до-бу  до  од-но-го  мі-лі-мет-ра,  то-му  цим

 гри- зу-нам  не-об-хід-но  пос-тій-но  щось  жу-ва-ти,  щоб  сто-чу-ва-ти 

сво-ї  зу-би.

Ми-ші  та  щу-рі  ду-же  швид-кі  тва-ри-ни.

Во-ни  мо-жуть  ру-ха-ти-ся  зі  швид-кіс-тю  де-сять  кі-ло-мет-рів

за  го-дину.

Під  час  не-без-пе-ки  ми-ші  час-то  вда-ють  із  се-бе  мер- твих.  Во-ни

ле-жа-ти-муть  не-ру-хо-мо  до  тих пір,  по-ки  не  від-чу-ють,  що 

заг-ро-за   ми-ну-ла.

Слух  зви-чай но-ї   до-маш-ньо-ї   ми-ші  при-близ-но   в   пять   ра-зів 

пе-ре-ва-жа-є   люд-ський.

Ми-ші – най-мен-ші  гри-зу-ни  на  пла-не-ті. Ці  кри-хіт-ні  іс-то-ти

 при-но-сять  ко-ристь,  але  і  зав-да-ють  шко-ди.  Во-ни  псу-ють  за-па-си  вро-жа-ю  і  є  роз-пов- сю-джу-ва-ча-ми  не-без-печ-них  ін-фек-цій.

Але вод-ночас  ми-ші до-по- ма-га-ють вче-ним  ро-би-ти  від-кри-ття, які

ря-ту-ють  жи-ття  лю-дей.

Ві-сім-де-сят  про-цен-тів  ге-нів  ми-шей  збі-га-ють-ся  з  ге-на-ми

лю-ди-ни.

Ось  чо-му  ми-шей  так  час-то  ви-ко-рис-то-ву-ють   у-че-ні  в 

ла-бо-ра-то-рі-ях  для  ви-най-де-ння  не-об-хід-них  лю-дям   лі-ків.

Як-що  пре-па-рат  ви-ліку-є  ми-шу,  він  до-по-мо-же  і  лю-дям.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хомич Алла
    Дуже цікава і пізнавальна розповідь.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 січня 2020
Переглядів
556
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку