текстові завдання з теми "текст"

Про матеріал
Тестові завдання з теми "Текст" Повторення учнями що таке текст, поділ на абзаци
Перегляд файлу

Контрольна робота № 2                                                    Укр. мова – 5 клас

                                                Поняття про текст

                                                 Тестові завдання

                                                       І варіант

 Прочитайте текст. Виконайте 1-6 завдання до нього. Із чотирьох варіантів відповідей виберіть одну правильну та позначте її.

 1.Йому підвладний увесь широкий світ цієї протоки. 2. Хлопці заздрили Степанові й запобігали його ласки. 3. Адже він міг покатати їх на човні або дозволити перевезти селян на острів. 4. Степан працює перевізником, тільки-но закінчується навчання в школі, а мати йде на іншу роботу – чи сіно громадити, чи в городню бригаду вирощувати овочі. 5. І крім того, що він закоханий у свою роботу, йому ще й платять гроші. 6. Степанів батько помер. 7. І живуть вони зматір’ю на самому березі протоки. 8. Навіть учитель не міг пояснити Степанові, як утворилась ця широченна й глибока протока. 9. Аж ген там, за чотири кілометри, круто вигинається Дніпро, а з нього виривається протока та знову вливається в річку.

1. Визначити тему поданого тексту.

 А. Утворення протоки.     Б. Життя Степана та матері.

 В. Життя селян.                  Г. Сільський перевізник Степан.

2. Визначити основну думку поданого тексту.

 А. Любов до природи.                Б. Підкорення природи.

 В. Улюблена робота Степана.   Г. Цікаве життя селян.

3. Визначити кількість мікротем у тексті.

 А. Одна.   Б. Дві.   В. Три.   Г. Чотири.

4. Визначити, чим є виділені всі слова в реченнях поданого тексту.

 А. Нове.   Б. Іменники.   В. Відоме.   Г.Однорідні члени речення.

5. Визначити, яке речення у поданому тексті є тематичним.

 А. Перше.  Б. Четверте.  В. Шосте.  Г. Дев’яте.

6. Визначити, які засоби використовуються для зв’язку четвертого та п’ятого, шостого та сьомого речень у тексті.

 А. Повтори слів.  Б. Прислівники.  В. Синоніми.  Г. Сполучники.

7. Знайти та виправити стилістичну помилку. Записати зредаговане речення.

 Володя прийшов до вчителя біології з місією.

8. Установити відповідність між текстами та їх належністю до стилів мовлення.

А. Гуси – переважно великі та середні за розміром           1. Художній.

птахи, які живуть на водоймах. Два підроди

об’єднують 145 видів.

Б. Сьогодні не йшли нікуди. Садовили городину.               2. Публіцистичний.

Працювали всі, жваві й веселі. Руки в землі, і на

обличчях виступав піт. А в очах радість, бо ніжно

цілувало сонце їм голівки.

В.- Я миюся. Ти миєшся.                                                            3. Науковий.

     - Який це час, Петрику?  

     - Раз ми  з вами миємося -    

     виходить, що субота.        

Г. Не можна не визнати, що зневажливе                             4.Розмовно- побутовий.                                           ставлення до рідної мови потягне за                 

собою негативне відношення і до

сім’ї, до рідного середовища, а це не

може не позначитися дуже погано на

моральному стані населення України. 

                                                                                                      5. Офіційно-діловий.

9. Написати невеликий твір-роздум«Чи потрібні книги в сучасному житті».           

 

Контрольна робота № 2                                                    Укр. мова – 5 клас

                                                Поняття про текст

                                                 Тестові завдання

                                                       ІІ варіант

 Прочитайте текст. Виконайте 1-6 завдання до нього. Із чотирьох варіантів відповідей виберіть одну правильну та позначте її.

 1.Удень почав танути сніг, закрапала вода з дахів. 2. А вночі підмерзло.        3. Вийшов із хати Юрко й побачив велику крижану бурульку. 4. Вона звисала з даху. 5. Зійшло сонце, і бурулька заблищала різнобарвними вогниками – синіми, червоними, блакитними, жовтими… 6. Юрко стоїть, затамувавши погляд від здивування. 7. Красива бурулька, мов райдуга. 8. На даху біля бурульки сіли горобці та й цвірінькають. 9. Вони теж милуються різнокольоровою райдугою.

1. Визначити тему поданого тексту.

 А. Прийшла весна.      Б. Замилування природою.

 В. Краса бурульки.      Г. Різнобарвні вогні.

2. Визначити основну думку поданого тексту.

 А. Любов до природи.        Б. Краса весни.

 В. Бурулька мов райдуга.   Г. Здивування Юрка.

3. Визначити кількість мікротем у тексті.

 А. Одна.   Б. Дві.   В. Три.   Г. Чотири.

4. Визначити, чим є виділені всі слова в реченнях поданого тексту.

 А. Нове.   Б. Прикметники.   В. Відоме.   Г.Звертання.

5. Визначити, яке речення у поданому тексті є тематичним.

 А. Третє.  Б. Четверте.  В. Сьоме.  Г. Дев’яте.

6. Визначити, які засоби використовуються для зв’язку третього та четвертого,  восьмого та дев’ятого речень у тексті.

 А. Займенники.  Б. Прислівники.  В. Синоніми.  Г. Сполучники.

7. Знайти та виправити стилістичну помилку. Записати зредаговане речення.

 Шпак – пташечка, родинонька якого об’єднує понад 24 роди.

8. Установити відповідність між текстами та їх належністю до стилів мовлення.

А. -  Мамо, - звернувся задумано.                                1. Художній.

     - Чого тобі?

     - Бабуся вже не повернеться?

     - Не повернеться…

Б. Щиглик належить до родини в’юркових,              2. Публіцистичний.

яка об’єднує 122 види. Це дрібні

товстодзьобі зерноїдні птахи.

В. Я, Ковальська Марія, доручаю                                   3. Науковий.

 Шевченкові Станіславу одержати в

учителя  фізкультури два м’ячі.  

Г. Піски та піски. Скільки око сягає -                             4. Розмовно- побутовий.

сипучі руді піски, мертвий безмежний                                

степ. Голі сірі скелі височать над морем.               

                                                                                              5. Офіційно-діловий                                                                         

9. Написати невеликий твір-роздум «Чи потрібні книги в сучасному житті».           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Контрольні роботи
Інкл
Додано
22 жовтня 2021
Переглядів
1192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку